Περικοπές θέσεων εργασίας, ετοιμάζει η γαλλική εταιρεία Forvia, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξοπλισμού και ανταλλακτικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι απολύσεις αναμένεται να φτάσουν τις 10.000 θέσεις εργασίας ή περισσότερο από το ένα δέκατο του εργατικού δυναμικού της εταιρίας και οι αλλαγές θα αφορούν στην προσπάθεια της εταιρείας να αντιμετωπίσει τον κινεζικό ανταγωνισμό και κυρίως τις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκίνητων.
Stellantis: Συνέχεια στον «πόλεμο» με την Ιταλίδα πρωθυπουργό
Ο όμιλος Forvia , ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς καθισμάτων αυτοκινήτων και ταμπλό στον κόσμο, δήλωσε ότι «μειώνει άμεσα και δραστικά τις προσλήψεις στην Ευρώπη» ως μέρος των προσπαθειών για την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους στην περιοχή, όπου έχει παλέψει με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
Οι περικοπές θέσεων εργασίας θα κατανεμηθούν σε πέντε χρόνια, είπε η Forvia, και θα πραγματοποιηθούν κυρίως με την αντικατάσταση του αποχωρούντος προσωπικού και τη μείωση των έκτακτων υπαλλήλων. Συνήθως έχει ποσοστό φθοράς περίπου 2.000 ατόμων ετησίως, ενώ το προσωπικό ανερχόταν σε 75.000 στο τέλος του περασμένου έτους.
Η κίνηση αντανακλά τις μεγάλες επιπτώσεις από τη στροφή της αγοράς αυτοκινήτων προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, η οποία αναγκάζει τους προμηθευτές να «επανεφεύρουν» τον εαυτό τους.
Οι προμηθευτές έχουν παγιδευτεί μεταξύ της αργής ανάκαμψης της Ευρώπης στην παραγωγή οχημάτων σε όγκους -πριν από την πανδημία- και της αργής αύξησης της ζήτησης για αυτοκίνητα με μπαταρίες, εν μέρει, καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να βλέπουν Κινέζους ανταγωνιστές με ηλεκτρικά οχήματα πιο ανταγωνιστικών τιμών να κάνουν εισβολή στην περιοχή. Εταιρείες συμπεριλαμβανομένης της BYD σχεδιάζουν ευρωπαϊκά εργοστάσια τα οποία, με τη σειρά τους, θα μπορούσαν να προσφέρουν σε Κινέζους προμηθευτές είσοδο στην αγορά.
Συρρίκνωση του περιθωρίου κέρδους
Η Forvia, η οποία κατατάσσεται ως ο έβδομος μεγαλύτερος προμηθευτής τεχνολογίας αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε ότι μειώνει το κόστος στην Ευρώπη εν μέρει για να αντιμετωπίσει «την άφιξη νεοφερμένων από την Ασία».
Το σχέδιο αποσκοπούσε στην «[ενίσχυση] της ανταγωνιστικότητας και της ευελιξίας των δραστηριοτήτων μας στην Ευρώπη και στην επίτευξη σημαντικά υψηλότερης κερδοφορίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Πάτρικ Κόλερ, σε δήλωσή του.
Ο όμιλος, ο οποίος έκλεισε μια εξαγορά ύψους 6,7 δισεκατομμυρίων ευρώ της γερμανικής ανταγωνιστής του Hella το 2022, είπε ότι τα λειτουργικά του περιθώρια στην Ευρώπη είχαν συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια, από 6,6 τοις εκατό πριν από την Covid σε 2,5 τοις εκατό το 2023.
Αν και σχεδόν το ήμισυ των ετήσιων πωλήσεων της Forvia 27,2 δισ. ευρώ προήλθε από την Ευρώπη το 2023, η περιοχή αντιπροσώπευε μόνο το 22 τοις εκατό των λειτουργικών της κερδών 1,4 δισ. ευρώ. Η εταιρεία στοχεύει να το αυξήσει στο 35 τοις εκατό ως μέρος του πενταετούς σχεδίου της που περιλαμβάνει τις περικοπές θέσεων εργασίας.
Η ομάδα είπε ότι θα μειώσει επίσης την εξάρτησή της από την εξωτερική έρευνα και ανάπτυξη.
Η Forvia επέστρεψε στα κέρδη το 2023, αφού χτυπήθηκε το προηγούμενο έτος από την έξοδό της από τη Ρωσία. Ο κλάδος έχει επίσης δυσκολευτεί τα τελευταία χρόνια από τις ελλείψεις ημιαγωγών, αν και αυτές έχουν πλέον αμβλυνθεί.
Ο γαλλικός όμιλος είπε ότι στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις μεταξύ 27,5 και 28,5 δισ. ευρώ το 2024, ή έως και 4,6 τοις εκατό, από 10,8 τοις εκατό πέρυσι. Τα περιθώρια, ωστόσο, θα αυξηθούν, πρόσθεσε.
Οι μετοχές της Forvia, οι οποίες σημείωσαν άνοδο κοντά στο 6 τοις εκατό στις αρχές της διαπραγμάτευσης, αργότερα υποχώρησαν και διαπραγματεύονταν με πτώση 5 τοις εκατό στο επίπεδο των 15 ευρώ νωρίς το απόγευμα.
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist