Καλή η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια, αλλά η ενεργειακή ασφάλεια ανησυχεί πάρα πολλές χώρες και οι αγορά υδρογονανθράκων παραμένει κραταιά. Στο πλαίσιο αυτό, η Ινδία θα αποτελέσει βασικό μοχλό στην αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για τα επόμενα επτά χρόνια, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας – ΙΕΑ.

Η ζήτηση πετρελαίου της χώρας αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα έως το 2030, περίπου το ένα τρίτο της αύξησης στην παγκόσμια ζήτηση.

Ινδία: «Εμείς κρατάμε χαμηλά τις τιμές του πετρελαίου»

Αυτή η ζήτηση θα προέλθει από την αναπτυσσόμενη οικονομία της Ινδίας και τις αυξανόμενες ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια.

Η Ινδία θα είναι ο κύριος μοχλός της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης πετρελαίου τα επόμενα επτά χρόνια, ξεπερνώντας την Κίνα.

Αύξηση κατά 1,2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως

Σύμφωνα με νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, η ζήτηση πετρελαίου της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως έως το 2030, κάτι που θα αποτελεί περίπου το ένα τρίτο του προβλεπόμενου συνόλου κατά την περίοδο αυτή. Η χώρα ήταν ήδη ο δεύτερος μεγαλύτερος καθαρός εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο το 2023, σύμφωνα με το Business Insider.

«Η Ινδία θα γίνει η μεγαλύτερη πηγή αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου από τώρα έως το 2030, ενώ η ανάπτυξη στις ανεπτυγμένες οικονομίες και την Κίνα αρχικά επιβραδύνεται και στη συνέχεια αντιστρέφεται στις προοπτικές μας», αναφέρει η έκθεση της IEA.

Αυτή η αλλαγή αναμένεται να έρθει καθώς η οικονομία της Ινδίας συνεχίζει να αναπτύσσεται, μαζί με τον πληθυσμό και τα δημογραφικά της στοιχεία. Η μαζική βιομηχανική επέκταση της χώρας είναι επίσης προάγγελος της αυξανόμενης ζήτησης πετρελαίου – έως το 2030, με τον κλάδο να αναμένεται να αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ της αύξησης της ζήτησης πετρελαίου της Ινδίας και πάνω από το ένα έκτο της συνολικής αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου.

Πτωτική η Κίνα

Εν τω μεταξύ, η οικονομία της Κίνας κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Η πολύπαθη ανάπτυξη του Πεκίνου μετά την Covid και η ρήξη του κλάδου των ακινήτων έχουν πλήξει το χρηματιστήριο του. Οι ξένοι επενδυτές έχουν επίσης εγκαταλείψει την αγορά.

Αλλά πέρα από την οικονομική δύναμη, η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου της Ινδίας είναι επίσης σύμπτωμα της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, σημείωσε ο IEA, η οποία ανάγκασε τις χώρες σε όλο τον κόσμο να δώσουν προτεραιότητα στην ενεργειακή ασφάλεια. Αυτή η ανησυχία είναι μεγάλη για την Ινδία, μια χώρα που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές πετρελαίου. Παράγει μόνο το 13% των αναγκών εφοδιασμού της.

Το Δελχί ρίχνει χρήματα στον τομέα της διύλισης εν αναμονή αυτής της αυξανόμενης ζήτησης. Η χώρα αναμένεται να προσθέσει περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως νέας ικανότητας απόσταξης διυλιστηρίων έως το 2030, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα εκτός από την Κίνα.

Σύμφωνα με τον ΙΕΑ, η ζήτηση πετρελαίου της Ινδίας θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη,  περίπου 480 χιλιάδες βαρέλια την ημέρα, εάν δεν υπήρχε η επένδυσή της χώρας στην ενεργειακή μετάβαση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Commodities