Ο τομέας των υδρογονανθράκων κοιτάει με προσδοκίες την Ινδία, καθώς το πολυπληθέστερο κράτος του κόσμου έχει δρομολογήσει πληθώρα κατασκευών και αναβαθμίσεων στα διυλιστήρια πετρελαίου της για να αυξήσει την παραγωγή παραδοσιακών καυσίμων μεταφορών, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν τη παραγωγικότητα κατά περισσότερο από 20% μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο πλανήτης βρίσκεται μπροστά σε αυτό που ίσως αποβεί το τελευταίο άλμα διύλισης υγρών καυσίμων, καθώς η Ινδία εκκινεί μια αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη εσωτερική ζήτηση για καύσιμα.
Ινδία: Στόχος να γίνει η 3η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο
Ο οργασμός οικοδόμησης του ασιατικού γίγαντα υπολογίζεται από την Rystad Energy ότι θα στοιχίσει περίπου $60 δισεκατομμύρια.
Το γεγονός, αποτελεί σπάνια ώθηση για μια παγκόσμια βιομηχανία διύλισης που βρίσκεται σε κατάσταση παρακμής στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ενώ ο τεράστιος κλάδος της Κίνας προσαρμόζεται στους πράσινους στόχους του Πεκίνου μετά από χρόνια ανάπτυξης που το κατέστησε δυναμικό στη μεταποίηση. Αντίθετα, η αυξανόμενη ζήτηση από τον κλάδο μεταφορών της Ινδίας, αλλά και η βραδύτερη εισαγωγή στην κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων θα κρατήσει την ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ ψηλότερα για περισσότερο.
Ο επικεφαλής έρευνας της Vitol Group, Τζιοβάνι Σέριο υπολογίζει ότι θα δούμε αυξητική ζήτηση κατά 200.000 βαρέλια/ημέρα μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια.
Αύξηση παραγωγής κατά 56 εκατομμύρια τόνους
Η ικανότητα διύλισης της Ινδίας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 56 εκατομμύρια τόνους έως το 2028, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο υφυπουργός Πετρελαίου Ραμεσβάρ Τελί. Αυτό ισοδυναμεί με συνολική αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 22%, ή 1,12 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αλλά η κυβέρνηση δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πως θα το πετύχει αυτό.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, τα κρατικά διυλιστήρια έχουν ανακοινώσει έργα αύξησης της παραγωγής κατά 50 εκατομμύρια τόνους, που ταιριάζουν με το κυβερνητικό αφήγημα. Προγράμματα παραγωγής 37 εκατομμυρίων τόνων έχουν εξαγγελθεί να αρχίσουν μεταξύ 2024-2026, αλλά η παραγωγή του υπολοίπου παραμένει ασαφής.
Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία του χρόνου είναι στο διυλιστήριο Panipat της Indian Oil Corp. Το επόμενο μεγαλύτερο είναι το νέο διυλιστήριο Barmer της Hindustan Petroleum Corp. με παραγωγή 9 εκατομμύρια τόνους. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, και να λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα έως το 2025.
Μικρότερες επεκτάσεις πραγματοποιούνται στα διυλιστήρια Visakhapatnam, Gujarat και Barauni. Ωστόσο, ο Σέριο της Vitol είπε στο Bloomberg ότι οι 56 εκατομμύρια τόνοι δεν είναι παράλογος αριθμός.
Τα κρατικά διυλιστήρια πιθανότατα θα πρέπει να επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Η Reliance Industries Ltd. — η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία επεξεργασίας πετρελαίου και ιδιοκτήτης του γιγαντιαίου συγκροτήματος Jamnagar — επιδιώκει να αντικαταστήσει τη βενζίνη και το ντίζελ με καθαρά καύσιμα για να εκμεταλλευτεί την πράσινη μετάβαση.
Κάποιοι βλέπουν την ζήτηση να αυξάνεται στην Ινδία κατά 1.3 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα.
Ώθηση παραγωγής
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας θεωρεί ότι η Ινδία θα προσθέσει 1 εκατομμυρίου βαρέλια/ημέρα στην παραγωγή έως το 2028, φθάνοντας τα 6,2 εκ. βαρέλια/ημέρα μια αύξηση 19%. Υπολογίζει κατά την αύξηση στην Κίνα κατά 8% και στην Μέση Ανατολή κατά 9%.
Αν και η αύξηση στην Ινδία είναι μεγάλη είναι μόνο μικρό κλάσμα της παραγωγικής ικανότητας Ευρώπης και ΗΠΑ, και το ένα τρίτο της Κίνας. Σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, την 1 Απριλίου 2023 η παραγωγική ικανότητα έστεκε στους 254 εκατομμύρια τόνους.
Η Ινδία έχει επίσης σχέδια να ενισχύσει τη παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου και εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας, αλλά επιδιώκει να συμμετάσχει στην ενεργειακή μετάβαση και έχει θέσει να φτάσει σε μηδενικό στόχο μέχρι το 2070.
Latest News
Οι ευρωπαϊκές κυρώσεις στη Ρωσία ενισχύουν τις τιμές πετρελαίου
H Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε σε ένα επιπλέον πακέτο κυρώσεων με στόχο τον σκιώδη στόλο της Ρωσίας
«Καίνε» ξανά οι τιμές σε βασικά τρόφιμα - Ράλι από τον καφέ έως το βούτυρο [γράφημα]
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές σε βασικά τρόφιμα - Πού οφείλεται η ανοδική πορεία
Ενισχύονται οι τιμές του μαύρου χρυσού
Κίνα και hedge funds οι καταλύτες της ανόδου
Σε υψηλό δύο εβδομάδων σκαρφάλωσε ο χρυσός
Ο χρυσός σημείωσε άνοδο 1,1% στα 2.687,69 δολάρια η ουγγιά
Σε νέο ιστορικό υψηλό οι τιμές του καφέ
Ανησυχητικά μηνύματα από τις κορυφαίες χώρες που παράγουν καφέ - Τα καιρικά φαινόμενα που συρρικνώνουν την παραγωγή
Υποχωρούν οι τιμές του πετρελαίου με το βλέμμα σε Συρία και Κίνα
Αν και η ίδια η Συρία δεν είναι σημαντικός παραγωγός πετρελαίου, βρίσκεται σε στρατηγική θέση και έχει ισχυρούς δεσμούς με τη Ρωσία και το Ιράν
Σε... Συμπληγάδες το πετρέλαιο - Πώς αλλάζει το τοπίο η Συρία
Με τα μάτια στη Συρία οι αγορές - Οι εκτιμήσεις για τις τιμές στο πετρέλαιο - Τι φέρνει η επόμενη μέρα
Σε υψηλό επταμήνου οι τιμές του κακάο
Οι καιρικές συνθήκες τους επόμενους τρεις μήνες θα καθορίσουν εάν θα δούμε περαιτέρω επιδείνωση στις τιμές του κακάο
Νέα άνοδος made in China για τον χρυσό
Ο χρυσός επιστρέφει στα θησαυροφυλάκια της Κίνας μετά από 7μηνη
Άλμα άνω του 1% καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου
Η άνοδος των τιμών τροφοδοτείται από τα μέτρα που ανακοίνωσε η Κίνα