Ο τομέας των υδρογονανθράκων κοιτάει με προσδοκίες την Ινδία, καθώς το πολυπληθέστερο κράτος του κόσμου έχει δρομολογήσει πληθώρα κατασκευών και αναβαθμίσεων στα διυλιστήρια πετρελαίου της για να αυξήσει την παραγωγή παραδοσιακών καυσίμων μεταφορών, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν τη παραγωγικότητα κατά περισσότερο από 20% μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο πλανήτης βρίσκεται μπροστά σε αυτό που ίσως αποβεί το τελευταίο άλμα διύλισης υγρών καυσίμων, καθώς η Ινδία εκκινεί μια αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη εσωτερική ζήτηση για καύσιμα.
Ινδία: Στόχος να γίνει η 3η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο
Ο οργασμός οικοδόμησης του ασιατικού γίγαντα υπολογίζεται από την Rystad Energy ότι θα στοιχίσει περίπου $60 δισεκατομμύρια.
Το γεγονός, αποτελεί σπάνια ώθηση για μια παγκόσμια βιομηχανία διύλισης που βρίσκεται σε κατάσταση παρακμής στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ενώ ο τεράστιος κλάδος της Κίνας προσαρμόζεται στους πράσινους στόχους του Πεκίνου μετά από χρόνια ανάπτυξης που το κατέστησε δυναμικό στη μεταποίηση. Αντίθετα, η αυξανόμενη ζήτηση από τον κλάδο μεταφορών της Ινδίας, αλλά και η βραδύτερη εισαγωγή στην κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων θα κρατήσει την ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ ψηλότερα για περισσότερο.
Ο επικεφαλής έρευνας της Vitol Group, Τζιοβάνι Σέριο υπολογίζει ότι θα δούμε αυξητική ζήτηση κατά 200.000 βαρέλια/ημέρα μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια.
Αύξηση παραγωγής κατά 56 εκατομμύρια τόνους
Η ικανότητα διύλισης της Ινδίας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 56 εκατομμύρια τόνους έως το 2028, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο υφυπουργός Πετρελαίου Ραμεσβάρ Τελί. Αυτό ισοδυναμεί με συνολική αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 22%, ή 1,12 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αλλά η κυβέρνηση δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πως θα το πετύχει αυτό.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, τα κρατικά διυλιστήρια έχουν ανακοινώσει έργα αύξησης της παραγωγής κατά 50 εκατομμύρια τόνους, που ταιριάζουν με το κυβερνητικό αφήγημα. Προγράμματα παραγωγής 37 εκατομμυρίων τόνων έχουν εξαγγελθεί να αρχίσουν μεταξύ 2024-2026, αλλά η παραγωγή του υπολοίπου παραμένει ασαφής.
Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία του χρόνου είναι στο διυλιστήριο Panipat της Indian Oil Corp. Το επόμενο μεγαλύτερο είναι το νέο διυλιστήριο Barmer της Hindustan Petroleum Corp. με παραγωγή 9 εκατομμύρια τόνους. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, και να λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα έως το 2025.
Μικρότερες επεκτάσεις πραγματοποιούνται στα διυλιστήρια Visakhapatnam, Gujarat και Barauni. Ωστόσο, ο Σέριο της Vitol είπε στο Bloomberg ότι οι 56 εκατομμύρια τόνοι δεν είναι παράλογος αριθμός.
Τα κρατικά διυλιστήρια πιθανότατα θα πρέπει να επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Η Reliance Industries Ltd. — η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία επεξεργασίας πετρελαίου και ιδιοκτήτης του γιγαντιαίου συγκροτήματος Jamnagar — επιδιώκει να αντικαταστήσει τη βενζίνη και το ντίζελ με καθαρά καύσιμα για να εκμεταλλευτεί την πράσινη μετάβαση.
Κάποιοι βλέπουν την ζήτηση να αυξάνεται στην Ινδία κατά 1.3 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα.
Ώθηση παραγωγής
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας θεωρεί ότι η Ινδία θα προσθέσει 1 εκατομμυρίου βαρέλια/ημέρα στην παραγωγή έως το 2028, φθάνοντας τα 6,2 εκ. βαρέλια/ημέρα μια αύξηση 19%. Υπολογίζει κατά την αύξηση στην Κίνα κατά 8% και στην Μέση Ανατολή κατά 9%.
Αν και η αύξηση στην Ινδία είναι μεγάλη είναι μόνο μικρό κλάσμα της παραγωγικής ικανότητας Ευρώπης και ΗΠΑ, και το ένα τρίτο της Κίνας. Σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, την 1 Απριλίου 2023 η παραγωγική ικανότητα έστεκε στους 254 εκατομμύρια τόνους.
Η Ινδία έχει επίσης σχέδια να ενισχύσει τη παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου και εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας, αλλά επιδιώκει να συμμετάσχει στην ενεργειακή μετάβαση και έχει θέσει να φτάσει σε μηδενικό στόχο μέχρι το 2070.
Latest News
Προς τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση τριμήνου οι τιμές του πετρελαίου
Με το βλέμμα στα στοιχεία για την αγορά εργασίας των ΗΠΑ οι επενδυτές
Αναβάλλονται οι παραγγελίες κακάο - Τι συμβαίνει στις αγορές
Πολλοί έμποροι και εταιρείες σοκολάτας επιλέγουν να καθυστερήσουν τις αγορές κόκκων για την επόμενη σεζόν
Η ζήτηση εκτόξευσε τις απάτες - Σαρώνει ο ψεύτικος χρυσός
Η Κίνα είναι η πρώτη χώρα σε ζήτηση για χρυσό, έχοντας ξεπεράσει την Ινδία το 2023 και έγινε ο μεγαλύτερος αγοραστής χρυσών κοσμημάτων στον κόσμο
Νευρικότητα στην αγορά κακάο και καφέ - Ισχυρό profit taking ρίχνει τις τιμές
Οι τιμές υποχωρούν σημαντικά μετά το ράλι σε ιστορικά υψηλά
Οι υψηλές τιμές του χρυσού... βλάπτουν σοβαρά τις αγορές χρυσών κοσμημάτων
Οι αγοραστές και οι κοσμηματοπώλες των ΗΑΕ τώρα εναποθέτουν την ελπίδα στην ινδουιστική γιορτή «Akshaya Trithiya» της 10ης Μαΐου για νέα ώθηση
Απώλειες για το χρυσό που οδεύει να κλείσει τρεις μήνες με κέρδη
Ενισχύεται το δολάριο και οι αποδόσεις των αμερικανικών ομολόγων
Ανοδικά κινείται το πετρέλαιο - Το βλέμμα των επενδυτών σε Μέση Ανατολή και Fed
Η επικείμενη συνεδρίαση της Fed προκαλεί επίσης ορισμένες βραχυπρόθεσμες επιφυλάξεις
Τιμές «χρυσάφι» στο χαλκό - Οι κολοσσοί και η κούρσα για deals [γραφήματα]
Στα 10.000 δολάρια ανά τόνο οι τιμές - Γιατί ο χαλκός είναι το πολυτιμότερο μέταλλο
Oxford Economics: Τέλος στο ράλι των τροφίμων το 2024
Ανάσα για τους καταναλωτές αν και οι κακές καιρικές συνθήκες προβληματίζουν την αγορά
Νέο πλαίσιο για την εξόρυξη των κρίσιμων ορυκτών ζητούν 100 χώρες
Η προσπάθεια υπό τον ΟΗΕ, θέλει να αποτρέψει τις περιβαλλοντικές ζημιές και τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που σχετίζονται με την εξόρυξη «κρίσιμων ορυκτών»