Χείμαρρος εναντίον του κατασκευαστή, των αεροπορικών εταιρειών και των ρυθμιστικών αρχών για τις απαντήσεις τους στα προβλήματα με το 737 Max, επέκρινε πρώην ανώτερος διευθυντής της Boeing, μιλώντας στο Business Insider.

Ο Εντ Πίρσον, κατέθεσε ενώπιον του Κογκρέσου το 2019 εν μέσω των συνεπειών για τις δύο συντριβές Max 8 που σκότωσαν 346 άτομα.

Το νεότερο στενής ατράκτου τζετ της Boeing επανεξετάζεται αφού ένα Max 9 που εκμεταλλευόταν η Alaska Airlines έχασε ένα πάνελ πόρτας στον αέρα στις 5 Ιανουαρίου. Και τα 171 τέτοια τζετ με πάνελ πόρτας στη συνέχεια καθηλώθηκαν από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας για περισσότερες από 40 ημέρες.

Boeing: Μια κρίση σε εξέλιξη – Τα διαχρονικά προβλήματα

Ο Πίρσον είπε στο BI ότι προσπάθησε να προειδοποιήσει την Alaska Airlines μήνες πριν το συμβάν, έχοντας εξετάσει αναφορές δυσκολίας συντήρησης.

Τόνισε ότι έγραψε στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Μπεν Μινικούτσι τον Απρίλιο του 2023 συστήνοντας να τα καθηλώσει.

«Στείλαμε μια επιστολή και απλώς την αγνόησαν», πρόσθεσε ο Πίρσον.

Αρκετοί επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου του Μινικούτσι, έχουν επικρίνει την Boeing μετά το συμβάν. Αλλά ο Πίρσον είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες «αποτελούν τεράστιο μέρος του προβλήματος».

Αυτό συμβαίνει επειδή οι CEO των αεροπορικών εταιρειών δήλωσαν επίσης ότι έχουν εμπιστοσύνη στα στελέχη της Boeing. Ο Πίρσον σημείωσε ότι πρέπει ακόμα να συναλλάσσονται με τον κατασκευαστή, καθώς η Airbus δεν μπορεί να κατασκευάσει αεροπλάνα για όλους.

Σύμπτωμα μεγαλυτέρων προβλημάτων

Ο Πίρσον αποσύρθηκε το 2018, δύο μήνες πριν από την πρώτη συντριβή του Max 8. Πιστεύει ότι όλα τα τζετ 737 Max θα πρέπει να καθηλωθούν στο έδαφος λόγω εργοστασιακών προβλημάτων.

Στην προκαταρκτική έκθεσή του για την πτήση 1282 της Alaska Airlines, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών διαπίστωσε ότι τέσσερα κρίσιμα μπουλόνια που είχαν σχεδιαστεί για να ασφαλίζουν το πάνελ της πόρτας δεν τοποθετήθηκαν όταν το αεροσκάφος έφυγε από το εργοστάσιο.

«Αυτό είναι σύμπτωμα ενός πολύ μεγαλύτερου προβλήματος, που είναι οι επικίνδυνες διαδικασίες παραγωγής παντού», είπε ο Πίρσον στο BI.

Επισήμανε ένα αίτημα εξαίρεσης ασφαλείας που υπέβαλε η Boeing τον περασμένο Δεκέμβριο, πριν το αποσύρει μετά την έκρηξη.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας είπε ότι το σύστημα κατά του πάγου στους κινητήρες των αεροσκαφών Max θα μπορούσε να προκαλέσει υπερθέρμανση και ενδεχομένως να οδηγήσει σε σπάσιμο τμημάτων τα οποία θα χτυπήσουν το αεροπλάνο, με αποτέλεσμα την απώλεια ελέγχου. Η Boeing ισχυρίστηκε στο αίτημά της ότι ένα τέτοιο σενάριο είναι «εξαιρετικά απίθανο».

«Ποιος στο διάολο διευθύνει αυτό το πλοίο;»

Ο Πίρσον κατηγόρησε τον Ντέιβ Καλχούν, CEO της Boeing, ότι «ωθεί το σύστημα σε οριακό σημείο» περνώντας αεροπλάνα «βιαστικά μέσα από το εργοστάσιο» και εξαντλώντας τους εργαζόμενους.

«Οι επενδυτές θα πρέπει να είναι εξοργισμένοι με όλες αυτές τις αποτυχίες που συμβαίνουν και που απλώς θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον αυτής της εταιρείας», είπε ο Πίρσον.

«Πιστεύω στους ανθρώπους της Boeing Company. Αυτό στο οποίο δεν πιστεύω είναι η ανώτερη ηγεσία τους», είπε ο Πίρσον στο BI. «Νομίζω ότι η ανώτερη ηγεσία τους είναι φρικτή».

Τα ανώτερα στελέχη είναι «εντελώς άσχετα» με το τι συμβαίνει στο εργοστάσιο, είπε χωρίς περιστροφές, σημειώνοντας την απόστασή τους από την έδρα. Η παραγωγή 737 εδρεύει κοντά στο Σιάτλ, ενώ η εταιρεία έχει την έδρα της στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια.

Ο Πίρσον είπε: «Τα αθροίζεις όλα αυτά και λες: “Ποιος στο διάολο διευθύνει αυτό το πλοίο;”»

«Και αυτός είναι ο λόγος που υποστηρίζουμε ότι η ηγεσία της Boeing  πρέπει να αποχωρήσει», πρόσθεσε. «Οι μέτοχοι πρέπει να βγάλουν το διοικητικό συμβούλιο και να πετάξουν την εταιρική ηγεσία, γιατί καταστρέφουν την εταιρεία».

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας δημοσίευσε τα πορίσματα της έρευνάς της για την Boeing τη Δευτέρα. Είπε ότι υπήρξε «μια αποσύνδεση μεταξύ της ανώτερης διοίκησης της Boeing και άλλων μελών της εταιρείας οργανισμού σχετικά με την κουλτούρα ασφάλειας».

Τι κάνει η FAA;

«Η FAA κοιμόταν στο τιμόνι εντελώς σχετικά με τις ευθύνες επίβλεψης», είπε ο Πίρσον. «Είναι πολύ πιο ασφαλές να βοηθάς να βρεθούν αυτά τα προβλήματα στο εργοστάσιο από το να περιμένεις μέχρι αφού φύγουν, με δυνητικά τραγικές καταστάσεις».

Εκπρόσωπος της FAA είχε πει πως «η FAA έκανε σημαντικές βελτιώσεις στις διαδικασίες της αντιπροσωπείας και πιστοποίησης αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια και έλαβε άμεσα μέτρα μετά το συμβάν στις 5 Ιανουαρίου της Alaska Airlines για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των αεροσκαφών που παράγει η Boeing και οι προμηθευτές της».

Η FAA έστειλε «περίπου 24» επιθεωρητές ασφαλείας για να ελέγξουν τις γραμμές παραγωγής στη Boeing και τον προμηθευτή της Spirit AeroSystems.

Ωστόσο, ο Πίρσον είπε ότι ο αριθμός των επιθεωρητών είναι «εντελώς ανεπαρκής για το έργο».

Ο Πίρσον πιστεύει ότι δεν έχουν γίνει αρκετά για τη βελτίωση της Boeing: «Πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά σε μια άλλη μεγάλη καταστροφή που μπορεί να αποφευχθεί».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως