Ο γίγαντας λιανικής πώλησης του Κόλπου AlShaya Group, ο οποίος κατέχει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των Starbucks στη Μέση Ανατολή, σχεδιάζει να απολύσει πάνω από 2.000 άτομα καθώς η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με μαζικό μποϊκοτάζ καταναλωτών που συνδέεται με τον πόλεμο της Γάζας.

Οι περικοπές, που ξεκίνησαν την Κυριακή, ανέρχονται περίπου στο 4% του συνολικού εργατικού δυναμικού της AlShaya, που αποτελείται από σχεδόν 50.000 άτομα και είναι κυρίως συγκεντρωμένες στο franchise Starbucks στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο Reuters.

Ισραήλ: Πληρώνουν ακριβά το μποϊκοτάζ Starbucks και McDonald’s – O ρόλος του TikTok

Τα μποϊκοτάζ έχουν οδηγήσει σε οικονομικά προβλήματα την μεγάλη αλυσίδα καφέ. «Ως αποτέλεσμα των συνεχώς δύσκολων συνθηκών συναλλαγών τους τελευταίους έξι μήνες, λάβαμε τη θλιβερή και πολύ δύσκολη απόφαση να μειώσουμε τον αριθμό των συναδέλφων στα καταστήματά μας Starbucks Μέσης Ανατολής», ανακοίνωσε η AlShaya, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώσει τον αριθμό των θέσεων εργασίας που θα χαθούν.

«Η Starbucks παραμένει προσηλωμένη στη στενή συνεργασία με την AlShaya για να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη σε αυτή τη σημαντική περιοχή», τόνισε εκπρόσωπος των Starbucks με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις.

Ούτε ο όμιλος AlShaya, ούτε οι πηγές που μίλησαν στο Reuters, ανέφεραν πόσο προσωπικό απασχολούσε ο όμιλος στις επιχειρήσεις του στα Starbucks.

Ποια είναι η AlShaya

H AlShaya ιδρύθηκε το 1890 στο Κουβέιτ και είναι ένας από τους μεγαλύτερους δικαιοδόχους λιανικής στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, με δικαιώματα να λειτουργεί επιχειρήσεις δημοφιλών δυτικών εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των The Cheesecake Factory και Shake Shack.

Από το 1999 κατέχει τα δικαιώματα λειτουργίας καφετεριών Starbucks στη Μέση Ανατολή. Η αλυσίδα Starbucks διαθέτει περίπου 2.000 καταστήματα σε 13 χώρες, σε όλη τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και την Κεντρική Ασία.

Η αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών μετοχών Apollo Global Management βρίσκεται σε συζητήσεις για την αγορά μεριδίου στην επιχείρηση Starbucks της AlShaya, όπως δήλωσαν στο Reuters τρεις πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Πολλά δυτικά brand έχουν πληγεί από μια, σε μεγάλο βαθμό, αυθόρμητη εκστρατεία μποϊκοτάζ πολιτών από χώρες της Μέσης Ανατολής, λόγω της στρατιωτικής επίθεσης του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας που έχει ήδη στερήσει τη ζωή σε πάνω από 30.000 Παλαιστινίους.

Στον απόηχο των μποϊκοτάζ, τα Starbucks τον Οκτώβριο ανακοίνωσαν δεν έχουν παράσχει υποστήριξη στην ισραηλινή κυβέρνηση ή στρατό, σε μια προσπάθεια να μετριάσει τις επιπτώσεις του μποϊκοτάζ.

Η Starbucks είχε επίσης ανακοινώσει τον Ιανουάριο ότι ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς έχει επηρεάσει σημαντικά τις πωλήσεις της στη Μέση Ανατολή αλλά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς ορισμένοι καταναλωτές ξεκίνησαν διαμαρτυρίες και εκστρατείες μποϊκοτάζ ζητώντας από την εταιρεία να λάβει θέση για το θέμα.

Τον Ιανουάριο, η AlShaya δήλωσε ότι μειώνει τις δραστηριότητες στην Αίγυπτο λόγω των συνεχιζόμενων οικονομικών προβλημάτων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των πολλαπλών υποτιμήσεων νομισμάτων και του πληθωρισμού ρεκόρ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή