Την μέγιστη αποδοτικότητα από το εργατικό δυναμικό τους αναζητούν όλοι οι εργοδότες, την ίδια στιγμή που προσπαθούν να καταλάβουν ποια είναι η γνώμη τους για πολιτικές και σχεδιασμούς που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις τους. Όπως αποδεικνύει, όμως, η πραγματικότητα, δεν αρκούν αυτά – η τεχνητή νοημοσύνη θέλει να έχει πρόσβαση και τις… μύχιες σκέψεις τους.
Δεν είναι ίσως τυχαίο το γεγονός πως πλέον σε αρκετές μεγάλες αμερικανικές και ευρωπαϊκές πολυεθνικές, υπάρχει σημαντική πιθανότητα η τεχνητή νοημοσύνη να αναλύει εσωτερικά μηνύματά υπαλλήλων σε δημοφιλείς εφαρμογές. Μια είδηση που από μόνης της αρκεί για να φέρει στο μυαλό εικόνες δυστοπικότητας βγαλμένες από το «1984» του Τζορτζ Όργουελ. Μήπως όμως όλο αυτό αφορά κάτι άλλο από το προφανές;
Κυβερνοασφάλεια: Πειραματισμοί με την τεχνητή νοημοσύνη στο dark web
Ήδη μεγάλοι εργοδότες όπως η Walmart, η Delta Air Lines, η Τα-Mobile, η Chevron, η Starbucks, η Nestle και η AstraZeneca, αποφάσισαν να στραφούν στην Aware, την startup με έδρα το Columbus, στο Οχάιο, για να παρακολουθούν τις συνομιλίες των υπαλλήλων τους, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε το CNBC.
Ο Τζεφ Σούμαν, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλός της λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τις εταιρείες να «κατανοήσουν τον κίνδυνο μέσα στις επικοινωνίες τους», διαβάζοντας τα συναισθήματα των εργαζομένων σε πραγματικό χρόνο.
Χρησιμοποιώντας τα ανώνυμα δεδομένα στο προϊόν ανάλυσης της Aware, οι εταιρείες μπορούν να δουν πώς αντιδρούν κάποιοι υπάλληλοι σε κάποια νέα εταιρική πολιτική ή καμπάνια μάρκετινγκ, σύμφωνα με τον Σούμαν. Και όχι μόνο. Τα μοντέλα της Aware, μπορούν επίσης να εντοπίσουν εκφοβισμό, παρενόχληση, διακρίσεις, μη συμμόρφωση, πορνογραφία και άλλες παραβατικές συμπεριφορές.
Το εργαλείο ανάλυσης της Aware – αυτό που παρακολουθεί το συναίσθημα και την τοξικότητα των εργαζομένων – δεν έχει τη δυνατότητα να επισημαίνει ονόματα μεμονωμένων υπαλλήλων. Ωστόσο, το ξεχωριστό εργαλείο eDiscovery μπορεί, να διακρίνει περιπτώσεις ακραίων απειλών ή άλλων συμπεριφορών κινδύνου, σύμφωνα με όσα θέλει να προκαθορρίσει ο κάθε πελάτης, πρόσθεσε.
Στο βάθος, οι κυβερνοαπειλές
Η Aware ανέφερε ότι η Walmart, η T-Mobile, η Chevron και η Starbucks χρησιμοποιούν ήδη την τεχνολογία της για τον κίνδυνο κυβερνοαπειλών, μια δραστηριότητα που αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των εργασιών της εταιρείας.
Ανάλογα η AstraZeneca ανέφερε στο CNBC πως χρησιμοποιεί το προϊόν eDiscovery για λόγους ασφαλείας, χωρίς ωστόσο να χρησιμοποιεί αναλυτικά στοιχεία για την παρακολούθηση συναισθημάτων ή τοξικότητας. Η Delta ανέφερε τη χρησιμότητα των analytics και του eDiscovery για την παρακολούθηση των τάσεων και του συναισθήματος ως τρόπο συλλογής σχολίων από υπαλλήλους και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, όπως και για τη διατήρηση νομικών αρχείων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης της.
Ένα ηθικό πρόβλημα
Η Γιούτα Ουίλαμς, συνιδρυτής της ΜΚΟ Humane Intelligence, ωστόσο μίλησε για το πώς η AI προσθέτει μια νέα και δυνητικά προβληματική πτυχή στα λεγόμενα προγράμματα ρίσκου εμπιστευτικών πληροφοριών.
«Παρακολούθηση τοξικότητας σε πραγματικό χρόνο»
Ο Σούμαν ξεκίνησε την Aware το 2017, αλλά δεν ήταν η πρώτη «οργουελική» εταιρεία που ίδρυσε. Το 2005, είχε ιδρύσει την εταιρεία BigBrotherLite.com. που ανέπτυξε λογισμικό που «βελτίωσε την ψηφιακή και κινητή εμπειρία προβολής» της σειράς reality του CBS «Big Brother». Στο κλασικό μυθιστόρημα του Όργουελ «1984», ο Big Brother ήταν ο ηγέτης ολοκληρωτικού καθεστώτος, στο οποίο οι πολίτες βρίσκονταν υπό αέναη παρακολούθηση.
Το διαφορετικό Aware
Κάθε χρόνο, η εταιρεία δημοσιεύει μια έκθεση που συγκεντρώνει πληροφορίες από δισεκατομμύρια (6,5 δισεκατομμύρια το 2023) μηνυμάτων, καταγράφοντας τους αντιληπτούς παράγοντες κινδύνου και τις βαθμολογίες συναισθημάτων στο χώρο εργασίας.
Η Aware επιβεβαίωσε στο CNBC ότι χρησιμοποιεί δεδομένα από εταιρικούς πελάτες της για να εκπαιδεύσει τα μοντέλα μηχανικής μάθησης.
Όταν ένας νέος πελάτης εγγράφεται στο εργαλείο ανάλυσης, χρειάζονται τα μοντέλα AI της Aware περίπου δύο εβδομάδες για να «εκπαιδευτούν» στα μοτίβα εντός της εταιρείας. Δεν λαμβάνει ονόματα ανθρώπων, για να προστατεύσει το απόρρητο, λέει ο Σούμαν.
Αλλά το εργαλείο eDiscovery της Aware λειτουργεί διαφορετικά. Μια εταιρεία μπορεί να δώσει πρόσβαση σε ονόματα εργαζομένων αν θεωρηθούν «ακραία απειλή» σύμφωνα με δοθέντα κριτήρια, η οποία δίνει εντολή στην τεχνολογία της Aware να ανασύρει το όνομα ενός υπαλλήλου.
Ο πελάτης θα μπορούσε επίσης να το συνδυάσει με αναφορές που βασίζονται σε φράσεις, αναφορές, κλπ. Εάν η ΑΙ ανιχνεύσει παραβιάσεις των καθορισμένων πολιτικών μιας εταιρείας, θα μπορούσε να προωθήσει το όνομα του υπαλλήλου στην αντίστοιχη υπηρεσία, πχ HR.
Ο Σούμαν ανέφερε ότι παρόμοιες δυνατότητες υπάρχουν ήδη σήμερα, αλλά η βασική διαφορά είναι ότι η Aware και τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της δεν παίρνουν αποφάσεις, αλλά απλώς διευκολύνουν τον έλεγχο αυτού του νέου συνόλου δεδομένων για τον εντοπισμό πιθανών κινδύνων ή παραβιάσεων πολιτικής.
Latest News
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου