Στα 4,5 δισ. ευρώ εκτιμάται ο απαιτούμενος προϋπολογισμός για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας, συμπεριλαμβανομένου και του κόστους για την εκτροπή του Αχελώου, σύμφωνα με το masterplan που έχει συντάξει η ολλανδική εταιρεία HVA. Το σχέδιο των περίπου 400 σελίδων ετέθη χθες σε δημόσια διαβούλευση για δύο εβδομάδες, ήτοι έως και τις 29 Μαρτίου, με τα έξι τεύχη του να είναι αναρτημένα όλα στα αγγλικά.
Σύμφωνα με τους συντάκτες του, το masterplan έχει ως σκοπό να αντιμετωπίσει τις αλληλένδετες προκλήσεις αφενός των κινδύνων πλημμύρας και αφετέρου της ξηρασίας, εξετάζοντας βασικές πτυχές που θα συνεισφέρουν στην καλύτερη ανοικοδόμησή (Build Back Better) της Θεσσαλίας.
Το σχέδιο
Το σχέδιο χωρίζεται σε έξι τεύχη και περιγράφει τα μέτρα που απαιτούνται για την ενίσχυση της ασφάλειας των υδάτινων πόρων της Θεσσαλίας, την ετοιμότητα για πλημμύρες και τη μεταρρύθμιση του γεωργικού της κλάδου.
Επίσπευση των έργων στον Αχελώο
Εστιάζει τόσο στα άμεσα και αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία της Θεσσαλίας από μελλοντικές πλημμύρες και στην αντιμετώπιση της κρίσης έλλειψης νερού, όσο και τις αναγκαίες μακροπρόθεσμες λύσεις για έργα υποδομής, για αλλαγές στις γεωργικές πρακτικές αλλά και για το πως να επιτευχθούν αλλαγές στην ψυχοκοινωνική νοοτροπία των Θεσσαλών αγροτών.
Φράγματα κι εκτροπή Αχελώου
Μεταξύ άλλων προτείνει την εφαρμογή εκτεταμένων μέτρων διαχείρισης πλημμυρών σε αυτές τις περιοχές ώστε να προστατευτούν οι καλλιεργήσιμες και κατοικημένες εκτάσεις. Με την κατασκευή περίπου 100 με 250 φραγμάτων ανάσχεσης (check dams) στις μικρότερες κοιλάδες, χαράδρες και ρέματα, σε συνδυασμό με λύσεις που βασίζονται στη φύση (nature based solutions), η μεγάλη ροή υδάτων από τις ορεινές περιοχές εκτιμάται ότι θα μειωθεί.
Η λειτουργία των υφισταμένων και μελλοντικών μεγάλων φραγμάτων θα πρέπει να προσαρμοστεί και να ρυθμιστεί με ακρίβεια στις απαιτήσεις διαχείρισης των πλημμυρών. Ως προς την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων υδάτων για άρδευση και του κινδύνου ερημοποίησης ως μοναδική βιώσιμη και μακροπρόθεσμη λύση οι Ολλανδοί της HVA θεωρούν τη μεταφορά υδάτων από τον άνω ρου του ποταμού Αχελώου, προκειμένου να ενισχυθεί η προσφορά νερού κατά τουλάχιστον άλλα 300 εκατομμύρια m3 ετησίως
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου