Με τη fast track διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, έγινε η ανάθεση του έργου που αφορά κατασκευές ασφάλειας των υφιστάμενων ημιτελών υποδομών στα έργα εκτροπής του Αχελώου καθώς και την εφαρμογή ενός σχεδίου παρακολούθησης της ασφάλειας των ημιτελών έργων του Φράγματος Συκιάς. Η συγκεκριμένη εργολαβία, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ, εμπεριέχεται στο έργο των πέντε εκατ. ευρώ για τη συντήρηση και αποκατάσταση, για λόγους προστασίας της περιοχής των ημιτελών έργων του Αχελώου.
Για την επίσπευση των διαδικασιών το Υπουργείο Υποδομών επικαλείται δύο αποφάσεις του 2020 για την κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης των δήμων Αργιθέας και Μουζακίου Καρδίτσας από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αντίστοιχα, εξαιτίας των ισχυρών βροχοπτώσεων και των πλημμυρών που είχαν εκδηλωθεί στις 6 και 7 Ιουλίου 2020. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, «λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση».
Έτσι, προσκλήθηκαν επτά εργοληπτικές επιχειρήσεις, οι οποίες κατέχουν τα απαραίτητα τεχνικά και οικονομικά κριτήρια, εκ των οποίων τελικά οι πέντε κατέθεσαν προσφορές (µε προσφερόµενα ποσοστά έκπτωσης από 2% έως 3%). Από αυτές μειοδότης αναδείχθηκε η «Λατομεία Τυρνάβου Α.Ε.» που με απόφαση του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή ανέλαβε την εκτέλεση των έργων. Ο εργολάβος εκτιμάται ότι θα εγκατασταθεί στην περιοχή (Δρακότρυπα, Αγορασιά και Συκιά) τον Απρίλιο, προκειμένου να ξεκινήσει την υλοποίηση των έργων.
Πέρα από το φράγμα στη Συκιά, προχωρούν και οι διαδικασίες για το Υδροηλεκτρικό Έργο Μεσοχώρας της ΔΕΗ στον Αχελώο. Το ζήτημα είχε «κολλήσει» μετά την ακύρωση από το ΣτΕ της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του 2017. Τον περασμένο Απρίλιο (28-4-2021) μια νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων υποβλήθηκε στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), η οποία ετέθη σε δημόσια διαβούλευση και τελικά εγκρίθηκε. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΔΕΗ, εάν δεν υπάρξουν νέες δικαστικές εμπλοκές, το έργο θα ολοκληρωθεί το 2024.
Το υδροηλεκτικό έργο της Μεσοχώρας είναι ολοκληρωμένο κατά 90%, με εγκατεστημένο όλο τον εξοπλισμό που είναι απαραίτητος για την παραγωγή ρεύματος, με έτοιμη τη σήραγγα προσαγωγής μήκους 5 χλμ. και κατασκευασμένο φράγμα 135 μέτρων και τεχνητή λίμνη 350 εκατ. κυβ. μέτρων. Υπολείπονται η μεμβράνη στεγάνωσης του φράγματος και οι απαλλοτριώσεις του οικισμού. Πρόκειται για μια επένδυση 500 εκατ. ευρώ σε σημερινές τιμές, έχει ισχύ 160 MW για την παραγωγή σε ετήσια βάση 380 γιγαβατώρων (GWh) ηλεκτρικής ενέργειας. Το έργο που είχε (σχεδόν) ολοκληρωθεί από το 2001, δεν λειτούργησε ποτέ διότι ήταν ενταγμένο στους περιβαλλοντικούς όρους του έργου της εκτροπής, το οποίο διαρκώς ακυρωνόταν από το ΣτΕ (επτά φορές). Για κάθε χρόνο που παραμένει εκτός λειτουργίας υπολογίζεται πως η ΔΕΗ στερείται έσοδα περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα ελάμβανε από την πώληση της ενέργειας που θα παραγόταν.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος