Αντιμέτωπος με την επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων και την άνοδο φθηνότερων μοντέλων από την Κίνα, έρχεται ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.

Απέναντι σε αυτό το πλαίσιο, το αφεντικό της Renault ζήτησε τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού ταμείου έκτακτων συνθηκών για τη χρηματοδότηση επιδοτήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και πρώτων υλών, καθώς και κοινό σχεδιασμό υποδομών, ώστε να αντιμετωπιστεί ο σκληρός ανταγωνισμός από την Κίνα.

Renault: Εκτίναξη μετοχής μετά το «πάγωμα» των σχεδίων για την εταιρεία με τα ηλεκτρικά οχήματα

Η έκκληση

Σε μια έκκληση προς τους πολιτικούς εν όψει των ευρωπαϊκών εκλογών του Ιουνίου, ο Luca de Meo υποστήριξε μια διασυνοριακή προσέγγιση για την ανάπτυξη και τη χρηματοδότηση της βιομηχανίας, αντί απλώς να θέτει προθεσμίες για τη σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Αυτό θα περιελάμβανε τη συγκέντρωση των δαπανών για τις επιδοτήσεις των καταναλωτών και τη δημιουργία «πράσινων» οικονομικών ζωνών με φορολογικές ελαφρύνσεις για τις προσλήψεις στα εργοστάσια.

«Όταν θέτεις μια προθεσμία 12 ετών και λες, σε 12 χρόνια, δεν θα υπάρχει πλέον παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, και αν δεν το κάνεις, ορίστε ένα πρόστιμο, και θα σε δω σε 12 χρόνια στην άκρη του τούνελ, υπάρχει πρόβλημα – γιατί αυτό δεν είναι στρατηγική», δήλωσε σε συνέντευξή του στους Financial Times.

«Στον αντίποδα, προτείνουμε να προσπαθήσουμε να οικοδομήσουμε ένα σχέδιο μαζί με τις δημόσιες αρχές, τους ανθρώπους όλων των κλάδων, τους μη κερδοσκοπικούς και επιστημονικούς φορείς… πρόκειται για περίπου το 10% της ευρωπαϊκής παραγωγής που διακυβεύεται».

Το μανιφέστο

Το αφεντικό της Renault απηύθυνε την έκκληση μαζί με ένα μανιφέστο που στάλθηκε στους Ευρωπαίους πολιτικούς. Αυτό συνιστούσε επενδύσεις στην περιφερειακή ανάπτυξη λογισμικού και ημιαγωγών, καθώς και μια λιγότερο κανονιστική προσέγγιση για τη μείωση των ευρωπαϊκών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η βιομηχανία παλεύει με την επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη: οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει σημαντικά στην παραγωγή τους, αλλά είναι ακριβά για τους καταναλωτές που ήδη πιέζονται από τον υψηλό πληθωρισμό.

Μια μεγάλη πηγή ανησυχίας είναι η απειλή των φθηνότερων κινεζικών EV. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για τις επιδοτήσεις σε αυτοκίνητα από τη χώρα αυτή και εξετάζει το ενδεχόμενο υψηλότερων εισαγωγικών δασμών.

Μια γενιά μπροστά

Ο De Meo αρνήθηκε να εκφράσει άποψη σχετικά με τους δασμούς, αλλά δήλωσε ότι η Ευρώπη πρέπει να προστατεύσει την αγορά της κατά τη διάρκεια της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βρίσκοντας παράλληλα ρόλο για τους κινέζους ανταγωνιστές – εν μέρει επειδή οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να μάθουν από μια χώρα που είναι «μια γενιά μπροστά» στον κλάδο.

«Αν θέλουμε να επιταχύνουμε την άνοδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, πρέπει να παίξουμε με τους Κινέζους και να βρούμε έναν τρόπο να τους αντιμετωπίσουμε», δήλωσε ο επικεφαλής της Renault, προσθέτοντας ότι πιστεύει πως οι Κινέζοι είναι «έτοιμοι για μια συμφωνία».

Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την παροχή κινήτρων στους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη για να χρησιμοποιούν Ευρωπαίους προμηθευτές ή την ενθάρρυνση των Κινέζων προμηθευτών να εγκατασταθούν στην Ευρώπη, είπε – αντικατοπτρίζοντας τις πολιτικές της Κίνας για τους υπερπόντιους κατασκευαστές.

Τι κάνει η αγορά

Ο όμιλος Renault, στον οποίο ανήκουν επίσης τα εμπορικά σήματα Dacia και Alpine, έχει ήδη συνεργασίες με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, μεταξύ άλλων σε μια επιχείρηση κινητήρων εσωτερικής καύσης την οποία μετατρέπει σε αυτόνομη μονάδα. Έχει επίσης συμφωνία κοινής παραγωγής στη Νότια Κορέα.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πωλούν περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα από τις γαλλικές ανταγωνίστριές τους Renault και Stellantis, αντιτίθενται σε υψηλότερους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά αυτοκίνητα. Το αφεντικό της Mercedes-Benz δήλωσε μάλιστα στους Financial Times την περασμένη εβδομάδα ότι οι δασμοί πρέπει να μειωθούν.

Η έρευνα της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων έχει επίσης εγείρει ανησυχίες για αντίποινα – η Κίνα προμηθεύει πρώτες ύλες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο. Ο De Meo δήλωσε στο μανιφέστο ότι «το πλήρες κλείσιμο της πόρτας στην Κίνα, θα ήταν η χειρότερη δυνατή απάντηση».

Η Renault είναι μία από τις μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, παράγοντας 2,2 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως σε σύγκριση με τα 6 εκατ. της Stellantis και τα 9,2 εκατ. της Volkswagen.

Αλλά ο de Meo δήλωσε ότι οι αντίπαλοί του θα επωφεληθούν επίσης από μια ευρύτερη και πιο στρατηγική ευρωπαϊκή προσέγγιση.

«Αν θέλετε να επιταχύνετε, δεν θέλετε να καταλήξετε με τη Νορβηγία στο 90% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την Ισπανία στο 4%», είπε. «Θα πρέπει να βάλουμε σε ένα καλάθι όλα τα διαθέσιμα κεφάλαια για να τα δώσουμε σε εκείνους που δεν έχουν χρήματα για αυτές τις επενδύσεις».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green