Η Γερμανία συνεχίζει τις προσπάθειες για να παραταθεί σημαντικά η χρήση παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια οχήματα και μετά το 2035, προβάλλοντας αντίσταση στα σχέδια των Βρυξελλών για την κατάργησή τους στα νέα αυτοκίνητα από τη χρονιά αυτή και μετά.
Με κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας που πραγματοποιεί εξαγωγές αξίας άνω των 350 δις ευρώ και συνολικό τζίρο που ξεπερνά τα 500 δις ευρώ το χρόνο, ο βιομηχανικός γίγαντας της Ευρώπης επιδιώκει να διασφαλίσει με κάθε τρόπο τα συμφέροντα των εγχώριων εταιρειών. Αυτό συμβαίνει την ώρα που ο κλάδος αναζητά τρόπους να γίνει πιο πράσινος με ηλεκτρικά και άλλα οχήματα, την ώρα που κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και αμερικανικές όπως η Tesla απειλούν με «εισβολή» ολόκληρη την ΕΕ.
Υπέρ της συνέχισης χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης σε καινούργια οχήματα και μετά το 2035 τάσσεται ευρύ πολιτικό φάσμα στη χώρα, από τους πιο συντηρητικούς μέχρι τους πιο φιλελεύθερους. Το θέμα έχει λάβει μάλιστα μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς πλησιάζουν οι Ευρωεκλογές του Ιουνίου. Πιο συντηρητικοί πολιτικοί της Γερμανίας θα προτιμούσαν όπως όλα δείχνουν να ακυρώσουν πλήρως τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ.
RWE: Δύσκολα θα ανακάμψει η γερμανική βιομηχανία από την ενεργειακή κρίση
Τώρα ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας και αρχηγός του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (FDP) της χώρας, Κρίστιαν Λίντνερ ζητά ουσιαστικά να αποφασίσει η ίδια οι αγορά για το τι είναι βιώσιμο και ποια λύση θέλουν οι καταναλωτές, όχι οι πολιτικοί.
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα τη μεγάλη έκταση σε μονάδες παραγωγής, Έρευνας & Ανάπτυξης, σχεδιασμού, προμηθειών και συναρμολόγησης οχημάτων μεγάλων εγχώριων εταιρειών σε όλη Γερμανία, με βάση στοιχεία από το φορέα εμπορίου και επενδύσεων της χώρας, τον Germany Trade and Invest (GTAI).
Η νομοθεσία της ΕΕ
Το 2023 η ΕΕ ενέκρινε νομοθεσία που θα απαγορεύει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, όπως πρότεινε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Το κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών στη Γερμανία έχουν ζητήσει να καταργηθεί η πρόβλεψη αυτή. Όπως είχε αναφέρει το κόμμα σε προσχέδιο του προεκλογικού του προγράμματος, στόχος είναι να καταργηθεί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης ώστε να διατηρηθεί η τεχνολογία αιχμής των κινητήρων εσωτερικής καύσης της Γερμανίας και αυτή να αναπτυχθεί με τεχνολογικά και κλιματικά ουδέτερο τρόπο. Τα συνθετικά καύσιμα παίζουν κεντρικό ρόλο στο πλάνο αυτό, είχε αποκαλύψει πριν από λίγες μόνο ημέρες το Politico.
Σημειώνεται ότι το πλάνο της ΕΕ για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε νέα οχήματα από το 2035 είχε κινδυνεύσει να μην περάσει μετά από βέτο που είχε ασκήσει η ίδια η Γερμανία. Το Βερολίνο είχε αποσύρει την κάθετη αντίθεσή του όταν επιτεύχθηκε συμβιβασμός. Αυτός αφορούσε την πρόβλεψη ότι οι πωλήσεις και η κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που θα κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα θα υπολογίζεται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του μπλοκ για μηδενικούς καθαρούς ρύπους.
Ως συνθετικά καύσιμα («e-fuels») ορίζονται όσα παράγονται αποκλειστικά με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αφορούν σε όλους τους τύπους καυσίμου -αμόλυβδη, πετρέλαιο κίνησης, φυσικό αέριο κίνησης και κηροζίνη.
Νέα παρέμβαση από Βερολίνο
Τώρα για τα καλά στο θέμα επανέρχεται ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ. Ο ένας από τους τρεις εταίρους του κυβερνητικού συνασπισμού της χώρας, μαζί με τους Σοσιαλδημοκράτες και τους Πράσινους, ξεκινά ξανά τη συζήτηση για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Ο Λίντνερ και το κόμμα του, που παραδοσιακά τάσσονται υπέρ των επιχειρήσεων, επιδιώκουν περισσότερες εξαιρέσεις για τα συνθετικά καύσιμα που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται.
«Θα πρέπει να προχωρήσουμε περισσότερο και γενικά να είμαστε ανοικτοί στην τεχνολογία», δήλωσε ο ίδιος μιλώντας στην εφημερίδα Augsburger Allgemeine. «Τα συνθετικά υγρά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα είναι ένας τρόπος να είμαστε φιλικοί προς το κλίμα», προσέθεσε. Ο Λίντνερ υποσχέθηκε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα εφαρμόσει τέτοια φορολογική πολιτική ώστε να υποστηρίξει τα βιοκαύσιμα καθώς και τα συνθετικά καύσιμα.
Latest News
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες
«Πετάει» η μετοχή της Tesla - H εξέλιξη στην Κίνα που την εκτίναξε στο +15%
Η «χαρμόσυνη» είδηση από την Κίνα και την απόφαση των τοπικών αρχών σχετικά με τους περιορισμούς στα οχήματά της