
Κοσμογονία επενδύσεων, άνω των 44 δισ. ευρώ, έρχεται στις υποδομές τα επόμενα χρόνια με το επενδυτικό μοντέλο να στρέφεται πλέον σε ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, ανάπτυξη δικτύων και διασυνδέσεων την ώρα που η ελληνική οικονομία καλείται να αλλάξει παραγωγικό μοντέλο, όπως ανέφεραν, στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Τα μέτρα για την ακρίβεια κινδυνεύουν να γυρίσουν μπούμερανγκ
Υπερόπλο το Ταμείο Ανάκαμψης
«H ανάγκη για επενδύσεις είναι τεράστια μετά την οικονομική κρίση, στις υποδομές πρέπει να διπλασιαστεί ο ρυθμός με τον οποίο κινούμαστε (τα τελευταία 5 χρόνια έχουν γίνει επενδύσεις σε υποδομές ύψους 16 δισ. ευρώ), γύρω στα 44 δισ. ευρώ είναι το ανεκτέλεστο, δηλαδή οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στις υποδομές τα επόμενα χρόνια. Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση είναι πραγματικότητα. Επενδύσεις σε Data Centers, Τεχνητή Νοημοσύνη, δίκτυα οπτικών ινών, ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, μπαταρίες, ηλεκτρικές και data διασυνδέσεις είναι εξίσου απαραίτητες με τις παραδοσιακές επενδύσεις για λιμάνια, δρόμους, σιδηρόδρομο. Το βάρος του πού θα πάνε οι επενδύσεις αλλάζει, όποιος δεν το καταλάβει αυτό θα χάσει, το περιβάλλον δεν είναι ιδανικό αλλά υπάρχει διάθεση και χρηματοδότηση, δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρηματοδοτηθεί ένα έργο υποδομής», σημείωσε ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
Ακολούθως, ο κ. Καραμούζης στάθηκε στις διαφορές που θα έχει το επενδυτικό τοπίο της επόμενης δεκαετίας, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης. «Οι υποδομές που απαιτούνται θα πρέπει –αν όχι να προηγούνται- τουλάχιστον να ακολουθούν κατά πόδας τις εξελίξεις. Άρα το κριτήριο υλοποίησης αλλά και χρηματοδότησης δεν είναι μόνο ποσοτικό, αλλά και ποιοτικό. Επίσης, ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να δοθεί και στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Την τελευταία 5ετία παρατηρείται ότι άνω του 60% των έργων βρίσκονται στο στάδιο συμβασιοποίησης (ο σχεδιασμός έχει εγκριθεί και έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την εύρεση ανάδοχης εταιρείας), ωστόσο 31 ώριμα έργα συνολικού προϋπολογισμού €14 δισ. δεν έχουν ακόμα συμβασιοποιηθεί. Τα μεγάλα έργα υποδομών χρειάζονται κατά μέσο όρο 5,6 χρόνια για να ολοκληρωθούν. Και σε μια εποχή τόσο ραγδαίων εξελίξεων, ο χρόνος δεν αποτελεί πολυτέλεια», υποστήριξε.
«Οι τράπεζες στην Ελλάδα εκταμιεύουν περίπου 20 – 22 δισ. ευρώ σε δάνεια ετησίως, μεγάλο κομμάτι από αυτά πάει σε έργα υποδομών, το Ταμείο Ανάκαμψης είναι υπερόπλο, είναι ότι καλύτερο έχει φτιαχτεί στην Ευρώπη, γρήγορο και φιλικό για τον χρήστη. Έχουμε εκταμιεύσει περίπου 4,5 δισ. ευρώ σε 283 δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, πάμε καλά. Δεν πάμε το ίδιο γρήγορα στις επιδοτήσεις του Ταμείου», ανέφερε.
Η ελληνική οικονομία και η Δουνκέρκη
«Έχει διασωθεί η ελληνική οικονομία από την υπερδεκαετή κρίση, σαν την Δουνκέρκη, δεν πρέπει να δίνουμε σε μία διάσωση τα στοιχεία νίκης. Δεν γίναμε Ελβετία ούτε Σουηδία αλλά σωθήκαμε, δεν έχουμε φτάσει στο σημείο που θα θέλαμε, το ΑΕΠ καλύπτεται από τουρισμό και κατανάλωση, πρέπει να παράγουμε και να εξάγουμε πλούτο. Πρέπει να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα μετά το Tαμείο Ανάκαμψης, αυτό τελειώνει το 2026, πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο, σε αυτό δεν είμαστε καλά, δεν έχει αλλάξει ουσιωδώς η βάση της ελληνικής οικονομίας. Υπάρχει μεγάλη γεωπολιτική αστάθεια, στις κατασκευαστικές εταιρείες οι ανατιμήσεις στα υλικά έχουν ανατρέψει όλα τα δεδομένα, χρειάζεται ενότητα και όχι μεμψιμοιρία για να στήσουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο. Δεν αρκούν για την ανάπτυξη των επόμενων δεκαετιών 4 μόνο τράπεζες. Αυτό που ουσιαστικά έχουμε πετύχει είναι να μπορούμε να μιλάμε για το πώς θα σχεδιάσουμε το μέλλον», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.


Latest News

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

Νέα αύξηση 3,7% του δείκτη τιμών στα οικοδομικά υλικά - Ποια σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το κόστος κατασκευής νέων κτηρίων στην Ελλάδα - Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά