Για τον κομβικό ρόλο, που έχουν διαδραματίσει οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μηχανικοί, «στη δημιουργία σημαντικών εθνικών υποδομών και δημοσίων έργων, καθώς και ιδιωτικών κατασκευών, με κυριότερο τα σπίτια της ελληνικής οικογένειας», αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την επέτειο των 100 ετών από την ίδρυσή του, που διεξήχθη στο Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι σε όλη αυτή την πορεία των 100 χρόνων, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ανταποκρίθηκε στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις και σήμερα, καινοτομεί, ως φορέας υλοποίησης και διαχείρισης έργων που έχουν εξαιρετική σημασία για την καθημερινότητα των πολιτών, την ασφάλεια των μεταφορών και την «πράσινη» μετάβαση.
Σταϊκούρας: Στις 23 Απριλίου παραδίδεται στην κυκλοφορία ο άξονας από Λαμία έως Καλαμπάκα
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο. Εμπιστεύεται και συνεργάζεται με το ΤΕΕ, που αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες για τον εκσυγχρονισμό, την πρόοδο, την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία της πατρίδας και των πολιτών της», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Ακολουθεί, η ομιλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα :
Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή και χαρά, τόσο ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών όσο και ως Μηχανικός, που παρευρίσκομαι στην εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την επέτειο των 100 ετών από την ίδρυσή του.
Μια σημαντική επέτειος, μέσα από την οποία δίνεται η δυνατότητα και η ευκαιρία να αποτυπωθεί η συνεισφορά του τεχνικού κλάδου στη μεγέθυνση, την ανάπτυξη και την ισχυροποίηση της χώρας μας.
Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μηχανικοί έχουν διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη δημιουργία σημαντικών εθνικών υποδομών και δημοσίων έργων, καθώς και ιδιωτικών κατασκευών, με κυριότερο τα σπίτια της ελληνικής οικογένειας.
Από το Νομοθετικό Διάταγμα της ίδρυσης του ΤΕΕ, το 1923, υπογραμμίζεται ο επιστημονικός χαρακτήρας και ο θεσμικός του ρόλος, ως Τεχνικού Συμβούλου της πολιτείας.
Μια αποστολή που εκπληρώνει, με συνέπεια, τον τελευταίο αιώνα.
Το ΤΕΕ:
· προάγει την επιστημονική γνώση σε όλους τους τομείς που συσχετίζονται με τις ειδικότητες των μελών του,
· συμβάλλει με την τεχνογνωσία του στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και
· εναρμονίζει τη λειτουργία του με τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Σε όλη αυτή την πορεία των 100 χρόνων, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ανταποκρίθηκε στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις.
Στο ζήτημα της στέγασης των προσφύγων μετά το 1922, στην κατασκευή αμυντικών έργων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, και αργότερα, στην ανοικοδόμηση της Ελλάδας μετά από ταραγμένες δεκαετίες.
Επίσης, το ΤΕΕ εισήγαγε στον δημόσιο διάλογο τις προτεραιότητες της προστασίας του περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, ενώ τοποθετήθηκε, με επάρκεια, σε ζητήματα όπως το κυκλοφοριακό και ο αντισεισμικός κανονισμός.
Ενώ το ΤΕΕ δεν σταμάτησε να επιτελεί τον ρόλο του ακόμη και κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Και σήμερα, καινοτομεί, ως φορέας υλοποίησης και διαχείρισης έργων που έχουν εξαιρετική σημασία για την καθημερινότητα των πολιτών, την ασφάλεια των μεταφορών και την «πράσινη» μετάβαση.
Έργα όπως είναι:
· Το ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών (e-Άδειες).
· Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου.
· Το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ» για κατοικίες.
· Ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης.
· Το Εθνικό Μητρώο Υποδομών.
· Οι Έξυπνες Γέφυρες.
· Η Ψηφιοποίηση Αρχείων Πολεοδομικής Πληροφορίας.
· Τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια.
Πέρα από τα συγκεκριμένα προγράμματα, τις τελευταίες δεκαετίες, ο τεχνικός κόσμος πρωταγωνιστεί στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του συνόλου των υποδομών και μεταφορών της χώρας.
Η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο, δίνει πολλαπλάσια απόδοση στην οικονομική ανάπτυξη και προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής, σε όλους τους πολίτες.
Αποδεδειγμένα και διαχρονικά, η συνεισφορά των υποδομών στη δημιουργία του Εθνικού Εισοδήματος είναι αξιοσημείωτη.
Αυτή εκτιμάται στα 180 δισ. ευρώ, σωρευτικά, από το 2000.
Έχει ευθεία σχέση με την οικονομική μεγέθυνση της χώρας, αποφέρει σχεδόν διπλάσια αξία στη συνολική οικονομική δραστηριότητα, και παράγει πολλές θέσεις απασχόλησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σταθερή ενίσχυση, τα τελευταία 4 χρόνια, της δραστηριότητας του κατασκευαστικού τομέα, είχε ως αποτέλεσμα, το 2022, να καταγράψει τη μεγαλύτερη συμβολή στην αύξηση του πραγματικού Εθνικού Προϊόντος μεταξύ των επιμέρους κλάδων της οικονομίας.
Ο ρόλος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια είναι σημαντικός.
Με σκληρή δουλειά, ρεαλιστικό σχέδιο, πολιτική βούληση και αποτελεσματικότητα, προχωράμε στη δημιουργία σύγχρονων, βιώσιμων και ανθεκτικών υποδομών και μεταφορών.
Μεγάλα και μικρά έργα έχουν παραδοθεί, ενώ πολλά ακόμη, βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια υλοποίησης, αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο.
Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο.
Εμπιστεύεται και συνεργάζεται με το ΤΕΕ, που αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες για τον εκσυγχρονισμό, την πρόοδο, την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία της πατρίδας και των πολιτών της.
Εύχομαι, ολόψυχα, χρόνια πολλά στις Ελληνίδες και τους Έλληνες μηχανικούς.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο