Καλά νέα

Υπάρχουν και καλά νέα! Η αγορά κινείται, ο ανταγωνισμός εντείνεται και η κατανάλωση – από τους έχοντες! – κάτι κάνει! Εκτός από της ΕΛΣΤΑΤ υπάρχουν και άλλοι «δείκτες» που το επιβεβαιώνουν. Πρόκειται για την διαφημιστική δαπάνη. Και μάλιστα την ιδιωτική – να εξηγούμαστε….

Υψηλό διψήφιο ποσοστό!

Μου λένε λοιπόν ότι στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας – στα αρμόδια τμήματα – υπάρχουν χαμόγελα! Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε με υψηλό διψήφιο ποσοστό!

Συνεχίζεται…

Φαίνεται όμως πως τα καλά νέα δεν περιορίζονται στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου. Θα έχουν και συνέχεια. Και για το δεύτερο τρίμηνο υπάρχει αισιοδοξία. Για δύο λόγους: πρώτον, από τα πρώτα στοιχεία του Απριλίου και δεύτερον, ότι η περσινή τηλεοπτική αγορά είχε επιβαρυνθεί από τις διπλές εκλογές του – του Μαΐου και του Ιουνίου – και παρείχε δωρεάν διαφημιστικό χρόνο στα κόμματα, χωρίς να συνυπολογιστεί η αναστάτωση του προγράμματος!

Αμφίβολη…

Σας είπα πως η διαφημιστική δαπάνη προέρχεται κατά τεκμήριο από την επιχειρηματική αγορά. Διότι η κρατική τηλεοπτική διαφήμιση τείνει να γίνει … είδος προς εξαφάνιση, αφού τα σχετικά κονδύλια δαπανώνται για επικοινωνία και δημοσιότητα (events, ημερίδες κλπ) αμφιβόλου αποτελεσματικότητας….

Οι τιμές πέφτουν!

Πρώτα τον έβαλαν να διαπιστώσει ότι υπάρχει ακρίβεια και να δείχνει την συμπόνια του στους δεινοπαθούντες καταναλωτές. Μετά του είπαν ότι πρέπει να κάνει ένα γύρο σε σούπερ μάρκετ για να βρεθεί δίπλα στους καταναλωτές – έκανε τέσσερις επισκέψεις! Τώρα που έχει αρχίσει να «ζεσταίνεται» η προεκλογική περίοδος και η ακρίβεια έχει «χτυπήσει κόκκινο» τον έστειλαν, χθες, μία βόλτα στην κεντρική λαχαναγορά του Ρέντη. Και διαπίστωσε ότι οι τιμές στα οπωροκηπευτικά έχουν αρχίσει και πέφτουν!

Το διαπίστωσε…

Ναι, στον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη αναφέρομαι, που ακολουθώντας πιστά τις συμβουλές των επικοινωνιολόγων του, του Μεγάρου Μαξίμου, κατέβηκε στην λαχαναγορά του Ρέντη, παρέα με τον χαρούμενο υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα, για να διαπιστώσουν την … πτώση των τιμών των οπωροκηπευτικών! Σε λίγο θα κάνει και δηλώσει για τα αρνιά και τα κατσίκια. Να είστε βέβαιοι! Θα του «στρώσει τη μπάλα» ο κ. Σκρέκας και ο κ. Μητσοτάκης θα … «σκοράρει»!

Προσπαθεί!

Για να καταλάβετε το μέγεθος του πανικού που επικρατεί, ενόψει της πασχαλινής αγοράς, μέχρι που του έγραψαν προχθές στον εβδομαδιαίο απολογισμό να κάνει λόγο για το «καλάθι του νονού» – είπαμε όχι του Σκορτσέζε, του άλλου του … originale! Το μήνυμα, λοιπόν, είναι: ο κ. Μητσοτάκης να δείξει πως είναι ανθρώπινος, αναγνωρίζει και συμπάσχει με το πρόβλημα των πολιτών και προσπαθεί να το λύσει! Είναι δύσκολο, αλλά το παλεύει….

Εξαγωγές οπωροκηπευτικών

Μιας και αναφέρθηκα στα οπωροκηπευτικά θυμήθηκα ότι οι εξαγωγές τους έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Πρόκειται για την «παράπλευρη απώλεια» της κρίσης στη Μέση Ανατολή. Και ιδιαίτερα στα προβλήματα διέλευσης της Ερυθράς Θάλασσας. Όπως επισημαίνουν οι εξαγωγείς λόγω της κρίσης αιγυπτιακής προέλευσης φρούτα που κατευθύνονταν προς την Ασία ανακατευθυνθηκαν και κατέληξαν στην Ευρώπη πιέζοντας τις τιμές εξαγωγής. Το πρόβλημα αυτό έγινε ακόμη μεγαλύτερο από την υποτίμηση της αιγυπτιακής λίρας. Ετσι τα αιγυπτιακά πορτοκάλια έγιναν ακόμη ανταγωνιστικά στην ευρωπαϊκή αγορά!

Μπιρ παρά…

Μάλιστα όπως σημειώνουν οι ίδιοι οι Αιγύπτιοι κατάφεραν να στείλουν τα φρούτα τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε τιμές συγκρίσιμες με αυτές της τοπικής τους αγοράς. Και σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς να έχουν καθοριστεί προηγουμένως τιμές, μια ασυνήθιστη πρακτική στην Ευρώπη. Αυτή η κατάσταση έχει κάνει την τοποθέτηση αιγυπτιακών πορτοκαλιών στα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ φθηνότερη από ποτέ….

Το ΤΑΙΠΕΔ

Το ΤΑΙΠΕΔ ως γνωστόν εκτός από τις αρμοδιότητες της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων και εταιρειών του δημοσίου μέσα από ιδιωτικοποιήσεις και παραχωρήσεις έχει άλλες δύο αρμοδιότητες.

Η μία είναι αυτή της ωρίμανσης έργων στρατηγικής σημασίας και υλοποίησης τους μέσα από διαγωνισμούς και η άλλη είναι η λειτουργία του Ταμείου ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων.

Το λιμάνι της Ραφήνας

Μαθαίνω, λοιπόν πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει δρομολογήσει την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης (Μaster Plan) του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που το συνοδεύει.

Έτσι, πριν λίγες ημέρες στις 17 Απριλίου έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία θα ολοκληρωθεί εντός 35 ημερών.

Στις σημαντικότερες προβλέψεις του Μaster Plan για τον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας είναι η κατασκευή επιβατικού σταθμού στο κύριο μέρος του λιμένα.

Επίσης θα γίνουν έργα για την επέκταση του προσήνεμου μόλου καθώς και άλλες παρεμβάσεις ώστε να αυξηθούν οι θέσεις ελλιμενισμού για τα ταχύπλοα ακτοπλοίας.

Ο προαστιακός

Σε επίπεδο υποδομών μεταφοράς και μέσων σταθερής τροχιάς προβλέπεται η σύνδεση του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ραφήνας με την υπόλοιπη Αττική, μέσω του προαστιακού σιδηρόδρομου. Μέσα στο Master Plan ορίζεται και η δεσμευμένη ζώνη για την κατασκευή κτιρίου του σταθμού απόληξης του προαστιακού σιδηρόδρομου, επιφάνειας 1.500 τ.μ.

Υδατοδρόμιο

Και όχι μόνο! Μαθαίνω ότι το master plan θα προβλέπει και τη δημιουργία υδατοδρόμιου για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων. Στα προτεινόμενα έργα το υδατοδρόμιο αποκτά επαρκείς χερσαίους χώρους για τη λειτουργία του, ενώ προβλέπεται και υποδομή για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο των επιβατών.

Η επιβατική κίνηση

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας, τα τελευταία τρία έτη παρατηρήθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης και των οχημάτων που διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού. Το 2021 ο αριθμός των επιβατών ανήλθε σε 1,2 εκατ. επιβάτες και των οχημάτων σε 355.200, το 2022 σε 1,7 εκατ. επιβάτες και 420.429 οχήματα, ενώ το 2023 σε 1,8 εκατ. επιβάτες και 441.187 οχήματα.

Η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης

Με τον χαμηλότερο βαθμό (7,8) των τελευταίων ετών αξιολογήθηκε η Θεσσαλονίκη από τους επισκέπτες το 2023 με τα ξενοδοχεία της πόλης να παραμένουν στην τελευταία θέση όσον αφορά τόσο στη μέση τιμή δωματίου, όσο και στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο στη συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ της πόλης και άλλων δέκα αντιστοίχου μεγέθους ευρωπαϊκών πόλεων.

Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, δυνατά χαρτιά της πόλης αποτελούν η γαστρονομία και η διασκέδαση με καθαριότητα και δημόσιες μεταφορές να αμαυρώνουν την εικόνα.

«Ξελογιάστρα…»

Βέβαια, η συμπρωτεύουσα «κλέβει» τις καρδιές των επισκεπτών καθώς 9 στους 10 που την επισκέπτονται, επιθυμούν όχι μόνο να ξαναέρθουν αλλά και να τη συστήσουν σε άλλους.

Πάντως η Θεσσαλονίκη, παρά την πρόοδο που έχει σημειώσει, έχει δρόμο ακόμα να διανύσει για να καθιερωθεί στον τουριστικό χάρτη.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories