![Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/ploia-768x512-1.jpg)
Κοντά στα υψηλά όλων των εποχών βρίσκονται οι τιμές ναυπήγησης όλων σχεδόν των κατηγοριών πλοίων σύμφωνα με μελέτη της Danish Ship Finance. H συνεχής τοποθέτηση νέων παραγγελιών και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων όλο και πιο κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αναφέρει ο χρηματοδοτικός οίκος προσθέτοντας ότι ο μέσος δείκτης τιμών των νεότευκτων έχει αυξηθεί κατά 4% τους τελευταίους έξι μήνες και βρίσκεται κοντά στο υψηλά της περιόδου 2007-2008.
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Τα κινεζικά και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι τα κύρια ωφελημένα, καθώς εξασφαλίζουν τη μερίδα του λέοντος των νέων παραγγελιών. Τα κινέζικα ναυπηγεία αναμένεται να παραδώσουν τα περισσότερα νέα δεξαμενόπλοια, ενώ τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας θα είναι απασχολημένα με την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων για τα επόμενα χρόνια.
Εμπορευματοκιβώτια
Το ήδη ρεκόρ υψηλών παραγγελιών (σε όρους χωρητικότητας) συγκράτησε, το 2023, την υπογραφή νέων συμβολαίων στο μέσο όρο δεκαετίας (6% του στόλου) αναφέρει η Danish Ship Finance.
Το βιβλίο παραγγελιών των περίπου 800 πλοίων κατανέμεται μεταξύ 80 ναυπηγείων, αλλά συγκεντρώνεται σε μεγάλα ναυπηγεία πρώτης τάξης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία κατασκευάζουν το 55% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτια καταλαμβάνουν το 23% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών, μετρούμενα σε cgt.
Ξηρό χύδην φορτίο
Οι συµβάσεις ναυπήγησης στον τοµέα των χύδην φορτίων ξηρού φορτίου έχουν παραμείνει στο μέσο επίπεδο από το 2017. Πέρυσι, οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο 5% του στόλου. Οι τρέχουσες παραγγελίες (περίπου 1.200 πλοία – 9% του
στόλου) κατανέμονται μεταξύ 100 ναυπηγείων, με τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία να κατασκευάζουν το 50%.
Το βιβλίο παραγγελιών των bulk carrier βρίσκεται σήμερα σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο και αντιπροσωπεύει το 17% του παγκόσμιου του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Φορτηγά φυσικού αερίου
Με το βιβλίο παραγγελιών να βρίσκεται ήδη στο 55% περίπου του στόλου, η τοποθετήση παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου )LNG Carriers) υποχώρησε τον τελευταίο χρόνο στο 10% του στόλου. Εν τω μεταξύ, οι παραγγελίες για LPG Carriers (πλοία μεταφοράς υγραερίου) έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ (18% του στόλου). Σε 32 ανέρχονται τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν τα σχεδόν 600 Gas Carriers σε παραγγελία, με τα τρία μεγαλύτερα διεκδικούν το 60% και οι δέκα πρώτες το 90%. Το 29% των του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών είναι αφιερωμένο στα Gas Carriers.
Δεξαμενόπλοια
Μετά το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 2022 (1% του στόλου), οι νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων επανήλθαν το 2023 σε υψηλότερα επίπεδα (στο 5% του στόλου). Περίπου 500 παραγγελίες νέων πλοίων τοποθετήθηκαν, με την πλειοψηφία να τοποθετείται στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα 800 πλοία που είναι υπό παραγγελία κατανέμονται σε περίπου 100 ναυπηγεία, με τα δέκα μεγαλύτερα να κατασκευάζουν το 50%. Οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 14% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Τάσεις
Από τις αρχές του 2023, η ετήσια διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία έχει αυξηθεί κατά 6 εκατομμύρια cgt σε 59 εκατ. cgt. Η ενεργός χωρητικότητα των ναυπηγείων κατανέμεται σήμερα μεταξύ περίπου 314 ναυπηγείων που κατασκευάζουν πλοία μεγαλύτερα από 2.000 dwt, σε σύγκριση με 290 ναυπηγεία το 2022. Τα ναυπηγεία πρώτης βαθμίδας αντιπροσώπευαν περίπου το 75% των συνολικών παραδόσεων το 2023. Σημειώνεται τέλος ότι το 2023 παραγγέλθηκαν 1.800 επιπλέον πλοία κατανεμημένα μεταξύ 190 ναυπηγείων εκ των οποίων τα 75 είναι πρώτης τάξης. Τον Απρίλιο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 127 εκατομμύρια cgt.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση