
Τα μαντάτα δεν είναι ευοίωνα για τις αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις πωλήσεις τους στην Κίνα. Ο τοπικός ανταγωνισμός έχει αρχίσει να γίνεται πιο επικίνδυνος, κάνοντας την παρουσία τους στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας ολοένα και πιο δύσκολη.
Οι κινεζικές εταιρείες λαμβάνουν γενναιόδωρες κρατικές επενδύσεις και επιδοτήσεις και καταφέρνοντας να κάνουν βήματα εμπρός έναντι του ανταγωνισμό τόσο στην τεχνολογία όσο και το λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αμερικανικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν μειωθεί αρκετά από τα υψηλά των προηγούμενων ετών.
Έχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα – Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του Μάικλ Ντουν, της Dunne Insights στο CNBC, ο οποίος αναφέρει: “Δεν θέλω να ακουστώ υπερβολικά δραματικός. Απλά θέλω να είμαι ρεαλιστής όταν λέω ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Ford, η GM, η Hyundai, η Kia, η Nissan το πιθανότερο είναι ότι θα έχουν φύγει από την Κίνα. Απλά δεν είναι πλέον ανταγωνιστικοί σε σύγκριση με τους Κινέζους”. Ο Ντουν μελετά τις αγορές της Κίνας και άλλων ασιατικών χωρών εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, μια ανερχόμενη δύναμη
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έμαθαν πολλά από τις ξένες, καθώς υποχρεώθηκαν βάσει νόμου να συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή. Στη συνέχεια, οι επιτυχημένες αυτές κινεζικές εταιρείες αγόρασαν ξένες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των βρετανικών MG και Lotus και της σουηδικής Volvo. Εταιρείες με έδρα την Κίνα Κίνα όπως η BYD της BYD, στην οποία κατέχει μερίδιο η Berkshire Hathaway, είδαν επίσης μια έξαρση εξωτερικών επενδύσεων.
Η κινεζική αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Η έννοια του αυτοκινήτου ως υπολογιστή ή smartphone αποτελεί μια κινεζική πραγματικότητα. Στους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Xiaomi και Huawei.
Ο Μπιλ Ρούσο, ένα πρώην στέλεχος της αμερικανικής Chrysler που διευθύνει την Automobility μια εταιρεία συμβούλων στη Σαγκάη, καλεί τις ξένες εταιρείες να μην εγκαταλείψουν την Κίνα, παρά την υποχώρηση των πωλήσεων. «Αν δεν είσαι ανταγωνιστικός στην Κίνα, τότε τι θα κάνεις όταν η Κίνα σου χτυπήσει την πόρτα;”, δήλωσε ο Ρούσο. “Πώς μπορείς να τους ανταγωνιστείς όταν δεν έχεις καν προσπαθήσει;”, πρόσθεσε.
Οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας αύξησαν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξάγονται από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο παρέμεινε ισχυρός. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων εξήγαγαν 470.000 οχήματα στο εξωτερικό, ένας αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Συμπεριλαμβανομένων των ξένων εμπορικών σημάτων, 1,32 εκατομμύρια οχήματα εξήχθησαν από την Κίνα το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές μάρκες συνέβαλαν στο 35,6% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Μειώνονται τα μερίδια αγοράς μεγάλων παικτών
Tesla
Το μερίδιο αγοράς της Tesla στην Κίνα μειώθηκε κατά 2,6 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι σε 4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την China Passenger Car Association. Ο όγκος πωλήσεων του κατασκευαστή EV στην Κίνα τον Απρίλιο μειώθηκε 21% σε ετήσια βάση στις 31.421 μονάδες, σε σύγκριση με αύξηση 28% στις συνολικές πωλήσεις EV της χώρας.
General Motors
Οι πωλήσεις της GM στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών που διατηρεί στη χώρα, έχουν μειωθεί από το υψηλό επίπεδο των 4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2017 σε 2,1 εκατομμύρια το 2023. Πρόκειται για το χαμηλότερο νούμερο πωλήσεων στις ΗΠΑ, οι οποίες ανήλθαν σε 2,59 εκατομμύρια για πρώτη φορά από το 2009.
Nissan και Honda
H Nissan σημειώνει αύξηση πωλήσεων μόλις 0,8%, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 24% το περασμένο οικονομικό έτος σε λίγο κάτω από τις 800.000. Οι ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Nissan και η Honda Motor, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα από τις ραγδαία αναπτυσσόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν οδηγούς με μια σειρά από φθηνά ηλεκτρικά οχήματα με λογισμικό.
Toyota
Η Τoyota δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό με τον οποίο ένας αυξανόμενος αριθμός κατασκευαστών από την Κίνα κυκλοφορεί αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία αποτέλεσαν μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota κατά το έτος που μόλις έληξε, ή περίπου 116.500 οχήματα, πολύ κάτω από τον προαναγγελθέντα στόχο των 202.000 οχημάτων. Κατά το τρέχον οικονομικό έτος αναμένει να πουλήσει 171.000 ηλεκτρικά οχήματα.


Latest News

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων