Τα έργα υποδομής που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στον Πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης, «Οικία Μάνου Χατζηδάκι», στην Ξάνθη, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
«Το πιο σημαντικό έργο που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το τμήμα του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας επί ελληνικού εδάφους, από την Ξάνθη μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Χρήστος Σταϊκούρας: Τέσσερις παρεμβάσεις στη Ροδόπη
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε εκτενώς, στην ταυτότητα των εξής έργων:
- Διασυνοριακός Άξονας Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem – Smolyan – Plovdiv,
- Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης,
- Ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στον Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης, και
- Ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
Πέραν των ανωτέρω, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσθεσε ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, πρέπει να υλοποιηθούν από την Περιφέρεια, έως το τέλος του 2025, έργα ύψους 15,5 εκατομμυρίων ευρώ.
«Αυτοί οι πόροι δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Αυτούς τους πόρους τους επιδίωξε και τους πέτυχε η Ελληνική κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Νωρίτερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συναντήθηκε στην Π.Ε. Ξάνθης με την Αντιπεριφερειάρχη Πολυξένη Μπρίκα, δημάρχους και παραγωγικούς φορείς της περιοχής.
Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:
Διασυνοριακός Άξονας Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem – Smolyan – Plovdiv.
Το τμήμα του διασυνοριακού άξονα επί ελληνικού εδάφους, από Ξάνθη μέχρι τα Ελληνο – βουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους περίπου 50 χλμ., συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στη θέση του νέου μεθοριακού σταθμού Rudozem/Ξάνθη.
Η αρμοδιότητα για τη μελέτη και κατασκευή του άξονα έχει ανατεθεί στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. Οι μελέτες για την αναβάθμιση του συνόλου του άξονα έχουν ολοκληρωθεί το 2015, με χρηματοδότηση του Προγράμματος INTERREG Ελλάδα – Βουλγαρία.
Η κατασκευή του άξονα γίνεται τμηματικά στην τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο, με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάλογα με την διαθεσιμότητα των πόρων.
Υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για δύο τμήματα του άξονα, το τμήμα Δημάριο – Σύνορα, μήκους 8 χλμ., το οποίο ολοκληρώνεται μέχρι τέλους του 2024, ενώ βρίσκεται σε διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης το τμήμα Μελίβοια – Δημάριο, μήκους 10,5 χλμ.
Η αναβάθμιση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα Ξάνθη – Εχίνος – GR/BG Σύνορα (Ξάνθη – Σμίνθη, Σμίνθη – Εχίνος και Εχίνος – Μελίβοια) προγραμματίζεται να γίνει εντός της τρέχουσας χρηματοδοτικής περιόδου 2021 – 2027.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες εξασφάλισης χρηματοδότησης μέσω των ΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Interreg GR/BG.
Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
Είναι σε εξέλιξη έργο για τις αναγκαίες εργασίες για τη λειτουργία του Μουσουλμανικού Ιεροσπουδαστηρίου Ξάνθης, με προϋπολογισμό 500.000 ευρώ.
Η χρηματοδότηση θα γίνει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η ημερομηνία περαίωσης είναι η 3η Ιουλίου 2024.
Το εκπαιδευτήριο, μετά την αλλαγή χρήσης των χώρων και τις εργασίες αναδιαμόρφωσης τους, θα διαθέτει έξι αίθουσες διδασκαλίας, ένα εργαστήριο πληροφορικής, γραφείο διευθυντή και γραφείο καθηγητών.
Ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στον Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
Εγκρίθηκε τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο για τον καθορισμό χρήσης γης ως χώρου ανέγερσης Μουσικού Γυμνασίου – Λυκείου και Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και τον καθορισμό όρων και περιορισμών δόμησης.
α) Επίσης, εγκρίθηκε το αναθεωρημένο κτιριολογικό πρόγραμμα για το Μουσικό Σχολείο, με συνολική επιφάνεια χώρων 5.591τ.μ..
Η δυναμικότητα του σχολείου είναι για 360 μαθητές/-τριες (216 Γυμνασίου και 144 Λυκείου).
Η εκτίμηση του προϋπολογισμού είναι ύψους 12 εκατ. ευρώ.
Έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση των μελετών από το ΠΔΕ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού ποσού 111.476 ευρώ.
β) Εγκρίθηκε το αναθεωρημένο κτιριολογικό πρόγραμμα για το Εργαστήριο, με συνολική επιφάνεια χώρων 2.692 τ.μ.
Η δυναμικότητα του σχολείου είναι για 60 μαθητές. Η εκτίμηση του προϋπολογισμού είναι ύψους 6 εκατ. ευρώ.
Έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση των μελετών από το ΠΔΕ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού ποσού 111.476 ευρώ.
Και για τα δύο παραπάνω έργα, εκτιμάται η ολοκλήρωση των μελετών εντός του Δεκεμβρίου 2024 και εν συνεχεία υποβολή τους στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για χρηματοδότηση.
Επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης
Το αντικείμενο του έργου, το οποίο δρομολογείται από την «ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε.», αφορά στην υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης. Οι παρεμβάσεις εξειδικεύονται σε ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων κατά δύο ενεργειακές βαθμίδες και υποχρεωτικά μετά την υλοποίησή τους, τα κτήρια του Νοσοκομείου θα κατατάσσονται σε κατηγορία τουλάχιστον Β κατά ΚΕΝΑΚ.
Ο προϋπολογισμός του έργου μετά την ολοκλήρωση και έγκριση της μελέτης, αυξήθηκε σε 4.349.657,78 ευρώ και έχει υποβληθεί αίτηση τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης στη Διαχειριστική Αρχή του ΥΜΕΠΕΡΑΑ, προκειμένου να αυξηθεί ο προϋπολογισμός της πράξης, σύμφωνα με τη μελέτη εφαρμογής του έργου.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο