Στην εξέδρα…

Πέταξε την μπάλα στην εξέδρα! Αναμενόμενο. Κι όλη η φιλολογία των προηγούμενων ημερών «πήγε περίπατο»! Είναι προφανές ότι βρίσκεται σε δύσκολη θέση, παρά τα περί του αντιθέτου γραφόμενα. Στον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη αναφέρομαι και στην περίφημη αναφορά, που έκανε στην τηλεόραση του Σκάι, πως θα στείλει επιστολή στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την κυρία Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν και θα της ζητά, οι πολυεθνικές εταιρείες να αιτιολογούν τις ανατιμήσεις τους. Δηλαδή να εξηγούν την εμπορική τους πολιτική στον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα! Ετσι το θέμα της ακρίβειας το … «καθάρισε».

Ο πληθωρισμός πέφτει, η ακρίβεια μένει!

Αντιλαμβάνεστε το μέγεθος του προβλήματος – ως πολιτικό πρόβλημα σε προεκλογική περίοδο, έτσι; – με το οποίο είναι αντιμέτωπος ο κ. Μητσοτάκης. Διότι σύμφωνα με τα δημοσκοπικά ευρήματα το βασικό κριτήριο επιλογής κόμματος, είναι η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού. Διότι – σας το έχω επισημάνει εδώ και καιρό – ο πληθωρισμός όντως πέφτει και ο «πληθωρισμός των τροφίμων» που μετρούν οι εταιρείες ερευνών, μειώνεται ακόμη περισσότερο. Σ΄ αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Όμως – και το λέει «ο πάσα ένας» στην αγορά, να εξηγούμαστε… – ενώ ο πληθωρισμός πέφτει οι τιμές δεν μειώνονται. Απλώς δεν αυξάνονται – εκτός εξαιρέσεων, που εξαρτώνται από τα διεθνή χρηματιστήρια εμπορευμάτων.

Σήκωσαν τα χέρια ψηλά

Και καταλαβαίνετε πως οι «λεονταρισμοί» περί «μπανανίας» – τους θυμάστε; – εξαντλήθηκαν σε κάμποσα πρόστιμα και ο κύκλος έκλεισε. Μέχρις εκεί! Εκτός, βέβαια, από το γεγονός ότι οι πολυεθνικές θεωρούν ότι τα πρόστιμα που τους επιβλήθηκαν «δεν στέκονται» και θα προσβληθούν νομικά.

Γιατί πώς μπορεί να ερευνηθεί η τιμολόγηση ενός προϊόντος πολυεθνικής εταιρείας; Πολύ περισσότερο όταν δεν παράγεται στην Ελλάδα; Όταν το προϊόν εισάγεται πχ από την Γερμανία και μάλιστα ανατιμημένο αισχροκερδώς – δηλαδή τα κέρδη πηγαίνουν απευθείας στον μητρικό όμιλο – πως μπορεί να αξιολογηθεί η τιμολόγηση του; Τα ερωτήματα προφανώς δεν μπορούν να απαντηθούν.

Μαζί με το … final four!

Το κατάλαβαν εκεί στο Μέγαρο Μαξίμου. Γι΄ αυτό και χθες ο κ. Μητσοτάκης αφού «έριξε τη μπάλα» στις … Βρυξέλλες και την φίλη του την Ούρσουλα, είπε ότι τελικώς η ακρίβεια έχει να κάνει με τους μισθούς, τους οποίους φυσικά η κυβέρνηση, προϊόντος του χρόνου, θα τους ανεβάσει. Κι έτσι θα χτυπήσει την ακρίβεια. Και θα είμαστε όλοι ευτυχισμένοι. Και γι΄ αυτό και την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, την έβαλε – εντάξει, το προεδρείο της Βουλής… – την Παρασκευή 24 Μαΐου, που είναι το final four του μπάσκετ – και παίζουν ο Ολυμπιακός κι ο Παναθηναϊκός! Το πιάσατε το υπονοούμενο….

Helleniq Energy

Ένα υψηλό ιστορικό κατέγραψε στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2024, ο όμιλος της Helleniq Energy.

Το επισήμαναν και τα στελέχη της διοίκησης του ομίλου στη διάρκεια της παρουσίασης των επιδόσεων της εισηγμένης στους αναλυτές.

Η παραγωγή των διυλιστηρίων έπιασε υψηλό τετραετίας. Ανήλθε στα 4,2 εκατ. τόνους, όταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023 ήταν στα 3,9 εκατ. τόνους. Επιπροσθέτως, οι εξαγωγές του ομίλου αντιπροσώπευαν το 62%, Μία από τις υψηλότερες επιδόσεις των τελευταίων ετών.

Κέρδη

Πάντως, ο όμιλος, είχε – όπως θα διαβάσατε και στον ΟΤ – μειωμένη κερδοφορία.

Και τα περιθώρια διύλισης ήταν αυτά που διατήρησαν τα κέρδη σε θετικά επίπεδα. Φυσικά, δεν είναι στα πρωτόγνωρα ύψη της περιόδου της ενεργειακής κρίσης, οπότε και το επιχειρηματικό περιβάλλον ήταν σπάνιο…

Εγώ, όμως, θα κρατήσω ως έναν από τους λόγους για τη μείωση των κερδών και την επισήμανση του CEO κ. Ανδρέα Σιάμισιη που έκανε για τα περιθώρια κέρδους στην εσωτερική αγορά. Το διοικητικό στέλεχος τόσο στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου όσο και απαντώντας σε ερώτηση αναλυτών μίλησε για το πλαφόν στα μικτά κέρδη της εμπορίας και λιανικής των καυσίμων.

Κι όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει εκτίμηση για την άρση της απόφασης, αρκέστηκε να πει: «Δυστυχώς, δεν μπορώ να κάνω κάποια πρόβλεψη. Κανονικά θα έπρεπε να αρθεί η απόφαση για τη ρύθμιση των κερδών…»

Λογικά θα το χει πάρει το μήνυμα η κυβέρνηση…

Lamda

Μια συνεργασία με εξαιρετικό ενδιαφέρον για Έλληνες, αλλά και ξένους ανακοίνωσε η Lamda Development.

Και αφορά στο Ελληνικό. Πέρα από το ό,τι η εταιρεία, όπως τονίζει ανά τακτά διαστήματα η διοίκηση της, θέλει να εξελίξει τη νέα πόλη που δημιουργείται σε ένα από τα κορυφαία επενδυτικά, οικιστικά και εμπορικά τοπόσημα, προχώρησε και σε ένα βήμα παραπέρα.

Επιδιώκει να κάνει το Ελληνικό και εκπαιδευτικό τοπόσημο.

Η συμφωνία

Έτσι, ανακοίνωσε χθες τη συμφωνία με τα εκπαιδευτήρια Kωστέα-Γείτονα, τα οποία θα αναπτύξουν και θα λειτουργήσουν εντός του Ελληνικού ένα «σύγχρονο, εκπαιδευτικό ίδρυμα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα προσφέρει εθνικό αλλά και διεθνές πρόγραμμα σπουδών».

Η «πόλη των 15 λεπτών»

Η σημασία αυτής της συμφωνίας, όπως μου λένε στελέχη της Lamda, δεν αφορά μόνο τους έλληνες και ξένους που θα μένουν μέσα στην «πόλη των 15 λεπτών», οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο, αλλά και τους κάτοικους των περιοχών που γειτνιάζουν με το Ελληνικό.

DBOX is a global marketing and communications agency specialising in property and architecture. From our studios in Los Angeles, Miami, New York, London, Budapest and Hong Kong we have delivered highly successful campaigns and acquired valuable knowledge of HNWI and multi-lingual audiences throughout Europe, the Middle East, China, Southeast Asia and the Americas.

Κι άλλες συμφωνίες

Πάντως, αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι πώς μετά και από αυτήν τη συμφωνία, η διοίκηση της Lamda προσπαθεί να απαντήσει σε όσους ακόμη επικρίνουν τους ρυθμούς προόδου της ανάπλασης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Κι έρχονται να μου πουν, ότι στα σκαριά βρίσκονται κι άλλες συμφωνίες. Και θυμίζουν επίσης την πρόσφατη δήλωση του CEO της Lamda κ. Οδυσσέα Αθανασίου στο Bloomberg: «Πιστεύουμε ότι οι πρώτοι κάτοικοι του Ελληνικού θα κάνουν το 2026, Χριστούγεννα στα σπίτια τους».

Να σας πω την αλήθεια, επειδή ζούμε στην Ελλάδα, εγώ θα κρατήσω αυτή την πρόβλεψη του κ. Αθανασίου… Και θα κάνω μετά τον απολογισμό.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories