Σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερες νέες γυναίκες της Gen Z, οι εφαρμογές γνωριμιών όπως το Tinder και το Bumble μελετούν νέες δυνατότητες και νέα επωνυμία, καθώς οι γυναίκες χρήστες υποφέρουν από «burnout» στις πλατφόρμες ταιριάσματος.

Η Match Group, η οποία διαθέτει περισσότερες από 40 επωνυμίες γνωριμιών, συμπεριλαμβανομένων των Tinder και Hinge, και η Bumble, στην οποία ανήκουν επίσης οι Badoo και Fruitz, δήλωσαν και οι δύο ότι σχεδιάζουν να εισάγουν άλλα εργαλεία για τη βελτίωση των γυναικείων εμπειριών.

Οι έρευνες έχουν δείξει σταθερά μια ανισότητα μεταξύ των φύλων στις εφαρμογές γνωριμιών, με αρκετές γυναίκες να καταγγέλλουν να δέχονται ανάρμοστο υλικό και βίαιες απειλές κατά τη χρήση των υπηρεσιών.

Γιατί η Gen Z αναζητά δουλειά μέσω TikTok;

Θέμα.. επιβίωσης

Η επίλυση αυτών των προβλημάτων είναι ζωτικής σημασίας για τον κλάδο, καθώς οι μεγαλύτεροι παίκτες βρίσκονται υπό πίεση να προσελκύσουν τους επενδυτές. Οι μετοχές τόσο της Match Group των 7,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων όσο και της Bumble 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 80% από τα υψηλά τους το 2021, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή τους αξία να έχει μειωθεί κατά περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια και 18 δισ. δολάρια αντιστοίχως.

«Η Gen Z και οι γυναίκες — και η εμπειρία των γυναικών ειδικότερα — είναι η κορυφαία προτεραιότητά μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Match Group, Bernard Kim, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το Tinder. «Είναι κυριολεκτικά τα πιο κρίσιμα δημογραφικά στοιχεία για όλες τις εφαρμογές γνωριμιών».

Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, το Tinder, η κυρίαρχη εφαρμογή γνωριμιών στον κόσμο, από την κυκλοφορία του το 2012 έχει κάνει δημοφιλή τη λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να αποδέχονται ή να απορρίπτουν πιθανούς συντρόφους με το σάρωση μιας οθόνης smartphone. Η Bumble, εν τω μεταξύ, που μετρά δέκα χρόνια λειτουργίας, έχει τοποθετηθεί ως μια εναλλακτική λύση που επικεντρώνεται στις γυναίκες, οι οποίες έχουν την πρωτοβουλία να ξεκινήσουν τις συζητήσεις. Η Hinge που εστιάζει στις σχέσεις έχει χαρακτηριστεί ως η εφαρμογή «σχεδιασμένη για διαγραφή».

Μια πρόσφατη δημοσκόπηση από την εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel διαπίστωσε ότι το 47% των ανδρών ηλικίας μεταξύ 18 και 34 στο Ηνωμένο Βασίλειο είχαν χρησιμοποιήσει έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή γνωριμιών το έτος έως τον Δεκέμβριο, σε σύγκριση με το 25% της ίδιας ηλικίας. Μια παρόμοια αλλά λιγότερο έντονη ανισότητα βρέθηκε μεταξύ των μεγαλύτερων ηλικιών

«Η προσπάθεια να προσελκύσουν νεαρές γυναίκες είναι ο μεγαλύτερος αγώνας για τις εφαρμογές γνωριμιών», δήλωσε η Rebecca McGrath, αναπληρώτρια διευθύντρια για τα μέσα και την τεχνολογία στη Mintel. «Η σημαντική απόκλιση στα φύλα σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο για τους άνδρες να βρουν ταίρι και, στη συνέχεια, οι γυναίκες βομβαρδίζονται συχνά, κάνοντας την εμπειρία χειρότερη για όλους».

Επιθετικό μάρκετινγκ

Οι κορυφαίες πλατφόρμες του κλάδου έχουν στοχεύσει ανοιχτά τις γυναίκες στο πρόσφατο μάρκετινγκ. Η Bumble προκάλεσε οργή μετά την τελευταία της διαφημιστική καμπάνια, η οποία απευθυνόταν απευθείας σε γυναίκες που είχαν αποσυρθεί από τις διαδικτυακές γνωριμίες, και επικρίθηκε επειδή κορόιδευε όσους δεν ήταν σεξουαλικά ενεργοί.

Οι διαφημίσεις, που άρχισαν να εμφανίζονται σε διαφημιστικές πινακίδες τον Απρίλιο, περιείχαν συνθήματα όπως «δεν θα εγκαταλείψεις τα ραντεβού και θα γίνεις καλόγρια» και «ο όρκος αγαμίας δεν είναι η απάντηση». Η αντίδραση ώθησε τον Bumble να ζητήσει συγγνώμη αυτόν τον μήνα.

«Έχουμε ακούσει τις ανησυχίες που μοιράζονται σχετικά με τη γλώσσα της διαφήμισης και καταλαβαίνουμε ότι, αντί να τονίσουμε ένα τρέχον συναίσθημα για ραντεβού, μπορεί να είχε αρνητικό αντίκτυπο σε κάποιο από την κοινότητά μας», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Bumble.

Η Match Group και η Bumble τόνισαν ιδιαίτερα τις προσπάθειές τους να προσελκύσουν γυναίκες χρήστες κατά την ανακοίνωση των τελευταίων εταιρικών τους αποτελεσμάτων. «Η νούμερο ένα δουλειά μας είναι να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να βρουν επαφές και να αναβαθμίσουν τις γυναικείες εμπειρίες», δήλωσε η Lidiane Jones, η οποία ανέλαβε τη διεύθυνση της Bumble τον Ιανουάριο.

Το Tinder έχει χάσει τα τελευταία χρόνια χρήστες από μικρότερους ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Hinge, η οποία είναι πιο δημοφιλής μεταξύ της Gen Z.

Κόπωση

Ο αριθμός των συνδρομητών επί πληρωμή στο Tinder μειώθηκε σε λιγότερο από 10 εκατομμύρια το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, καταγράφοντας μια έκτη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση. Σύμφωνα με στοιχεία του Sensor Tower, που παραθέτουν οι FT, οι μηνιαίες ενεργοί χρήστες, η πλειονότητα των οποίων χρησιμοποιούν τις δωρεάν υπηρεσίες της εφαρμογής, μειώνονται σταθερά από το 2021. Το Bumble έδειξε επίσης πτώση του πρώτου τριμήνου στον αριθμό των ενεργών χρηστών, σύμφωνα με στοιχεία από την υπηρεσία παρακολούθησης εφαρμογών, παρόλο που οι συνδρομητές επί πληρωμή παρέμειναν σταθεροί.

Οι μειώσεις των χρηστών έρχονται καθώς οι αναφορές  για τη λεγόμενη κόπωση των εφαρμογών γνωριμιών αυξάνονται. Μια έρευνα της Bumble, για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι το 70% που χρησιμοποιούν την εφαρμογή είχαν βιώσει «burnout».

Στα τέλη Απριλίου, η Bumble κυκλοφόρησε μια λειτουργία «ανοίγματος κινήσεων», η οποία επέτρεπε στις γυναίκες να προσθέτουν προτροπές στα προφίλ τους για να απαντήσουν πιθανοί μνηστήρες. Το προϊόν, το οποίο η εταιρεία είπε ότι θα «ελαφρύνει το φορτίο της έναρξης μιας συνομιλίας», σηματοδοτεί ένα διάλειμμα από το προηγούμενο μοντέλο του Bumble, το οποίο απαιτούσε από τις γυναίκες να ξεκινούν ενεργά όλες τις συνομιλίες.

Απειλές

Μια έρευνα του 2023 από το Pew Research Center διαπίστωσε ότι πάνω από τις μισές γυναίκες κάτω των 50 ετών που είχαν χρησιμοποιήσει ιστότοπους ή εφαρμογές γνωριμιών είχαν λάβει ένα σεξουαλικό μήνυμα ή μια εικόνα που δεν ζήτησαν. Περισσότερες από μία στις 10 είχαν δεχθεί απειλές για σωματική βλάβη.

Η Tinder είπε τον Φεβρουάριο ότι επεκτείνει το δικό της πρόγραμμα επαλήθευσης ταυτότητας, το οποίο συγκρίνει μια βιντεοσέλφι με ένα διαβατήριο ή άδεια οδήγησης, καθώς και τις εικόνες στο προφίλ ενός χρήστη. Η Bumble, η οποία πρόσφερε ήδη μια παρόμοια λειτουργία, προκειμένου να βελτιώσει την επαλήθευση.

Η Kim του Match Group είπε ότι το rebrand του Tinder το 2023 αναμενόταν «να έχει κάποιο θετικό αντίκτυπο στους χρήστες, ιδιαίτερα στις γυναίκες και στο Gen Z».

Σημείωσε ωστόσο ότι η αύξηση των συνδρομητών επί πληρωμή θα προέλθει κυρίως από την «καινοτομία προϊόντων», η οποία περιλαμβάνει τη βελτίωση της ποιότητας του προφίλ, τη μετριοπάθεια και την ακρίβεια της αλγοριθμικής αντιστοίχισης.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του Tinder, Faye Iosotaluno, δήλωσε τον Μάρτιο: «Στόχος μου είναι να βεβαιωθώ ότι, αν είσαι γυναίκα και εμφανίζεσαι, βλέπεις κάποιον με τον οποίο θέλεις να ταιριάξεις κάθε φορά που βρίσκεσαι στην εφαρμογή».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή