Στην επόμενη ημέρα των συγκοινωνιών οδηγεί η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης με την κυκλοφορία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης των 250 «πράσινων» λεωφορείων, τα οποία και αναμένεται να ενισχύσουν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών και να βελτιώσουν τις μετακινήσεις των πολιτών.
«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα ολιστικό σχέδιο για την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δίνοντας έμφαση στη βιώσιμη αστική συγκοινωνία, βελτιώνοντας, ταυτόχρονα, και την προσβασιμότητα των πολιτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα κινητικότητας» όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Συγκοινωνίες: Δοκιμάζονται τα «πράσινα λεωφορεία» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
«Η προσπάθεια δεν σταματά αλλά συνεχίζεται, με εντεινόμενους ρυθμούς» διαμηνύει η ηγεσία του υπουργείου και πέραν των 250 «πράσινων λεωφορείων» στον προγραμματισμό είναι:
Έως το τέλος του 2025, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), 100 εξ’ αυτών 18 μέτρων, και τα υπόλοιπα 12 μέτρων ενώ τις επόμενες εβδομάδες, θα βγει σε διαβούλευση ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 ηλεκτρικών λεωφορείων βραδείας και ταχείας φόρτισης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
Στρατηγικός στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογία, έως το 2027, για την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Παράλληλα, προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Ειδικά οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ έχουν προσωρινό ανάδοχο, ο οποίος πρόκειται να θέσει σε λειτουργία καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα. Επιπλέον, υλοποιούνται και δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, προχωρά και μια σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση. Η υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Έως το τέλος του 2024 οι πολίτες της Αττικής θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τραπεζική κάρτα ή το κινητό τηλέφωνο, για να μετακινούνται με όλα τα μέσα μεταφοράς, αποφεύγοντας τη χρονοτριβή στα εκδοτήρια εισιτηρίων.
Τα 250 «πράσινα λεωφορεία»
Την περασμένη Πέμπτη, 13 Ιουνίου, ενσωματώθηκαν τόσο στο στόλο της ΟΣΥ όσο και του ΟΑΣΘ και τα 110 αντίστοιχα 140 σύγχρονης τεχνολογίας ηλεκτρικά λεωφορεία Y-tong.
Σε ό,τι αφορά την πρωτεύουσα, τα 140 νέα οχήματα πραγματοποιούν δρομολόγια εντός του αστικού ιστού της Αθήνας και του Πειραιά και έχουν ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις των επιβατών με το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν. Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στην συμπρωτεύουσα καλύπτουν κατά κύριο λόγο περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Στην συμπρωτεύουσα , η μεγάλη πλειοψηφία των λεωφορείων εξυπηρετούν 11 λεωφορειακές γραμμές, ενώ τα υπόλοιπα δρομολογούνται σε άλλες γραμμές του ΟΑΣΘ.
Δρομολόγια – χαρακτηριστικά
Οι γραμμές που καλύπτονται με ηλεκτρικά λεωφορεία είναι:
-γραμμή 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους
-γραμμή 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους
-γραμμή 20 που εκτελεί το δρομολόγιο Μενεμένη – Αριστοτέλους
-γραμμή 17 που εκτελεί το δρομολόγιο Τριανδρία – Ν. Σ. Σταθμός
-γραμμή 28 που εκτελεί το δρομολόγιο Τ.Σ. Ευκαρπίας – Σκλαβενίτης – Παπαγεωργίου – Πανεπιστήμιο
-γραμμή 25 που εκτελεί το δρομολόγιο Νεάπολη – Βενιζέλου
-γραμμή 19 που εκτελεί το δρομολόγιο Κορδελιό – Ν. Σ. Σταθμός
-γραμμή 30 που εκτελεί το δρομολόγιο Τριανδρία – Αποθήκη
-γραμμή 37 που εκτελεί το δρομολόγιο Ν. Σ. Σταθμός – Κρυνέρι
-γραμμή 38 που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ευκαρπία – Αριστοτέλους
-γραμμή 26 που εκτελεί το δρομολόγιο Καλλιθέα – Πλατεία Ελευθερίας.
Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για σύγχρονα λεωφορεία, με χαμηλό αποτύπωμα σε ότι αφορά τις ενεργειακές και τις περιβαλλοντικές συνέπειες. Οχήματα που διαθέτουν ράμπα και θέση ΑμεΑ, ενώ σε όλα τα καθίσματα υπάρχουν θύρες USB. Διαθέτουν, επίσης, ένα σύστημα ασφαλείας ενσωματωμένο στο μπροστινό παρμπρίζ που διευκολύνει τον οδηγό στον χειρισμό του οχήματος, το οποίο ανιχνεύει εμπόδια, παράγοντας έναν ειδικό ήχο. Αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των οχημάτων, η ισχύς του κινητήρα των 12μετρων οχημάτων, είναι 350 κιλοβάτ κι έχουν αυτονομία 207 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ενώ η χωρητικότητά τους φτάνει τα 75 άτομα, οι 35 εξ αυτών καθήμενοι.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»