Δυναμικό άνοιγμα στην παραγωγή επώνυμων απορρυπαντικών πραγματοποιεί αυτή την περίοδο η Endless EC, η πάλαι ποτέ Ευρωχαρτική, με το λανσάρισμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ δύο νέων προϊόντων: ένα υγρό γενικού καθαρισμού και ένα μαλακτικό ρούχων για το πλυντήριο.
Οι 8 νέοι επώνυμοι κωδικοί της αμιγώς ελληνικής βιομηχανίας, που ανήκει στην οικογένεια Τρακάκη, πολύ σύντομα θα βρίσκονται πλάι στα προϊόντα των πολυεθνικών μεγαθηρίων και σύμφωνα με την κα Εύη Οικονόμου, Commercial Director της εταιρείας, «εισερχόμαστε σε έναν κλάδο με μεγάλο ανταγωνισμό, όμως έχουμε βάλει στόχο και είμαστε αισιόδοξοι, καθώς και οι πρώτες αντιδράσεις από την αγορά είναι θετικές».
Αν και η εταιρεία δραστηριοποιείται σε «δύσκολες» κατηγορίες, όπως είναι τα χαρτικά και τα απορρυπαντικά, έχει εξελιχθεί σε μια από τις ηγέτιδες δυνάμεις της αγοράς με σημαντικό μερίδιο.
Ξανά πήρε την ανηφόρα η τιμή του χαρτιού
Για εφέτος η εταιρεία καταγράφει θετικές επιδόσεις, σύμφωνα με τη διοίκηση, παρά την πίεση αφενός των… προσφορών στα χαρτικά –στο σύνολο της αγοράς όλοι οι κωδικοί πωλούνται με κάποιου είδους προωθητική ενέργεια σημειώνει η κα Εύη Οικονόμου- και αφετέρου της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και ειδικότερα του χαρτιού, η τιμή του οποίου έχει αυξηθεί κατά 35% το διάστημα Δεκέμβριος 2023 – Ιούνιος 2024, όπως σημείωσε ο κος Τρακάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το 2023, ο τζίρος της Endless EC έκλεισε με μικρή πτώση σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, όπου ο κύκλος εργασιών είχε αγγίξει τα 76 εκατ. ευρώ (+30% έναντι του 2021) κι αυτό γιατί η εταιρεία προχώρησε σε μειώσεις τιμών προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η κίνηση αυτή είχε θετικό αποτύπωμα στους όγκους πωλήσεων και στην κερδοφορία που διατηρήθηκαν χωρίς απώλειες γύρω στα επίπεδα του 2022. Θυμίζουμε ότι το 2022 η Endless EC είχε εμφανίσει EBITDA 6,34 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 3,38 εκατ. ευρώ και καθαρή κερδοφορία 1,92 εκατ. ευρώ.
Ανεβάζει μερίδια
Αυτή τη στιγμή ο τζίρος της Endless προέρχεται κατά 65% από τα branded προϊόντα και το 35% από τα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ στην παρούσα φάση στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου το μερίδιο αγοράς της εταιρείας σε όγκο φθάνει στο ρολό υγείας στο 3,1% και στο ρολό κουζίνας 3,3%.
Υπενθυμίζεται ότι ειδικά στα χαρτικά απόλυτος «ηγεμόνας» παραμένει η ιδιωτική ετικέτα με μερίδια που φθάνουν ακόμη και το 90%.
Ο μετασχηματισμός και οι προσθήκες – έκπληξη στο ΔΣ
Οι αλλαγές σε ιδιοκτησιακό επίπεδο (σ.σ. η οικογένεια Τρακάκη απορρόφησε το 50% της οικογένειας Χριστοπούλου αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο) έφεραν αλλαγές και στον τρόπο διοίκησης της εταιρείας με το μέχρι πρότινος οικογενειακό Δ.Σ. να εμπλουτίζεται με ανθρώπους εγνωσμένου κύρους στην αγορά.
Ειδικότερα, ο Δημήτρης Βαλαχής, Group CEO του Ομίλου Fourlis, ο Αρμόδιος Γιαννίδης, CEO της Vitex, ο Λεωνίδας Βρεττάκος, πρόεδρος των Ελληνικών Αλυκών και η Δρ. Ευαγγελία Γκίζα, Διευθύντρια Διασφάλισης Ποιότητας και Ποιοτικού Ελέγχου στην Π.Γ. Νίκας είναι τα νέα μη εκτελεστικά μέλη που εισήλθαν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.
Εκτός από τα 4 προαναφερθέντα μέλη, στο διοικητικό συμβούλιο της Endless EC συμμετέχουν ο Χρήστος Τρακάκης, ως πρόεδρος και εκτελεστικό μέλος, ο Γιώργος Τρακάκης, ως διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος και ο Γιάννης Τρακάκης, ως μη εκτελεστικό μέλος.
«Πρόκειται για ένα επταμελές Δ.Σ. με τρεις θέσεις για τα μέλη της οικογένειας. Οι υπόλοιποι είναι άνθρωποι εκτός της εταιρείας, με σημαντική, ωστόσο, προϋπηρεσία σε διάφορες θέσεις εκτός της αγοράς των χαρτικών. Κι αυτό προκειμένου να προσφέρουν τη διαφορετική οπτική τους, μια και ο στόχος είναι το Δ.Σ. να παίζει ουσιαστικό ρόλο αποκτώντας τα χαρακτηριστικά ενός advisory board» τονίζει ο κος Τρακάκης.
Η νέα εποχή για την Endless EC, γνωστή παλιότερα ως Ευρωχαρτική, σηματοδοτεί και τις κινήσεις που προετοιμάζει η διοίκηση στην κατεύθυνση των εξαγορών, των συγχωνεύσεων, αλλά και των πάσης φύσεως συνεργιών.
Από το 1985
Η Endless EC είναι μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στην επεξεργασία προϊόντων χάρτου «Tissue», την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών καθώς και την εμπορεία ειδών προσωπικής υγιεινής και συναφών ειδών.
Την εταιρεία συνίδρυσαν οι οικογένειες Χριστοπούλου και Τρακάκη, όμως από την άνοιξη του 2023 το 100% της Endless EC πέρασε στον έλεγχο της οικογένειας Τρακάκη.
Η έδρα, οι παραγωγικές εγκαταστάσεις και οι αποθηκευτικοί χώροι της εταιρείας βρίσκονται στον Ασπρόπυργο Αττικής, ενώ στη Θεσσαλονίκη είναι εγκατεστημένο το υποκατάστημα που εξυπηρετεί τη Βόρεια Ελλάδα.
Συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες του κλάδου χαρτιού – απορρυπαντικού και βρίσκεται στη λίστα των μεγαλύτερων εταιρειών της Ελλάδας, με βάση τη λίστα της ICAP, απασχολώντας περίπου 250 άτομα προσωπικό.
Latest News
Morgan Stanley: Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες οι μειώσεις επιτοκίων της ΕΚΤ
Η Morgan Stanley επιβεβαιώνει την εποικοδομητική στάση της για τον κλάδο
Καζίνος (Trastor): Σχεδιάζουμε ΑΜΚ έως 140 εκατ. με στόχο την αύξηση του free float
Την απόφαση της Trastor να συμμορφωθεί με το νέο κανονισμό του Χρηματιστηρίου ανακοίνωσε ο Τάσος Καζίνος από το Executive breakfast του συνεδρίου της Prodexpo
Στις αγορές βγαίνει η ΔΕΗ με ομόλογο 500 εκατ. ευρώ
Στόχος της ΔΕΗ είναι η χρηματοδότηση κεφαλαιακών δαπανών - Το roadshow της Προσφοράς θα ξεκινήσει στις 21 Οκτωβρίου
Από την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στην Ισπανία και τις ΗΠΑ - Η Masdar θέλει να πιάσει την κορυφή των ΑΠΕ σε όλο τον κόσμο
Η Masdar έχει ανακοινώσει συμφωνίες ύψους σχεδόν 6,5 δισ. ευρώ στην Ισπανία και την Ελλάδα
Πώς οι Millennials και η Gen Ζ διαμορφώνουν το μέλλον των σνακ – Ποιες εταιρείες το έχουν καταλάβει
Οι διατροφικές επιλογές της Gen Z και των Millennials απογειώνουν την αγορά των σνακ
Ο Σάμι Φάις «ανοίγει την πόρτα» του Χρηματιστηρίου – Πώς «τρέχει» το project
Τι λέει στον ΟΤ ο επικεφαλής του ομίλου Fais, Σάμι Φάις για την απόφαση να εισάγει τον όμιλο στο Χρηματιστήριο Αθηνών
H Καλλιμάνης γύρισε σελίδα με «οξυγόνο» από τον Τούρκο επιχειρηματία Ονέν
Από το disaster story στην αγκαλιά του Τούρκου επιχειρηματία Ονέν η εταιρεία Καλλιμάνη – Σε νέα τροχιά η εταιρεία
Οι άλλες... μπίζνες του Ομίλου ΟΤΕ
Η ΟΤΕ Estate δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη, αξιοποίηση και διαχείριση του συνόλου του χαρτοφυλακίου ακινήτων, καθώς και στην κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του Ομίλου ΟΤΕ
Οι λύσεις που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο - Ποιες είναι οι προκλήσεις
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει το λιανεμπόριο στην πρόβλεψη της ζήτησης, στις προβλέψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο omnichannel
Μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ έως και 15% για 120 κωδικούς
Οι μειώσεις τιμών στους 120 αυτούς κωδικούς καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ θα κυμαίνονται από 6%-15%