1. Εισαγωγή
Με την 42807 ΚΥΑ των συναρμοδίων Υπουργών που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β’ 4739/16.08.2024) λήφθηκαν Έκτακτα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας για περιοχές που πλήττονται από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν στις 11.8.24 στην Περιφέρεια Αττικής.
Ειδικότερα με την εν λόγω ΚΥΑ τίθεται σε εφαρμογή το «γνωστό» από την εποχή του covid μέτρο της αναστολής συμβάσεων εργασίας εργαζομένων επιχειρήσεων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές στην Αττική.
1.2. Συνοπτικά
Οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα:
- ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας,
- σε περιοχές της Βορειοανατολικής Αττικής που πλήττονται από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2024,
- των οποίων οι εγκαταστάσεις υφίστανται ολοσχερή καταστροφή ή σοβαρές υλικές ζημιές σε βαθμό που δεν είναι ασφαλής η παροχή εργασίας εντός του εργασιακού χώρου,
- μπορούν να θέτουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους,
- οι οποίοι είχαν προσληφθεί μέχρι και την προηγούμενη ημέρα (10.8.24) από την εκδήλωση της πυρκαγιάς,
- μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί εξαιτίας αυτής και πάντως όχι πέραν των τριών (3) μηνών.
1.3. Δήμοι δραστηριοποίησης επιχειρήσεων
Το μέτρο αφορά αποκλειστικά τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων που υπέστησαν ζημιές και δραστηριοποιούνται στους Δήμους
- Βριλησσίων,
- Πεντέλης,
- Χαλανδρίου,
- Διονύσου,
- Μαραθώνος,
- Ωρωπού, και
- συγκεκριμένα στις Δημοτικές Κοινότητες
- Βριλησσίων,
- Μελισσίων,
- Νέας Πεντέλης,
- Πεντέλης,
- Χαλανδρίου,
- Αγίου Στεφάνου,
- Διονύσου,
- Ροδοπόλεως,
- Σταμάτας,
- Βαρνάβα,
- Γραμματικού,
- Μαραθώνος,
- Νέας Μάκρης,
- Αφιδνών,
- Καπανδριτίου,
- Μαλακάσας και
- Πολυδενδρίου.
1.4. Ποσό οικονομικής ενίσχυσης εργαζομένων – ασφαλιστική κάλυψη – τρόπος και περίοδος υποβολής υπεύθυνης δήλωσης αναστολής σύμβασης εργασίας
Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή, είναι δικαιούχοι έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ποσού πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534€), που αντιστοιχεί σε τριάντα (30) ημέρες.
Στους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή, παρέχεται πλήρης ασφαλιστική κάλυψη, υπολογιζόμενη επί του ονομαστικού τους μισθού, για το χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας, καθώς και για τα επιδόματα εορτών που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα αυτό.
Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ανά μήνα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, με την οποία δηλώνουν τους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις τελούν σε αναστολή. Μετά την πρώτη δήλωση αναστολής της επιχείρησης – εργοδότη, οι δικαιούχοι εργαζόμενοι υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://supportemployees.services.gov.gr.
Από την 16.8.2024 έως και 31.8.2024, το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα είναι διαθέσιμο για την υποβολή δηλώσεων αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων για τον μήνα ΑΥΓΟΥΣΤΟ 2024, από τις επιχειρήσεις στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές.
2. Αναλυτική παρουσίαση της ΚΥΑ
2.1. Εισαγωγή
Με την ΚΥΑ 42807/2024 καθορίζονται έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν στις 11.8.2024 στην Περιφέρεια Αττικής, ως εξής:
2.2. Αναστολή συμβάσεων εργασίας
2.2.1. Εντασσόμενοι στην ρύθμιση – πληττόμενες επιχειρήσεις εργοδότες
Οι επιχειρήσεις – εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας, σε περιοχές που πλήττονται από πυρκαγιές σύμφωνα στα διοικητικά όρια των δήμων ή δημοτικών κοινοτήτων, των οποίων οι εγκαταστάσεις υφίστανται ολοσχερή καταστροφή ή σοβαρές υλικές ζημιές σε βαθμό που δεν είναι ασφαλής η παροχή εργασίας εντός του εργασιακού χώρου, και πιστοποιούνται ως τέτοιες από την οικεία Περιφέρεια ή άλλη οικεία υπηρεσία με σχετική βεβαίωση και οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο της κρατικής αρωγής προς πληγείσες επιχειρήσεις, μπορούν να θέτουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους, οι οποίοι είχαν προσληφθεί μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την εκδήλωση της πυρκαγιάς, μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί εξαιτίας αυτής και πάντως όχι πέραν των τριών (3) μηνών.
2.2.2. Τα διοικητικά όρια και οι αντίστοιχες ημερομηνίες εφαρμογής
Οι παραπάνω επιχειρήσεις – εργοδότες που ανήκουν στα διοικητικά όρια των περιοχών:
- α) Των Δήμων Βριλησσίων, Χαλανδρίου, Πεντέλης της Περιφερειακής Ενότητας Βόρειου Τομέα Αθηνών, της Περιφέρειας Αττικής,
- β) των Δημοτικών Ενοτήτων Μαραθώνος, Βαρνάβα, Γραμματικού και Νέας Μάκρης του Δήμου Μαραθώνα, των Δημοτικών Ενοτήτων Αγίου Στεφάνου, Σταμάτας, Ροδόπολης και Διονύσου του Δήμου Διονύσου καθώς και των Δημοτικών Ενοτήτων Αφιδνών, Πολυδενδρίου, Μαλακάσας και Καπανδριτίου του Δήμου Ωρωπού της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, της Περιφέρειας Αττικής,
δύνανται να θέτουν σε αναστολή της συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους οι οποίοι είχαν προσληφθεί μέχρι και την 10η.8.2024, από 11.8.2024.
2.2.3. Σταδιακή εφαρμογή & αριθμός εργαζομένων που εντάσσονται στην αναστολή συμβάσεων εργασίας
Οι παραπάνω επιχειρήσεις – εργοδότες μπορούν να εφαρμόζουν το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας σταδιακά και για διαφορετικό αριθμό εργαζομένων, μέχρι και του ποσοστού 100% αυτών, εντός του μήνα αναφοράς.
2.3. Υποχρεώσεις εργοδοτών – Ακυρότητα καταγγελίας συμβάσεων
2.3.1. Υποχρεώσεις εργοδοτών
Οι παραπάνω επιχειρήσεις εργοδότες υποχρεούνται:
- Να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας, για το χρονικό διάστημα για το οποίο θέτουν τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους σε αναστολή, σύμφωνα με όσα πιο πριν αναπτύξαμε.
Σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες.
- Μετά τη λήξη του χρόνου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού τους, να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και με το ίδιο είδος σύμβασης για χρονικό διάστημα ίσο με εκείνο της αναστολής.
Στην έννοια του ιδίου αριθμού θέσεων εργασίας δεν περιλαμβάνονται:
- οι οικειοθελώς αποχωρούντες από την εργασία τους,
- οι αποχωρούντες λόγω συνταξιοδότησης ή θανάτου, καθώς και
- οι εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου των οποίων η σύμβαση εργασίας λήγει κατά τη διάρκεια του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.
2.3.2. Ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας
Οι εν λόγω επιχειρήσεις – εργοδότες, που έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους, δύνανται να προβαίνουν σε ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων αυτών.
Μπορούν επίσης να θέτουν εκ νέου σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας εργαζομένων τους ανεξάρτητα από το αν έχει ανακληθεί η αναστολή τους εντός του μήνα αναφοράς.
2.3.3. Συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εργαζομένων στις πληττόμενες και υπαγόμενες επιχειρήσεις – εργοδότες
Οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εργαζομένων στις πληττόμενες και υπαγόμενες επιχειρήσεις – εργοδότες, δύνανται να τεθούν σε αναστολή. Μετά το πέρας του διαστήματος της αναστολής, οι ανωτέρω συμβάσεις εργασίας συνεχίζονται για τον συμφωνηθέντα χρόνο που υπολείπεται.
Η υποχρέωση αυτή δεν υφίσταται όταν συντρέχει αντικειμενική αδυναμία εκπλήρωσής της, όπως σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που από τη μορφή, το είδος ή τη δραστηριότητά τους έχουν συγκεκριμένο χρόνο λειτουργίας πχ τουριστικά καταλύματα εποχικής λειτουργίας, καταστήματα εστίασης εποχικής λειτουργίας κλπ.
2.4. Δικαιούχοι Αποζημίωσης Ειδικού Σκοπού -Ύψος αποζημίωσης ειδικού σκοπού
2.4.1. Δικαιούχοι Αποζημίωσης Ειδικού Σκοπού – Ύψος αποζημίωσης
Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή, σύμφωνα με την εν λόγω ΚΥΑ, είναι δικαιούχοι έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού του δέκατου τρίτου άρθρου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 64), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α’ 76), ποσού πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534 €) που αντιστοιχεί σε τριάντα (30) ημέρες, κατ’ αναλογία των ημερών διάρκειας της αναστολής των συμβάσεων εργασίας τους, όπως και την περίοδο του covid πχ για αναστολή από 11.5.2024 έως 31.12.2024 θα λάβουν για τον Αύγουστο 2024 αποζημίωση ειδικού σκοπού 21/30 χ 534 = 373,80€.
Αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, και δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη
Η αποζημίωση ειδικού σκοπού της παρ. 1 είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
2.5. Διαδικασία λήψης αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζομένους των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή
2.5.1. Υπεύθυνη δήλωση επιχειρήσεων – εργοδοτών
Υπεύθυνη δήλωση επιχειρήσεων – εργοδοτών για τη λήψη αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζομένους τους των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή, σύμφωνα με το άρθρο 1 της ΚΥΑ.
1) Για τη λήψη της αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζόμενους οι επιχειρήσεις – εργοδότες υποχρεούνται να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ανά μήνα στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με την οποία δηλώνουν τους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή.
2) Οι επιχειρήσεις – εργοδότες υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση άμεσα στους εργαζομένους τους με κάθε πρόσφορο μέσο, δηλώνοντάς τους και τον αριθμό πρωτοκόλλου καταχώρησης της πράξης τους στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».
2.5.2. Υπεύθυνη δήλωση των εργαζομένων για τη λήψη αποζημίωσης ειδικού σκοπού
Οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις – εργοδότες του άρθρου 1 της ΚΥΑ, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή, μετά από τη γνωστοποίηση της υποβολής της ανωτέρω υπό στοιχείο Α υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη τους, υποβάλλουν υποχρεωτικά υπεύθυνη δήλωση η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α’ 75) στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ειδικού μηχανισμού στήριξης των εργαζομένων (supportemployees.services.gov.gr), μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) του άρθρου 22[1] του ν. 4727/2020 (Α’ 184), η οποία τηρείται στη Γενική Διεύθυνση Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία και Ένταξης στην Εργασία της Γενικής Γραμματείας Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Για την είσοδο του αιτούντος στην ανωτέρω πλατφόρμα απαιτείται η προηγούμενη αυθεντικοποίησή του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με το άρθρο 24[2] του ν. 4727/2020 (Α’ 184).
Στην υπεύθυνη δήλωση συμπεριλαμβάνονται, εκτός των προσωπικών τους στοιχείων και του αριθμού πρωτοκόλλου καταχώρισης της υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη, τα οποία αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ», και τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ).
Για την περίπτωση των εργαζομένων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν τεθεί κατά το παρελθόν σε αναστολή, ανεξαρτήτως προσώπου εργοδότη, δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ).
2.5.3. Προαναγγελία αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων ανά μήνα αναφοράς
Η αναστολή των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων προαναγγέλλεται ανά μήνα αναφοράς και οι αιτήσεις – υπεύθυνες δηλώσεις των εργοδοτών – επιχειρήσεων υποβάλλονται προαναγγελτικά από την ημερομηνία ενεργοποίησής της προαναγγελίας στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ».
Για τις ημέρες του μήνα που προηγούνται της ημερομηνίας ενεργοποίησής της, οι ως άνω αιτήσεις – υπεύθυνες δηλώσεις υποβάλλονται απολογιστικά. Η προαναγγελία μπορεί να αφορά, είτε αυτοτελή χρονικά διαστήματα εντός του εκάστοτε μήνα, είτε ολόκληρο τον μήνα.
Σε κάθε περίπτωση, μεταβολή της προαναγγελθείσας αναστολής συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων προαναγγέλλεται και αυτή, είτε με τη διαδικασία της προσωρινής ανακλήσεως, είτε με ορθή επανάληψη της υποβληθείσας δήλωσης. Η προαναγγελία αυτή πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον την προηγούμενη μέρα από την έναρξη της μεταβολής.
Σε περίπτωση που δεν τηρηθεί η διαδικασία της προαναγγελίας η υπεύθυνη δήλωση είναι άκυρη και δεν παράγει τα αποτελέσματα της αναστολής σύμβασης εργασίας και κατά συνέπεια ο εργοδότης συνεχίζει εκείνος να αμείβει τους εργαζομένους του.
2.5.4. Διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης ειδικού σκοπού
Για τη διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ορίζεται ως αρμόδιος φορέας το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Η παραπάνω καταβολή γίνεται εφάπαξ με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου – εργαζομένου, ο οποίος υποδεικνύεται στην υποβαλλόμενη αίτησή του. Από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» εξάγεται σε ηλεκτρονική μορφή αναλυτική κατάσταση δικαιούχων – εργαζομένων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους, τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ, το πιστωτικό ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός, το ποσό της καταβολής και το ΑΦΜ τους.
Στις περιπτώσεις δικαιούχων αποζημίωσης ειδικού σκοπού δυνάμει του άρθρου 6Α του ν. 4797/2021 (Α’ 66) για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία εκδήλωσης της πυρκαγιάς και όχι πέραν των τριών μηνών.
2.5.5. Αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά
Στην περίπτωση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών:
1) Με την επιφύλαξη τυχόν προστίμων που προβλέπονται από άλλες διατάξεις, στα φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν ψευδή στοιχεία στην αίτησή τους, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε περίπτωση υποβολής ψευδούς δήλωσης.
2) Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ή του νομίμως εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.
Παλαιολόγος Ι Λιάζος
Οικονομολόγος – Σύμβουλος Εργασιακών Ασφαλιστικών
[1] Νόμος 4727/2020
Άρθρο 22. Παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών
- Η παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών και ιδίως η διακίνηση ηλεκτρονικών εγγράφων, δημόσιων ή ιδιωτικών, μεταξύ αφενός των φορέων του δημόσιου τομέα και αφετέρου των φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων πραγματοποιείται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr ΕΨΠ) και σύμφωνα με τους κανόνες που ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου. Για την παροχή των ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης απαιτείται η έγκριση της ΕΥΠ.
- Κάθε φορέας του δημόσιου τομέα υποχρεούται να συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε η παροχή των ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών του να διενεργείται αποκλειστικά μέσα από την ΕΨΠ και σύμφωνα με τους κανόνες που ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου.
- Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι αρμόδια για την παραγωγική λειτουργία, καθώς και τον τεχνικό σχεδιασμό της ΕΨΠ. Η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών (Γ.Γ.Ψ.Δ.Α.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι αρμόδια για την επιχειρησιακή λειτουργία της ΕΨΠ.
[2] Νόμος 4727/2020
Άρθρο 24. Τρόποι αυθεντικοποίησης για χρήση υπηρεσιών μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης
- Ο χρήστης της ΕΨΠ αποκτά πρόσβαση στις υπηρεσίες που παρέχονται μέσα από αυτήν, αφού προηγουμένως προβεί σε αυθεντικοποίηση. Η αυθεντικοποίηση γίνεται μετά από επιλογή του χρήστη με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
α) Με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
β) Με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων των συστημάτων ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) των πιστωτικών ιδρυμάτων όπως ορίζονται στο στοιχείο 1 της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 575/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Ιουνίου 2013 (ΕΕ L 176), περιλαμβανομένων των υποκαταστημάτων τους, όπως ορίζονται στο στοιχείο 17 της παρ. 1 του άρθρου 4 του εν λόγω Κανονισμού, όταν τα υποκαταστήματα αυτά βρίσκονται στην Ελλάδα είτε η έδρα τους βρίσκεται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 4261/2014 (Α΄ 107) σε τρίτη χώρα, του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, καθώς και των ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος και των ιδρυμάτων πληρωμών όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του ν. 4537/2018 (Α΄ 84).
γ) Με τη χρήση εγκεκριμένου πιστοποιητικού ηλεκτρονικής υπογραφής.
- Για τους σκοπούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ L 119) και του ν. 4624/2019 (Α΄ 137), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενεργεί ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας ως προς την πρόσβαση, την επεξεργασία και τη διατήρηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που είναι αναγκαία για τις υπηρεσίες αυθεντικοποίησης με σκοπό την παροχή ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών μέσω της ΕΨΠ.
- Το πρόσωπο, στο οποίο αποδίδονται διαπιστευτήρια, οφείλει να λαμβάνει όλα τα προσήκοντα μέτρα για την εμπιστευτικότητα των διαπιστευτηρίων και την ασφαλή φύλαξη των μέσων που τυχόν έχουν διατεθεί για την αποθήκευση και χρησιμοποίηση των διαπιστευτηρίων. Οφείλει να ειδοποιεί αμελλητί εγγράφως ή ηλεκτρονικά την αρμόδια υπηρεσία της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. για οποιαδήποτε παραβίαση της εμπιστευτικότητας ή ηλεκτρονική επικοινωνία ή συναλλαγή που έλαβε χώρα χωρίς τη γνώση και έγκρισή του.
Latest News
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης (ΣΤ’ Μέρος)
Τύποι παραστατικών ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών
Οι διεθνείς οργανισμοί απέναντι στο «America First 2.0»
Οι νέες συνθήκες και το δόγμα America First
Αθλητές της παραγωγής Redux
Τι αφορά το αντικίνητρο της υψηλής φορολογίας της ειδικευμένης μισθωτής εργασίας
Η αναγκαιότητα της Ελεγκτικής του Δημοσίου και τα σύγχρονα εργαλεία ορθολογικής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος
Η Ελεγκτική του Δημοσίου αποτελεί «θεμέλιο λίθο» στο πλαίσιο της σύγχρονης δημοσιονομικής διαχείρισης,
Τα ελληνικά ομόλογα... αλλάζουν πίστα - Η αναβάθμιση της Scope και η απόδοση του 10ετούς
Πώς φθάσαμε στην αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου από τη Scope Ratings - Τα ελληνικά ομόλογα αλλάζουν επίπεδο
Πότε θα καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων - Πόσα χρήματα θα πάρετε [παραδείγματα]
Το δώρο Χριστουγέννων πρέπει να καταβληθεί μέχρι 21 Δεκεμβρίου 2024 και η μη καταβολή του διώκεται ποινικά
Η προφητεία των 100 χιλιάδων δολαρίων στο Bitcoin ανοίγει την όρεξη για το Ethereum
Το επενδυτικό κλίμα παραμένει καλό σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτρέπει ανάληψη πιο ριψοκίνδυνων θέσεων, όπως σε διάφορα κρυπτονομίσματα.
Ψηφιακή πλατφόρμα για τα οχήματα myCAR – Άρση ακινησίας
Προϋποθέσεις – Τέλη Κυκλοφορίας και Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο
Κατώτατος μισθός, συλλογικές συμβάσεις και συντάξεις
Mε διαφορετικούς όρους κρατικής παρέμβασης παρατείνεται η μνημονιακή κατάργηση (Φεβρουάριος 2012) της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) που καθόριζε στην Ελλάδα επί δεκαετίες τον κατώτατο μισθό
Η Συμβολή του Daniel Kahneman στη Συμπεριφορική Χρηματοοικονομική
Ο Daniel Kahneman, μαζί με τον Amos Tversky, θεωρείται ένας από τους θεμελιωτές της συμπεριφορικής χρηματοοικονομικής