Η ανάπτυξη των δικτύων, ο οικολογικός προσανατολισμός και η ψηφιοποίηση του τομέα των Μεταφορών αποτελούν αναμφίβολα την έμπρακτη εκδήλωση της διεύρυνσης και μονόδρομο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του, καθώς και της οικονομίας της Ευρώπης, υπογράμμισε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη, στο πλαίσιο της Ουγγρικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μαγνησία: Υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού στον Αλμυρό
Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως στην προηγούμενη πενταετία, Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κράτη – μέλη διαμόρφωσαν ένα φιλόδοξο νομοθετικό πλαίσιο για την επόμενη και πλέον δεκαετία. Η αναθεώρηση του κανονισμού για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και νομοθετήματα για την προσαρμογή στο στόχο του 55% (fit for 55), προσφέρουν τη βάση για να ξεκινήσει ο μετασχηματισμός: ενισχυμένη συνδεσιμότητα και συνεκτικότητα, πράσινες μεταφορές και ψηφιοποίηση για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
«Πολλές οι χρηματοδοτικές ανάγκες»
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως, αν και οι λύσεις και τα εργαλεία υπάρχουν, οι χρηματοδοτικές ανάγκες είναι πολλές. Τόνισε την ανάγκη η Ευρώπη να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των Μεταφορών, ώστε να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση και ανάπτυξή του, καθώς και η ενίσχυση της ασφάλειας των δικτύων, με έμφαση στο σιδηρόδρομο, που αποτελεί το σημαντικότερο πυλώνα του ΔΕΔ-Μ και των χρηματοδοτικών εργαλείων του τομέα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμπλήρωσε: «Τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να εργαστούμε συντονισμένα στην κατεύθυνση της ανάπτυξης των δικτύων μας και της διασυνοριακής συνεργασίας, ώστε να συνδεθούμε αποτελεσματικά με τις γειτονικές χώρες, να προωθήσουμε την πολυτροπικότητα και τις εναλλακτικές και να επιτύχουμε τις υψηλές επιδόσεις της στόχευσης του ΔΕΔ-Μ και της στρατηγικής για την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα».
Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια διαδοχικών διμερών συναντήσεων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευκαιρία να εξειδικεύσει τις πολιτικές της ελληνικής Κυβέρνησης.
Στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε στον αναπληρωτή Πρωθυπουργό και υπουργό Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας κ. Aleksandar Nikoloski ότι η αναφορά σε Μακεδονία αντί για Βόρεια Μακεδονία, είναι παράνομη και ανεπίτρεπτη «κόκκινη γραμμή» για οποιαδήποτε πρόοδο στις διμερείς σχέσεις.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης