Με αντικείμενο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία σε θέματα βιωσιμότητας πραγματοποιήθηκε χθες το 14th Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link με θέμα «Best Industry Practices – Building Long Term Value Through Sustainability».
Οι καλές πρακτικές σε κρίσιμους τομείς όπως η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα, η ασφάλεια πλοίων και πληρωμάτων και η ψηφιοποίηση του κλάδου κυριάρχησαν στις συζητήσεις του συνεδρίου.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Ο υπουργός Ναυτιλίας
Σε μήνυμα του ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε ότι η πράσινη μετάβαση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τη ναυτιλία και υπογράμμισε την σημασία της προσεχούς συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο για την λήψη αποφάσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η ψηφιοποίηση
Η ναυτιλία είναι πρώτα, οι άνθρωποι της οι ναυτικοί και αυτό που θέλουμε πρωτίστως είναι η ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων είπε μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της Intercargo και γενικός γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Υπογράμμισε μάλιστα αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση ότι η ναυτιλία πρέπει να είναι πολύ προσεκτική γιατί με την μεταφορά δεδομένων στη στεριά υπάρχει ο κίνδυνος ο ναυτικός να θεωρήσει ότι οι ευθύνες μεταφέρονται στην στεριά και φεύγουν από πάνω του. Πρέπει λοιπόν να είμαστε πολύ, πολύ προσεκτικοί με την ψηφιοποίηση. Πρέπει οι ναυτικοί μας για το καλό τους να παραμείνουν πολύ, καλοί ναυτικό, υπογράμμισε και συμπλήρωσε «πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ναυτικοί πρώτα απ’ όλα και ότι η ασφάλεια είναι στο μυαλό τους». Σημείωσε επίσης ότι εκτός από τα δεδομένα και η κατασκευή των πλοίων έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια. Πρέπει να είμαστε σε θέση να συνδυάσουμε το σχεδιασμό των πλοίων και την κατασκευή των πλοίων με την ασφαλή λειτουργία των πλοίων, υπογράμμισε.
Η Capital Clean Energy Carriers και η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα
Στη νέα αγορά που ανοίγει η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης αναφέρθηκε σε ένα άλλο πάνελ συζήτησης ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp κ. Γεράσιμος Καλογηράτος. Αναγνωρίζεται είπε ως μία μέθοδος απαλλαγής από τον άνθρακα και είναι πολύ σημαντική για τις βιομηχανίες που είναι δύσκολο να απαλλαγούν από τον άνθρακα όπως είναι οι τσιμεντοβιομηχανίες, οι επιχειρήσεις της πρωτογενούς παραγωγής και άλλες. Επίσης είναι πολύ σημαντική τεχνολογία γιατί μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των έργων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Παράλληλα πολλοί από τους τεχνολογικούς γίγαντες στο πλαίσιο της πολιτικής αντιστάθμισης του άνθρακα αναμένεται να αξιοποιήσουν την εν λόγω αγορά. Μέχρι το 2030 σύμφωνα με τον κ. Καλογηράτο, θα διαμορφωθεί μια αγορά 400 εκατ. τόνων ετησίως CO2 υπό αποθήκευση όπως υπολογίζουν οι αναλυτές και εκτιμάται ότι περίπου το 20% αυτού ή λίγο περισσότερο θα μεταφέρεται σε χώρους αποθήκευσης με πλοία. Εμείς ως Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, έχουμε τοποθετηθεί νωρίς σε αυτή την αγορά και έχουμε παραγγείλει τα πρώτα τέσσερα πλοία αποθήκευσης και μεταφοράς άνθρακα (LCO2) των 22.000 κυβικών μέτρων μεταφορικής ικανότητας το ένα. Είναι τα πρώτα του είδους τους και του μεγέθους τους στον κόσμο.
Στο ίδιο συνέδριο μίλησε, ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Emanuele Grimaldi, τον οποίο προλόγισε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού η οποία τόνισε ότι ο κ. Grmaldi με την παρουσία του στο ICS έθεσε μια ασφαλή πορεία για τον ναυτιλιακό κλάδο, σε δύσκολους καιρούς, προωθώντας πάντα ρεαλιστικές λύσεις, οι οποίες υποστηρίζουν το κοινό καλό του ναυτιλιακού κλάδου.
Ο Πρόεδρος του ICS Emanuele Grimaldi αρχικά ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει σπουδαίο και ηγετικό ρόλο στον παγκόσμιο χώρο. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, ξεχωρίζοντας την πράσινη μετάβαση, τις γεωπολιτικές εντάσεις, την έλλειψη ναυτικών, και τον προστατευτισμό που τον θεωρεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda