Κατά της επιβολής δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να ψηφίσει αύριο Παρασκευή η Γερμανία, ανέφεραν στο Reuters άτομα με γνώση του θέματος.
Σημειώνεται ότι η Γερμανία απείχε από μία πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει τους δασμούς, αλλά έκτοτε η βιομηχανία ενέτεινε τις πιέσεις της προς τον Γερμανό Καγκελάριο Όλαφ Σολτς να καταψηφίσει το μέτρο στην ψηφοφορία της Παρασκευής από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρόταση της Επιτροπής μπορεί να εφαρμοστεί εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία των 15 μελών της ΕΕ, που αντιπροσωπεύει το 65% του πληθυσμού της ΕΕ την καταψηφίσει, κάτι που αποτελεί πολύ μεγάλο εμπόδιο.
Το Reuters ανέφερε την Τετάρτη ότι η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πολωνία θα ψηφίσουν υπέρ, κάτι που θα ήταν αρκετό για να προωθηθούν τα υψηλότερα επίπεδα εμπορικών μέτρων της ΕΕ.
Γερμανία: Αποχή ή καταψήφιση – Οι αποφάσεις ενόψει της ευρωπαϊκής ψηφοφορίας για τους δασμούς στα EV
Ένας εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η ψηφοφορία της Παρασκευής έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και ότι απαιτούνται δασμοί ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Η Κίνα αρνείται οποιαδήποτε άδικη δραστηριότητα εκ μέρους της και έχει απειλήσει με αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κονιάκ και χοιρινό, καθώς και αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Η θέση της Κομισιόν
Η Κομισιόν λέει ότι απαιτούνται δασμοί για την αντιμετώπιση φθηνών δανείων, γης και πρώτων υλών και άλλων επιδοτήσεων και στόχος είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού, όχι αποκλεισμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι πιθανό να κάνει ο προγραμματισμένος δασμός 100% των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτίθενται στους δασμούς. Ανησυχούν για τα μέτρα αντιποίνων και φοβούνται μια εμπορική σύγκρουση με τον δεύτερο σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της χώρας.
Η IG Metall, το ισχυρό γερμανικό εργατικό σωματείο, και εκπρόσωποι εργαζομένων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας ανέφεραν σε δήλωση την Πέμπτη ότι η Γερμανία πρέπει να καταψηφίσει τους δασμούς.
«Λέμε κατηγορηματικά: οι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση γιατί δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέρριψαν σε γενικές γραμμές τους δασμούς, οι οποίοι, όπως λένε, θα μπορούσαν να απειλήσουν τις πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων τους, την Κίνα, εάν η χώρα προβεί σε αντίποινα με αντίμετρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, ηγήθηκε των εκκλήσεων για ανοικτές αγορές τους τελευταίους μήνες, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen AG, Oliver Blum, εξέφρασε επανειλημμένα τις ανησυχίες του για μια πιθανή εμπορική διαμάχη με την Κίνα.
Την ίδια στιγμή η BMW πιέζει το Βερολίνο να ψηφίσει κατά της επιβολής σημαντικά υψηλότερων δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής.
«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις παγκοσμίως δραστηριοποιούμενες εταιρείες σε αυτή τη χώρα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν θα κερδίσει», δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Ζίπσε σε δήλωσή του. «Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση».
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ