
Η γυναικεία επιχειρηματικότητα συμβάλλει σημαντικά στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, με το ποσοστό διείσδυσης των γυναικών στις ανώτατες διοικητικές θέσεις να καταγράφει αξιόλογη πρόοδο με το πέρασμα των χρόνων σε διεθνές επίπεδο.
Παρά το γεγονός ότι η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών βρίσκεται στον πυρήνα των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στο επίκεντρο της ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη με ορίζοντα το 2030, οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη.
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους – «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Από τα στοιχεία της διεθνούς έρευνας του Παγκόσμιου Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε το 2023, επί συνόλου 45 οικονομιών, προέκυψαν τα εξής:
- Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών (Κίνα, Κολομβία, Εκουαδόρ, Ταϊλάνδη και Λιθουανία).
- Τη μεγαλύτερη διαφορά στα ποσοστά αντρικής και γυναικείας νέας επιχειρηματικότητας εμφάνισαν η Ιορδανία, ο Καναδάς (εννέα ποσοστιαίες μονάδες σε καθεμία), και η Βραζιλία (οκτώ μονάδες).
- Σε ορισμένες υψηλού εισοδήματος Ευρωπαϊκές χώρες (Νορβηγία, Γερμανία, Σλοβενία, Ιταλία, Σουηδία και Γαλλία), η διαφορά στα επίπεδα επιχειρηματικότητας μεταξύ αντρών και γυναικών ανήλθε σε τρεις με τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.
- Η αναλογία γυναικών-ανδρών πέφτει απότομα καθώς οι νέες επιχειρήσεις θεωρούνται εδραιωμένες. Σε 29 από τις 45 οικονομίες, υπήρχαν τουλάχιστον δύο γυναίκες που ξεκινούσαν ή διεύθυναν μια νέα επιχείρηση για κάθε τρεις άνδρες που έκαναν το ίδιο, αλλά μόνο σε 16 οικονομίες ίσχυε η ίδια αναλογία για εδραιωμένες επιχειρήσεις.
Συμπεραίνεται ότι σε αρκετές οικονομίες η μετάβαση της γυναικείας ηγεσίας από νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις σε εδραιωμένες είναι αρκετά χαμηλή.
Στις μέρες μας, το υψηλό μορφωτικό επίπεδο, η διαρκής εκπαίδευση και επιστημονική κατάρτιση των γυναικών επιχειρηματιών, αποτελούν σημαντικά στοιχεία που μπορούν να βελτιώσουν σε σημαντικό βαθμό το “επιχειρείν”. Η ενθάρρυνση της δημιουργίας περισσότερων επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες κρίνεται απαραίτητη για την ενδυνάμωση του ρόλου των γυναικών στην κοινωνία που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα οδηγήσει σε οικονομική ανάπτυξη.
Σαφώς, το κοινωνικό και θεσμικό πλαίσιο που επικρατεί σε κάθε χώρα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας και μπορεί να επιδρά θετικά ή αρνητικά στην ανέλιξη της γυναίκας στον επιχειρηματικό κόσμο σε διεθνές επίπεδο.
Επομένως, παρά την σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί διαχρονικά, οι αρμόδιοι φορείς κάθε χώρας θα πρέπει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα, να δημιουργήσουν τις απαραίτητες συνθήκες και να προσφέρουν κίνητρα, ώστε όλο και περισσότερες γυναίκες να στραφούν προς την “επιχειρηματική δραστηριοποίηση”.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα εδώ.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της