Οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Cyber Week, δηλαδή στο διάστημα από 26 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου, σημείωσαν ρεκόρ αύξησης, αγγίζοντας τα 314,9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση δεδομένων της Salesforce.
Όπως αποκαλύπτει η έκθεση της εταιρείας, που βασίστηκε σε δεδομένα από 1,5 δισ. καταναλωτές και 1,6 τρισ. προβολές σελίδων στην πλατφόρμα της Salesforce, η εορταστική περίοδος ξεκίνησε δυναμικά. Οι πωλήσεις για τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες της περιόδου αυξήθηκαν κατά 8% παγκοσμίως, ενώ κατά τη διάρκεια της Cyber Week σημειώθηκε αύξηση 6% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν τη Black Friday, φτάνοντας τα 74,4 δισ. δολάρια και σημειώνοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με πέρυσι. Η Cyber Monday ακολούθησε με πωλήσεις 49,7 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Ο καθοριστικός ρόλος της AI στις αγορές μας
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι αυτόνομοι ΑΙ agents έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της Cyber Week, επηρεάζοντας πωλήσεις αξίας 60 δισ. δολαρίων, μέσω εξατομικευμένων προσφορών και αλληλεπιδράσεων που ενίσχυσαν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών.
Μάλιστα, οι έμποροι λιανικής που χρησιμοποίησαν λύσεις Generative ΑΙ (Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη) και AI agents είδαν το conversion rate τους να αυξάνεται κατά 2%. Επιπλέον, οι λιανοπωλητές φαίνεται να χρησιμοποίησαν αυτά τα εργαλεία 18% περισσότερο κατά τη διάρκεια της Cyber Week απ’ ό,τι την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ, την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές αξιοποίησαν κατά 38% περισσότερο τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τις αγορές τους.
Καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιών εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τις αγορές μέσω κινητών και οι εμπειρίες αγορών από κινητές συσκευές γίνονται ευκολότερες, το χάσμα μεταξύ επισκεψιμότητας και παραγγελιών (μέσω κινητών) μειώνεται.
Η τάση αυτή αναδεικνύει την αυξανόμενη προθυμία των καταναλωτών να πραγματοποιούν σημαντικές και υψηλής αξίας αγορές απευθείας από τα smart phones τους. Όπως είχε προβλεφθεί και από τον Δείκτη Αγορών (Shopping Index) της Salesforce τον προηγούμενο μήνα, οι παραγγελίες μέσω κινητών αντιπροσώπευσαν το 70% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων, αγγίζοντας το ποσό των 220 δισ. δολαρίων. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, η χρήση ψηφιακών πορτοφολιών αυξήθηκε κατά 16% παγκοσμίως.
Πωλήσεις την Cyber Week μέσω… social media
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι έμποροι λιανικής που εφάρμοσαν Social Commerce στρατηγικές είδαν το 19% των πωλήσεών τους κατά τη διάρκεια της Cyber Week να πραγματοποιείται μέσω πλατφορμών όπως το TikTok Shop και το Instagram.
Η φετινή Cyber Week έδειξε ξεκάθαρα πως η τεχνητή νοημοσύνη, οι φορητές συσκευές και η Social Commerce δραστηριότητα αποτελούν τους κύριους πυλώνες που διαμορφώνουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας στους retailers καινοτόμους τρόπους να συνδέονται με τους πελάτες τους και να ενισχύουν τις πωλήσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό, φέτος η Salesforce συνέβαλε καθοριστικά στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης κατά τη διάρκεια της Cyber Week. Συγκεκριμένα, παρείχε στις επιχειρήσεις λιανικής σχεδόν 100% διαθεσιμότητα (uptime), μέσω των εργαλείων της, όπως το Commerce Cloud που διαχειρίστηκε σχεδόν 50 εκατ. παραγγελίες με 99.999% διαθεσιμότητα, το Marketing Cloud που απέστειλε σχεδόν 56,5 δισ. προωθητικά μηνύματα, το Service Cloud που χειρίστηκε & επέλυσε περισσότερα από 3,8 δισ. αιτήματα πελατών.
Επιπλέον, μέσω της χρήσης της ΑΙ, η Salesforce παρείχε 60 δισ. προτάσεις προϊόντων, ενώ το Agentforce, το οποίο έγινε παγκοσμίως διαθέσιμο πρόσφατα, παρήγαγε 1,67 εκατ. απαντήσεις και αποφάσεις μέσω μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) για την εκτέλεση ενεργειών που σχετίζονται με το λιανεμπόριο.
Latest News
Η Amazon προχωρά σε μεταμόσχευση «εγκεφάλου» στην Alexa
Η κυκλοφορία του αναβαθμισμένου φωνητικού βοηθού χτυπήθηκε από καθυστερήσεις καθώς η Amazon προσπαθεί να ξεπεράσει τεχνικά εμπόδια
Ποια επαγγέλματα δεν φοβούνται την AI [γράφημα]
Οι προβλέψεις για όσα φέρνει η ΑΙ στην αγορά εργασίας είναι εν πολλοίς σαρωτικές - Δεν υπάρχουν, όμως, μόνον άσχημα νέα
Η τεχνητή νοημοσύνη θα διαμορφώσει την πολιτική υγείας στην ΕΕ
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Όλιβερ Βαρχέλι, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη
Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοι και γιατί σχεδιάζουν επενδύσεις σε ΑΙ αντί προσλήψεις προσωπικού
Νέα δημοσκόπηση λέει ότι το 51% των ηγετικών στελεχών επιχειρήσεων στοχεύουν να ανακατευθύνουν τις επενδύσεις φέτος στην τεχνητή νοημοσύνη
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Τα μοντέλα ΑΙ... ξέμειναν από ανθρώπινα δεδομένα - Τι προβλέπει ο Μασκ
Το σωρευτικό άθροισμα της ανθρώπινης γνώσης έχει εξαντληθεί στην εκπαίδευση μοντέλων για την τεχνητή νοημοσύνη
Απώλειες 200.000 θέσεων εργασίας φέρνει η AI στη Wall Street
Ποια τμήματα των παγκόσμιων τραπεζών θα επηρεαστούν περισσότερο από την Τεχνητή Νοημοσύνη