Μια σημαντική αλλαγή στη στάση των εργαζομένων απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη αναδεικνύει πρόσφατη έρευνα της Salesforce, η οποία διεξήχθη σε περίπου 6.000 άτομα σε όλον τον κόσμο. Τα ευρήματα της έρευνας υποδηλώνουν ότι με την εξέλιξη της τεχνολογίας αυξάνεται και η εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της AI, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαφάνεια, ανθρώπινη εποπτεία και συνεχής εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, οι εργαζόμενοι αισθάνονται όλο και πιο άνετα να «συνεργάζονται» με την AI και, μάλιστα, να της αναθέτουν συγκεκριμένες εργασίες –όπως η συγγραφή κώδικα και η σύνταξη κειμένων– για αυτόνομη ολοκλήρωση.
Economist: Τι απέγινε η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης;
Η μελέτη αποκάλυψε μια αυξανόμενη αποδοχή της ΤΝ, με το 43% των εργαζομένων να την εμπιστεύεται για τη διεκπεραίωση εργασιών οι οποίες αποτελούν περίπου το ήμισυ των καθηκόντων τους.
Αξιοσημείωτο είναι πως το 77% των εργαζομένων παγκοσμίως δήλωσε ότι θα εμπιστευτεί τελικά την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ με την πάροδο του χρόνου. Σε αυτό το 77% περιλαμβάνονται:
- Το 10% των εργαζομένων που ήδη εμπιστεύονται την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ.
- Το 26% των εργαζομένων που δήλωσαν πως θα εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ σε λιγότερο από τρία χρόνια, και
- Το 41% των εργαζομένων που θα εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της ΤΝ σε τρία ή περισσότερα χρόνια.
Παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην AI, η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει σημαντική. Η πλειονότητα (54%) των εργαζομένων προτιμά μια συνεργατική προσέγγιση, με τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για τις περισσότερες εργασίες τους. Υπάρχει, βέβαια, και μια μικρή ομάδα εργαζομένων η οποία αισθάνεται ήδη άνετα με την ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων στην αυτόνομη AI, συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής κώδικα (15%), της σύνταξης κειμένων για διάφορες εταιρικές επικοινωνίες (12%) και της λειτουργίας της AI ως προσωπικού βοηθού (12%).
Οι εργαζόμενοι δίνουν προτεραιότητα στην ανθρώπινη συμμετοχή σε «ευαίσθητα» καθήκοντα, όπως η συμπερίληψη (47%), η ασφάλεια των δεδομένων (40%), η ενσωμάτωση και η εκπαίδευση των εργαζομένων (46%), τα οποία εξακολουθούν να εμπιστεύονται κατά κύριο λόγο στους ανθρώπους.
Στην έρευνα τονίζεται, επίσης, η σημασία της ανθρώπινης συμμετοχής για το χτίσιμο εμπιστοσύνης στην ΤΝ και το αυτόνομο μέλλον της, με το 63% των εργαζομένων να δηλώνει ότι η αυξημένη ανθρώπινη συμμετοχή θα ενίσχυε την εμπιστοσύνη τους στην τεχνητή νοημοσύνη.
Οι ανησυχίες γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προέρχονται από έλλειψη κατανόησης, αφού το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν γνωρίζει πώς εφαρμόζεται η AI στους χώρους εργασίας τους. Οι εργαζόμενοι που κατανοούν πώς εφαρμόζεται και ελέγχεται η ΤΝ έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της στα επόμενα δύο χρόνια σε σύγκριση με εκείνους που δεν την κατανοούν.
Η μελέτη υπογραμμίζει ακόμα την αξία της ανάπτυξης δεξιοτήτων για την αξιόπιστη αυτόνομη λειτουργία της AI με το 62% των εργαζομένων να πιστεύει ότι περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης δεξιοτήτων και κατάρτισης θα ενίσχυαν την εμπιστοσύνη τους στην AI, ώστε να την αξιοποιήσουν αποτελεσματικά στην εργασία τους.
Latest News
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο
Πετάει... η τεχνητή νοημοσύνη - Συνεργασία Google Cloud με Air France-KLM
Η ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google Cloud θα συμβάλει στη διαχείριση του μεγάλου όγκου από δεδομένα του αεροπορικού ομίλου