
«Η ελληνική ναυτιλία είναι ένα παγκόσμιο case study αριστείας, πρωτοπορίας, ανθεκτικότητας και ηγεσίας. Άντεξε και αντέχει σε κάθε πρόκληση και ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε κάθε νέο δεδομένο.Η ναυτιλία μας παρέμεινε και παραμένει η ηγέτιδα».
Αυτό το μήνυμα υπεροχής έστειλε μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η πρόεδρος της, κα. Μελίνα Τραυλού. Παράλληλα ανέδειξε τον ισχυρό ρόλο της ελληνικής στη διαμόρφωση των θέσεων της διεθνούς ναυτιλίας επισημαίνοντας ότι «είμαστε η εγγυήτρια δύναμη της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε όλες μου τις επαφές με την Ευρώπη, το μήνυμα ήταν και είναι σαφές: ελληνική ίσον ευρωπαϊκή ναυτιλία».
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η έκθεση Ντράγκι και οι θέσεις για τη ναυτιλία
Μάλιστα η πρόεδρος της ΕΕΕ, που αναμένεται να επανεκλεγεί στη θέση αυτή μετά τα αποτελέσματα των αρχαιρεσιών που ακολούθησαν μετά τη συνέλευση, στις οποίες ήρθε πρώτη σε ψήφους, υπογράμμισε τη σημασία της ανάληψης της θέσης του Επιτρόπου των Μεταφορών από Έλληνα, τον Απόστολο Τζιτζικώστα, αλλά και της θέσης της Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από Ελληνίδα, την Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Ακόμη, πρόσθεσε ιδιαίτερα θετική είναι για τον κλάδο η έκθεση Ντράγκι, που ασπάζεται πολλές από τις θέσεις της Ένωσής μας σχετικά με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας.
Επιπλέον, τις προηγούμενες ημέρες, παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο Von der Leyen το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «η Πυξίδα της Ανταγωνιστικότητας», το οποίο υιοθετεί τις οριζόντιες συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι και, κυρίως, αναφέρει την ανάγκη δημιουργίας μιας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Στρατηγικής, αναγνωρίζοντας, για πρώτη φορά, τον ρόλο του κλάδου μας για το μέλλον της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Η μεγάλη αλλαγή στην Ευρώπη υπέρ της ναυτιλίας, είναι πλέον εμφανής» τόνισε η κα. Τραυλού και συμπλήρωσε ότι είναι «μια πραγματικότητα που καταγράφεται με την ευρεία αποδοχή του αναντικατάστατου ρόλου της ναυτιλίας, αλλά και με την συνειδητοποίηση ότι το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είναι άρρηκτα συνυφασμένο με την ανταγωνιστικότητά της, ειδικά, στο σύγχρονο περιβάλλον, όπου οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις, οι εμπορικές αντιπαραθέσεις και οι έντονες τάσεις προστατευτισμού εντείνονται στον πλανήτη».
Οι αριθμοί που ζαλίζουν
Τα νούμερα που αφορούν την ελληνική ναυτιλία είναι αποκαλυπτικά, σύμφωνα με την κα. Τραυλού.
Μιλώντας με αριθμούς, η Ελλάδα μας, το 0,1% του πληθυσμού του πλανήτη και το 0,2% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ελέγχει πάνω από το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Καταρχάς, συνέχισε, ο στόλος μας έφτασε τα 5.700 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα σε έναν χρόνο, η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων μας, αυξήθηκε κατά 65%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου orderbook.
Πιο συγκεκριμένα, ναυπηγούμε 589 πλοία, χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους.
Όσον αφορά στην ποιοτική μας υπεροχή, αποτυπώνεται, πρόσθεσε η Πρόεδρος, στις επενδύσεις μας, τόσο σε νέα πλοία, όσο και σε νέες τεχνολογίες. Ο στόλος μας, καταρχάς, πρωταγωνιστεί στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου μας.
Όλα αυτά τα επιτεύγματα όπως είπε η κα. Τραυλού «κόντρα στον ευρύτατο, άνισο, πανίσχυρο ανταγωνισμό, που απλώνεται από την Ανατολή, μέχρι τη Δύση, σε διαφορετικές μορφές. Από κρατικές ναυτιλίες, έως μεγάλους πολυεθνικούς, επιχειρηματικούς ομίλους».
Η πράσινη μετάβαση
Αναφερόμενη στο κομβικό θέμα της «πράσινης μετάβασης» της ναυτιλίας η πρόεδρος της ΕΕΕ εστίασε στο γεγονός ότι για πρώτη φορά «βρισκόμαστε, κοντά στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς λύσης. Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ 50 Κρατών Μελών του ΙΜΟ, για πρόταση υιοθέτησης ενός ανεξάρτητου οικονομικού μέτρου, που θα βασίζεται σε μηχανισμό τύπου συνεισφοράς. Δηλαδή, ένα levy στο καύσιμο, έχοντας αποφύγει άλλες προτάσεις, που ακολουθούσαν το πρότυπο του Ευρωπαϊκού ETS.
Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί τον στόχο μας να διασφαλιστεί, με διάταξη παγκόσμιας εφαρμογής, ότι όλα τα κόστη συμμόρφωσης θα μετακυλήσουν στον commercial operator».


Latest News

Το 35% του παγκόσμιου στόλου ελέγχει η ΕΕ
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο - Τι δείχνουν μελέτες της Deloitte και της CE Delft

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Ικανοποίηση της Ένωσης Ρυμουλκών για τον νέο κανονισμό ρυμουλκήσεων των ΕΛΠΕ Βορείου Ελλάδος
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχτηκαν τα μέλη της Ένωσης Ρυμουλκών το νέο κανονισμό των ΕΛΠΕ Β. Ελλάδος σχετικά με τις ρυμουλκήσεις

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία