
Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο χαμένος από τον εμπορικό πόλεμο δασμών μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας, ενώ οι κλάδοι των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι πιο ανθεκτικοί, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανέστειλε για 30 ημέρες την επιβολή δασμών στους δύο μεγαλύτερους εξαγωγείς αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ (Κανάδα και Μεξικό), αλλά επιμένει στην άμεση επιβολή δασμών στην Κίνα. Το Πεκίνο απάντησε με επιβολή δασμών κατά 15% στις εισαγωγές άνθρακα και LNG από τις ΗΠΑ από τις 10 Φεβρουαρίου, ενώ πρόσθετοι δασμοί 10% θα επιβληθούν στο αργό πετρέλαιο, στον αγροτικό εξοπλισμό και στα μηχανήματα, στα επιβατικά οχήματα, στα φορτηγά και στα ρυμουλκούμενα που εισάγονται από τις ΗΠΑ.
Πλοία μεταφοράς LNG: Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς
Ο Jorgen Lian, ναυτιλιακός αναλυτής της DNB Markets, δήλωσε ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο περισσότερο χαμένος από την κλιμάκωση των δασμών των ΗΠΑ. Οπως προσθέτει, κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, με τις εισαγωγές από τη Βόρεια Αμερική να ανέρχονται στο 16% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Η κλιμάκωση του προστατευτισμού είναι πιθανό να περιορίσει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη – τον καθοριστικό παράγοντα της αύξησης του εμπορίου, σημειώνει ο αναλυτής.
Ενας εμπορικός πόλεμος θα μπορούσε επίσης να πλήξει τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά, τα αμερικανικά εμπόδια θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια ευνοϊκή για τα δεξαμενόπλοια αναδιάταξη της ζήτησης αργού πετρελαίου. Οι δασμοί που θα επιβληθούν στον Καναδά και στο Μεξικό θα ανακατευθύνουν τις διαθέσιμες ροές αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις και ίσως να αυξήσουν τη ζήτηση για εισαγωγές στις ΗΠΑ από άλλες πηγές προσθέτοντας τονοχιλιόμετρα, δήλωσε ο Lian. Επίσης ο αναλυτής της DNB εκτιμά ότι οι όποιοι δασμοί θα έχουν μικρότερο αντίκτυπο στους κλάδους των LNG Carriers και των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).
Εναλλακτικές
Οι ΗΠΑ είναι ο κορυφαίος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου, με τις περισσότερες ποσότητες να προορίζονται προς την Ευρώπη και ένα περιορισμένο μερίδιο να κατευθύνεται στην Κίνα. Η DNB εκτιμά ότι οι δασμοί και τα αντίμετρα είναι λιγότερο πιθανό να παρεμποδίσουν τα θεμελιώδη μεγέθη της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς υπάρχουν επαρκείς εναλλακτικές διαθέσιμες πηγές.


Latest News

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία

Συνάντηση Τραυλού - Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Ο Απόστολος Τζιτιζικώστας βρέθηκε στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για τη Ναυτιλία στις Βρυξέλλες - Η Ευρώπη θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον διάλογο για την επίλυση των θαλάσσιων εμπορικών διαφορών, είπε ο Επίτροπος

Το 35% του παγκόσμιου στόλου ελέγχει η ΕΕ
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο - Τι δείχνουν μελέτες της Deloitte και της CE Delft