Με 2,4 δισ. δολάρια η Dick’s Sporting Goods συμφώνησε να αποκτήσει την αλυσίδα αθλητικών ειδών Foot Locker .
Η προσφορά των 24 δολαρίων ανά μετοχή, που ανακοινώθηκε από τις δύο εταιρείες την Πέμπτη, αντιπροσωπεύει premium 86% σε σχέση με το τελευταίο κλείσιμο της Foot Locker και δίνει στη Dick’s ισχυρότερα ερείσματα στη βιομηχανία αθλητικών παπουτσιών με πάνω από 3.200 καταστήματα και είσοδο σε διεθνείς αγορές.
Το deal είναι η δεύτερη μεγάλη συμφωνία υποδημάτων αυτόν τον μήνα μετά την εξαγορά της Skechers, καθώς οι λιανοπωλητές πλοηγούνται στην ασταθή ζήτηση και τις παγκόσμιες εμπορικές αβεβαιότητες, αναφέρει το Reuters.
Η συνδυασμένη εταιρεία θα μπορούσε επίσης να επωφεληθεί από την καλύτερη διαπραγματευτική δύναμη με βασικούς προμηθευτές όπως η Nike, η Adidas και η Puma ανοίγει νέα καρτέλα, σε μια εποχή που οι απότομοι δασμοί της κυβέρνησης Trump απειλούν να αυξήσουν το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας για τους λιανοπωλητές των ΗΠΑ και να αποθαρρύνουν τις καταναλωτικές δαπάνες.
«Οι δασμοί μπορεί να πιέζουν (τις εταιρείες) σε κάποιο βαθμό, αλλά αυτή είναι επίσης μια στρατηγική στιγμή για την απόκτηση πρόσθετης κλίμακας και την ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης στην αγορά υποδημάτων», δήλωσε ο Τζόελ Μπρόκ, συνεργάτης της παγκόσμιας εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων West Monroe.
Οι μετοχές της Foot Locker σημείωσαν άνοδο 85% στα 23,81 δολάρια με την είδηση, αφού έχουν χάσει περίπου 40% στο έτος μέχρι στιγμής. Η Dick’s Sporting Goods υποχώρησε κατά 14%.
Θα διατηρηθούν τα εμπορικά σήματα Dick’s και Foot Locker
Τα τελευταία χρόνια, η Foot Locker έχασε μερίδιο αγοράς από τον ανταγωνισμό, καθώς μάρκες όπως η Nike επέκτειναν τις δραστηριότητές τους απευθείας στον καταναλωτή (DTC). Η μείωση των επισκέψεων των πελατών στα εμπορικά κέντρα, όπου βρίσκονται τα περισσότερα καταστήματά της, έχει επίσης επιβαρύνει τις πωλήσεις.
«Ένα μεγάλο μέρος της Foot Locker που βρίσκεται υπό πίεση ήταν η σχέση που είχε με τη Nike», δήλωσε ο πρόεδρος της Dick’s Ed Stack σε μια κλήση με αναλυτές, αναφερόμενος στη μετακίνηση της Nike στο DTC υπό τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Τζον Ντόναχιου.
Η Nike έχει τώρα αντιστρέψει την πορεία της υπό τον νέο CEO Ελιοτ Χίλ, στηριζόμενη ξανά στις σχέσεις της με τους λιανοπωλητές.
Η Dick’s αναμένει να λειτουργήσει την Foot Locker ως αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα στο χαρτοφυλάκιό της και να διατηρήσει τα εμπορικά σήματα Foot Locker, σύμφωνα με την ανακοίνωση.