Renk: Η γερμανική αμυντική βιομηχανία στρέφεται στην αυτοκινητοβιομηχανία για νέα ταλέντα

Η Renk είναι μεταξύ των αμυντικών εταιρειών που έχουν δει την μετοχή τους να ανεβαίνει ραγδαία λόγω των αυξημένων στρατιωτικών δαπανών.

Renk: Η γερμανική αμυντική βιομηχανία στρέφεται στην αυτοκινητοβιομηχανία για νέα ταλέντα

Ο κατασκευαστής υποσυστημάτων αρμάτων μάχης Renk αναζητά ταλέντα από τον αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα καθώς αγωνίζεται να επεκταθεί και να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη μετά τις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και τις συνεπακόλουθες αυξήσεις στις στρατιωτικές δαπάνες.

Νωρίτερα φέτος, η Γερμανία ψήφισε ένα ιστορικό δημοσιονομικό πακέτο που επέτρεψε μια απότομη αύξηση των αμυντικών δαπανών της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση κλιμακώνει τις αμυντικές της προσπάθειες εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και της ολοένα και πιο τεταμένης διατλαντικής εταιρικής σχέσης ασφαλείας.

Η Renk, παγκόσμιος ηγέτης στη δημιουργία κιβωτίων ταχυτήτων για άρματα μάχης, είναι μεταξύ των αμυντικών εταιρειών που έχουν δει την μετοχή τους να ανεβαίνει ραγδαία λόγω των αυξημένων στρατιωτικών δαπανών. Η τιμή της μετοχής της αυξήθηκε πάνω από 300% μέχρι στιγμής φέτος και το βιβλίο παραγγελιών της αυξήθηκε κατά 164% στα 549 εκατομμύρια ευρώ στο πρώτο τρίμηνο.

Κιβώτιο ταχυτήτων για άρμα Leopard 2

Συνεργασία Renk με αυτοκινητοβιομηχανία

Για να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση, αμυντικές εταιρείες όπως η Renk, η Hensoldt, η Rheinmetall συνεργάζονται ολοένα και περισσότερο με την αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι ένας τομέας που ιστορικά ήταν ένας από τους σημαντικότερους οικονομικούς πυλώνες της Γερμανίας, αλλά αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες λόγω της υποτονικής γερμανικής οικονομίας, του αυξημένου ανταγωνισμού από την Κίνα και των δασμών των ΗΠΑ.

Για την Renk, αυτή η διακλαδική συνεργασία συνίστατο κυρίως στην πρόσληψη εργαζομένων από την αυτοκινητοβιομηχανία, αξιοποιώντας την προηγούμενη εμπειρία του Διευθύνοντος Συμβούλου Αλεξάντερ Σάγκελ και του Γενικού Διευθυντή Λειτουργιών Έμεριχ Σίλερ σε αυτόν τον τομέα.

Ο Σάγκελ προηγουμένως κατείχε θέσεις στην Rheinmetall και την Daimler, η οποία έκτοτε μετονομάστηκε σε Mercedes-Benz Group AG, ενώ ο Σίλερ εργάστηκε σε διάφορους διευθυντικούς ρόλους στην Mercedes-AMG GmbH.

Σε μια αποκλειστική συνέντευξη από τα κεντρικά γραφεία της Renk στο Άουγκσμπουργκ της Γερμανίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος Σάγκελδήλωσε στο CNBC ότι ο προμηθευτής συστημάτων αρμάτων μάχης έχει δει μια σειρά από αιτούντες από την αυτοκινητοβιομηχανία και «φυσικά» επωφελείται από την ενσωμάτωση τέτοιων εμπειρογνωμόνων.

Ο Σίλερ επιβεβαίωσε την τάση, προσθέτοντας: «Αναζητούμε πραγματικά μηχανικούς που έχουν αυτή την εκπαίδευση, που μπορούν να προσαρμοστούν στον κλάδο μας και να εφαρμόσουν τις μεθόδους που έχουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία… Αυτό είναι που πραγματικά αναζητούμε».

Υποσυστήματα κίνησης, μετάδοσης και ανάρτησης για Leopard 2 της Renk

«Μ’ έναν σμπάρο δυο τρυγόνια»

Ένα παράρτημα του μεγαλύτερου συνδικάτου της Γερμανίας, της IG Metall Lower Saxony, δήλωσε στο CNBC ότι έχει δει περιπτώσεις εταιρειών άμυνας που στοχεύουν εξειδικευμένους εργαζόμενους και ευκαιρίες συνεργασίας με Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και κατασκευαστές.

«Αυτές οι εξελίξεις λαμβάνουν χώρα με φόντο δύο παράλληλες δυναμικές: Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια διαδικασία βαθέως μετασχηματισμού – λέξεις-κλειδιά [είναι]: ηλεκτροκίνηση, ψηφιοποίηση, νέες έννοιες κινητικότητας – ενώ ταυτόχρονα ο τομέας που σχετίζεται με την άμυνα επεκτείνεται λόγω πολιτικών αποφάσεων και αυξημένων αμυντικών προϋπολογισμών», δήλωσε εκπρόσωπος της IG Metall Lower Saxony, σε σχόλια προς το CNBC μέσω email.

Ενώ υπάρχουν τεχνολογικές συνδέσεις μεταξύ των δύο βιομηχανιών και η δημιουργία θέσεων εργασίας είναι ευπρόσδεκτη, η IG Metall προειδοποιεί για μια «μονόπλευρη εστίαση της βιομηχανικής πολιτικής στον επανεξοπλισμό», η οποία μπορεί να προσφέρει απασχόληση βραχυπρόθεσμα, αλλά βασίζεται σε ένα ασταθές περιβάλλον ασφαλείας. «Ο στόχος μας πρέπει να είναι μια διαρκής ειρήνη, όχι ένας συνεχής επανεξοπλισμός», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Σε σημείωμα της Deutsche Bank από τον Μάρτιο, αναλυτές με επικεφαλής τον Έιντριαν Κοξ εξήγησαν ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα αποτελεί πρόβλημα σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Γερμανία, όπου εκτιμούν ότι 100.000 θέσεις εργασίας διατρέχουν τώρα κίνδυνο.

Τα εργοστάσια αυτοκινήτων παραμένουν αδρανή, ενώ ο αμυντικός τομέας παραμένει κάτω από τα δυνατά, ανέφεραν οι αναλυτές, προσθέτοντας ότι οι έμπειροι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία μπορούν να ωφελήσουν την αμυντική βιομηχανία καθώς «μεταβαίνει σε μαζική παραγωγή και μεγαλύτερη κερδοφορία».

Υπάρχει «Μια ιστορική ευκαιρία να σκοτώσουμε μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια μετατρέποντας μέρος της αυτοκινητοβιομηχανικής ικανότητας της [Γερμανίας] σε στρατιωτική παραγωγή», σχολίασαν οι αναλυτές.

«Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πλέον επικοινωνεί ολοένα και περισσότερο με παρακείμενους τομείς», δήλωσε στο CNBC ένας εκπρόσωπος της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA).

Όταν ρωτήθηκε για τις μετατοπίσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία στην άμυνα, η Μόνικα Σνίτσερ, πρόεδρος του Γερμανικού Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, δήλωσε στο Squawk Box Europe του CNBC την Τρίτη ότι είναι μια ευκαιρία «που πρέπει να εκμεταλλευτούμε».

Δεδομένου ότι θα συμβούν απολύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, αυτοί οι εργαζόμενοι «θα χρειαστούν να πάνε κάπου αλλού» και ως εκ τούτου θα είναι κλειδί «να διευκολυνθεί αυτή η μετάβαση φέρνοντας στην πραγματικότητα ανθρώπους από μια εταιρεία σε μια άλλη εταιρεία όπου τους χρειάζονται» και επίσης να προωθηθεί η επανεκπαίδευση, πρόσθεσε.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο