Heathrow: Σχέδιο επένδυσης £10 δισ. με αύξηση τελών προσγείωσης και στόχο την ανάπτυξη

Τι ετοιμάζει το εμβληματικό αεροδρόμιο του Heathrow

Heathrow: Σχέδιο επένδυσης £10 δισ. με αύξηση τελών προσγείωσης και στόχο την ανάπτυξη

Σε μια εποχή που τα αεροπορικά ταξίδια ανακάμπτουν δυναμικά, το αεροδρόμιο Heathrow παρουσιάζει ένα τολμηρό σχέδιο: να επενδύσει £10 δισεκατομμύρια για να αναβαθμίσει τις υποδομές του και να αυξήσει τη χωρητικότητα, αψηφώντας την αναμενόμενη αντίδραση των αεροπορικών εταιρειών, μεταδίδουν οι Financial Times.

Το στοίχημα είναι μεγάλο, οι προκλήσεις πολλές, αλλά το όραμα παραμένει ξεκάθαρο – ένα Heathrow πιο σύγχρονο, ανθεκτικό και φιλικό για επιβάτες και αεροπορικές.

Τι επιδιώκει το Heathrow

Το αεροδρόμιο Heathrow υπέβαλε αίτημα στις ρυθμιστικές αρχές για αύξηση 17% στα τέλη προσγείωσης, με σκοπό να χρηματοδοτήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα £10 δισ., που θα αυξήσει τη συνολική ετήσια χωρητικότητα των επιβατών από 82 εκατ. σε 92 εκατ. έως το τέλος της πενταετίας 2027-2031.

Η μέση χρέωση ανά επιβάτη προβλέπεται να φτάσει τις £33,26, έναντι £28,46 σήμερα, με τη διοίκηση να τονίζει πως παραμένει χαμηλότερη σε πραγματικούς όρους απ’ ό,τι πριν μια δεκαετία.

Η επένδυση περιλαμβάνει επέκταση κατά 70.000 τετραγωνικά μέτρα στους τερματικούς σταθμούς, κατεδάφιση του Terminal One, επέκταση του Terminal Two και κατασκευή νέας νότιας σήραγγας πρόσβασης. Παράλληλα, προβλέπεται αύξηση της χωρητικότητας φορτίου κατά 20%. Στο πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται η κατασκευή τρίτου διαδρόμου, η οποία ενδέχεται να προχωρήσει στο μέλλον μέσω διαφορετικού χρηματοδοτικού σχήματος.

Το Heathrow υποστηρίζει ότι το σχέδιο θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα των λειτουργιών, θα βελτιώσει την εμπειρία των επιβατών και θα εξυπηρετήσει την αυξανόμενη ζήτηση με αποδοτικότερο τρόπο.

Οι μέτοχοι, μεταξύ των οποίων και η Ardian, θα συνεισφέρουν £2 δισ. σε νέα ίδια κεφάλαια.

Η αντίδραση των ανταγωνιστών

Ωστόσο, αεροπορικές εταιρείες όπως η IAG (ιδιοκτήτρια της British Airways) και η Virgin Atlantic αντιδρούν έντονα, χαρακτηρίζοντας την προτεινόμενη αύξηση υπερβολική και εκφράζοντας ανησυχίες για την τελική επιβάρυνση στους επιβάτες.

Η IAG ζήτησε ουσιαστική αναθεώρηση του αρχικού επιχειρησιακού σχεδίου, ενώ η Virgin Atlantic σημείωσε ότι μόνο η Heathrow, ως μοναδικό κόμβος του Ηνωμένου Βασιλείου, θεωρεί ότι η επένδυση £10 δισ. είναι συμφέρουσα.

Στο τρέχον ρυθμιστικό πλαίσιο, το αεροδρόμιο έχει το δικαίωμα να ανακτά επενδύσεις μέσω των τελών προσγείωσης, τα οποία επιβαρύνουν έμμεσα τους επιβάτες μέσω των τιμών εισιτηρίων.

Οι αεροπορικές έχουν ήδη μπλοκάρει προηγούμενες αυξήσεις και ανησυχούν για τα επιπλέον κόστη, ειδικά σε περίπτωση κατασκευής τρίτου διαδρόμου.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο