Hellenic Quality Foods: Πώς προσπαθεί να γυρίσει σε κερδοφορία

Παρά τις νέες ζημιές και τη συρρίκνωση του τζίρου, η Hellenic Quality Foods επιχειρεί να ανασυνταχθεί, επενδύοντας στην καινοτομία και τις αγορές του εξωτερικού

Hellenic Quality Foods: Πώς προσπαθεί να γυρίσει σε κερδοφορία

Η Hellenic Quality Foods (HQF), συμφερόντων της οικογένειας Φιλίππου, ολοκλήρωσε το 2024 με ζημιές 8,8 εκατ. ευρώ, έναντι 7 εκατ. ευρώ το 2023, επιβεβαιώνοντας πως η πορεία επιστροφής στην κερδοφορία παραμένει μακρινή.

Ο κύκλος εργασιών υποχώρησε οριακά κατά 1,09% στα 80,8 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους περιορίστηκε σε 14,25% από 15,08%.

Hellenic Quality Foods: Ενέσεις ρευστότητας και «νοικοκύρεμα»

Η διοίκηση συνεχίζει να αντιμετωπίζει την έλλειψη ρευστότητας με συνεχείς αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Μόνο την περίοδο 2023–2025 πραγματοποιήθηκαν 14 αυξήσεις συνολικού ύψους 44,4 εκατ. ευρώ, οι οποίες καλύφθηκαν κυρίως από την επικεφαλής μητρική εταιρεία IOTA PHI s.a.r.l. του Λουξεμβούργου, που ελέγχει το 77,12% των μετοχών.

Το αποτέλεσμα είναι μια αισθητή βελτίωση των ισολογισμών: το αρνητικό κεφάλαιο κίνησης περιορίστηκε στα 9,78 εκατ. ευρώ (από 21,6 εκατ. ευρώ το 2023), οι συνολικές υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 18,8% στα 76,4 εκατ. ευρώ (από 94,2 εκατ. το 2023) ενώ ο δανεισμός υποχώρησε στα 34,4 εκατ. ευρώ από 42 εκατ. ευρώ που ήταν το 2023.

Παρά τις ενέσεις αυτές, η εταιρεία εξακολουθεί να στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στους μετόχους της.

Από την ΜΙΜΙΚΟΣ στην ΚΑΝΑΚΙ – Το δίπολο που δοκιμάζεται

Ο όμιλος διατηρεί δύο βασικούς πυλώνες δραστηριότητας: το brand ΜΙΜΙΚΟΣ, που αφορά τα προϊόντα πτηνοτροφίας, και το brand ΚΑΝΑΚΙ, που δραστηριοποιείται στις κατεψυγμένες ζύμες.

Στα προϊόντα ζύμης, η HQF επενδύει σε νέους κωδικούς και στην παραγωγή ιδιωτικής ετικέτας για πελάτες του εξωτερικού.

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, η εταιρεία καταγράφει αύξηση εξαγωγών κατά περίπου 15% την τελευταία τριετία, κυρίως προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Στον τομέα των κοτόπουλων και της ΜΙΜΙΚΟΣ, οι επενδύσεις επικεντρώνονται στη βελτίωση της διάρκειας ζωής των προϊόντων μέσω σύγχρονων τεχνικών συσκευασίας, ενώ η παραγωγική βάση του ομίλου σε Εύβοια και Μαγούλα παραμένει κομβική για τη διατήρηση του κόστους σε ελεγχόμενα επίπεδα.

Η επόμενη ημέρα: εξαγωγές και σταθεροποίηση

Το οικονομικό περιβάλλον παραμένει δύσκολο, με υψηλό πληθωρισμό και αυξημένα επιτόκια να πιέζουν τη ζήτηση.

Η εταιρεία αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις της: «Και το 2024 συνεχίστηκε το υψηλό επίπεδο πληθωρισμού όπως και το σημαντικά αυξημένο κόστος δανεισμού, τα οποία έχουν οδηγήσει σε μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή με συνέπεια την μείωση της ζήτησης στα προϊόντα και σε συνδυασμό με τον πόλεμο, που μαίνεται από το 2022, μεταξύ της Ρωσίας και Ουκρανίας παρόλο, οι επιπτώσεις του όμως έχουν περιοριστεί και επηρεάζουν πλέον σε μικρότερο βαθμό την παγκόσμια οικονομία. Η ομαλοποίηση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας (προσφορά), σε συνδυασμό με την εξομάλυνση στην αγορά ενέργειας, σταδιακά οδηγεί στην ομαλή μείωση των τιμών των πρώτων υλών, του κόστους παραγωγής αλλά και των τιμών των προϊόντων, γεγονότα που αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τη ζήτηση».

Παρόλα αυτά, η ομαλοποίηση στην αγορά ενέργειας και η σταδιακή αποκλιμάκωση των πρώτων υλών δημιουργούν προϋποθέσεις σταθεροποίησης.

Η HQF στοχεύει για το 2025 σε αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω της ανάπτυξης των εξαγωγών και της ενίσχυσης του όγκου πωλήσεων.

Η στρατηγική βασίζεται στη μείωση του κόστους παραγωγής, στην αξιοποίηση των επενδύσεων και στην ενδυνάμωση των διεθνών συνεργασιών, κυρίως στην Αμερική και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ένας όμιλος σε αναζήτηση ισορροπίας

Η Hellenic Quality Foods εξακολουθεί να βαδίζει σε μια λεπτή γραμμή ισορροπίας ανάμεσα στην ανάγκη εξυγίανσης και την προοπτική ανάπτυξης.

Οι ζημιές παραμένουν βαρίδι, όμως οι επενδύσεις, η στήριξη των μετόχων και η σταδιακή άνοδος των εξαγωγών αφήνουν περιθώριο αισιοδοξίας ότι η «συνταγή» για την επιστροφή στην κερδοφορία ίσως βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο