Black Friday: Τι πρέπει να γνωρίζετε για την «καυτή» εκπτωτική ημέρα

Πολλές επιχειρήσεις επέλεξαν να «τρέξουν» προσφορές πριν από τη Black Friday μέχρι και την Cyber Monday

Black Friday: Τι πρέπει να γνωρίζετε για την «καυτή» εκπτωτική ημέρα

Δώδεκα ημέρες έμειναν μέχρι την επίσημη έναρξη της Black Friday, της πιο «καυτής» εκπτωτικής ημέρας όλου του χρόνου και στην ελληνική αγορά. Φέτος, συμπίπτει με την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου.

Της δόθηκε ανεπίσημα το όνομα «Black Friday» για να καθοριστεί η ημέρα που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στην χώρα από το 1952.

Black Friday παντού

Η έλευσή της στην ελληνική πραγματικότητα τοποθετείται το 2015, όταν φυσικά καταστήματα μεγάλων αλυσίδων τοποθέτησαν τα πρώτα αυτοκόλλητα στη βιτρίνα τους, σημαίνοντας την έναρξη μιας εκπτωτικής ημέρας που δεν είχε συνηθίσει ο καταναλωτής.

Από το 2016 και μετά η εμφάνισή της εξαπλώθηκε όλο και περισσότερο, με το χαρακτήρα της να αποκτά ψηφιακά χαρακτηριστικά μέσα στη πανδημία, όπου μαζί με την έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων, η Black Friday ξέφυγε από τα στενά όρια της ημέρας και πήρε διαστάσεις… εβδομάδας, 15μέρου και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και μήνα.

Για να φτάσουμε σε επίπεδα μήνα τη μεταπανδημική εποχή, με προσωποποιημένα email να ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, την ίδια στιγμή που στα προφίλ τους στα social media ανακοινώνουν την έναρξη της συγκεκριμένης εκπτωτικής σεζόν με επιλεγμένα προϊόντα, που ακολουθούν τη λογική του rotation.

Ο αστερίσκος της Cyber Monday

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι εκπτώσεις της Black Friday συνδυάζονται με τις σούπερ προσφορές που στο εξωτερικό λαμβάνουν χώρα την επόμενη ακριβώς Δευτέρα, η οποία φέρει το όνομα «Cyber Monday», συνθέτοντας έτσι ένα εκρηκτικό τετραήμερο εκπτώσεων.

Η Cyber Monday τοποθετείται για τη φετινή χρονιά, την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου.

Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη Black Friday σε όλη την εβδομάδα

Τι πρέπει να προσέξετε

-Οι αγορές τις ημέρες αυτές, ακολουθούν τη λογική των εκπτωτικών σεζόν, στις οποίες καταναλωτικές ενώσεις αλλά και επίσημοι επαγγελματικοί φορείς συστήνουν την προσοχή των καταναλωτών, ώστε να μην πέσουν θύματα εξαπάτησης.

-Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται προσοχή καθώς πολλά καταστήματα εμφανίζουν μεγάλες εκπτώσεις κατά την Black Friday, χωρίς να είναι πάντα πραγματικές. Συνιστάται προσεκτικός έλεγχος και σύγκριση των τιμών των προϊόντων πριν και κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Η εξέλιξη των τιμών σε βάθος χρόνου αρκετών μηνών μπορεί να γίνει εύκολα από τους καταναλωτές με τη χρήση σχετικών διαδικτυακών εργαλείων.

-Καλό είναι η επιλογή καταστημάτων να γίνεται όχι μόνο με γνώμονα τις χαμηλές τιμές, αλλά επιπλέον με βάση την καλή φήμη και τη μακρόχρονη παρουσία τους στην αγορά. Οι θετικές εμπειρίες και κριτικές άλλων καταναλωτών -τα περίφημα ratings-αποτελούν, επίσης, μία παράμετρο που μπορεί να βοηθήσει στην τελική επιλογή.

-Ενημέρωση για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν σε αγορά. Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μετά την παραλαβή του προϊόντος εντός 14 ημερών. Μπορείτε να ακυρώσετε την παραγγελία σας για οποιονδήποτε λόγο εντός αυτού του χρονικού διαστήματος – έστω κι αν αλλάξατε γνώμη.

-Η ελάχιστη νόμιμη εγγύηση διάρκειας 2 ετών όταν αγοράζετε καινούρια προϊόντα, είτε από κατάστημα είτε ηλεκτρονικά, παρέχετε εκ του νόμου χωρίς επιπλέον κόστος.

-Εάν το προϊόν που αγοράσατε αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, δικαιούστε δωρεάν επισκευή ή αντικατάσταση των αγαθών και, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, μείωση της αξίας των αγαθών ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση.

-Η Black Friday και η Cyber Monday αποτελούν ευκαιρία για επιτήδειους, προκειμένου να εξαπατήσουν ανυποψίαστους καταναλωτές με προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές. Συνιστάται η επίσκεψη των καταναλωτών σε ασφαλείς ιστοσελίδες καταστημάτων, που ξεκινούν με “https” (με πιστοποιητικό SSL).

-Καλό είναι να αποφεύγεται η αποθήκευση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως αριθμών πιστωτικών καρτών, σε ιστοσελίδες καταστημάτων με τις οποίες οι καταναλωτές δεν συναλλάσσονται συχνά, αλλά και η πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών κατά τη σύνδεση σε δημόσια Wi-Fi δίκτυα.

-Σε ορισμένες περιπτώσεις, το αρχικό κόστος ενός προϊόντος μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με την προσθήκη επιπλέον χρεώσεων στο καλάθι αγορών, όπως εξόδων αποστολής, αντικαταβολής και ασφάλισης. Προς αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων ελέγχουμε πάντα πριν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής τη συνολική αξία κάθε αγοράς.

-Κάθε εκπτωτικό γεγονός που υπόσχεται χαμηλές τιμές, ενθαρρύνει την υπερβολική κατανάλωση. Προσπαθούμε πάντα να εστιάσουμε σε πραγματικές ανάγκες και σε αγορές που έχουν απόλυτη προτεραιότητα, κάνοντας σωστό προγραμματισμό με βάση τον προϋπολογισμό μας.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο