Την απαγόρευση εσωτερικών αεροπορικών πτήσεων μικρών αποστάσεων, σε προορισμούς που εξυπηρετούνται κάλλιστα και με την εναλλακτική του σιδηροδρόμου, ψήφισε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε η γαλλική Εθνοσυνέλευση. Το σκεπτικό των Γάλλων βουλευτών είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα στην ατμόσφαιρα που συμβάλλουν σημαντικά στην καταστροφική για το παγκόσμιο οικοσύστημα κλιματική αλλαγή.
Τα σχεδιαζόμενα μέτρα, τα οποία για να γίνουν νόμος και να εφαρμοστούν θα πρέπει να εγκριθούν και από τη Γερουσία, προβλέπουν την απαγόρευση πτήσεων σε εσωτερικούς προορισμούς στη Γαλλία στους οποίους μπορεί να φθάσει κάποιος με τρένο εντός δυόμιση ωρών το πολύ. Σε περίπτωση, όμως, που το αεροσκάφος έχει πιο μακρινό τελικό προορισμό και κάνει «σκάλα» σε ένα ενδιάμεσο αεροδρόμιο, δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Δηλαδή, αν εγκριθεί το νομοθέτημα, θα καταργηθούν οι πτήσεις από το Παρίσι στη Λυών, μια και με το τρένο η απόσταση που χωρίζει τις δύο πόλεις (393 χλμ. αεροπορικώς, 463 οδικώς) καλύπτονται σε 2 ώρες και 26 λεπτά με το TGV, το περίφημο Τρένο Μεγάλης Ταχύτητας της SNCF (Γαλλική Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων). Κάποιοι συρμοί διανύουν την απόσταση σε 2 ώρες και 16 λεπτά, ενώ καθημερινώς διενεργούνται 24 δρομολόγια.
Ωστόσο, σε περίπτωση που ένα προγραμματισμένο αεροπορικό δρομολόγιο από το Παρίσι στην Αθήνα προβλέπει ενδιάμεσο σταθμό στη Λυών, δεν θα υπάρξει πρόβλημα για να προσγειωθεί το αεροσκάφος στην ονομαστή «γαστρονομική πρωτεύουσα» της Γαλλίας.
«Σύμβαση για το Κλίμα»
Η νομοθετική πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης εντάσσεται στην εκπεφρασμένη πρόθεση του Εμμανουέλ Μακρόν να εισαγάγει αυστηρότερους κανόνες σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις στη χώρα. Η Σύμβαση των Γάλλων Πολιτών για το Κλίμα, που δημιούργησε ο γάλλος πρόεδρος το 2019, είχε προτείνει μάλιστα την κατάργηση των αεροπορικών συνδέσεων σε προορισμούς που εξυπηρετούνται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Η διαδικασία απογείωσης και προσγείωσης ενός αεροσκάφους είναι εξόχως ενεργοβόρα γι’ αυτό και οι μικρές σε διάρκεια πτήσεις είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 285 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ένας επιβάτης αυτοκινήτου (που μεταφέρει τέσσερα άτομα) επιβαρύνει το περιβάλλον με 158 γραμμάρια, ενώ ένας επιβάτης τρένου μόνο με 14 γραμμάρια.
Εξάλλου μελέτη της γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας έδειξε ότι ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει με ένα τόνο CO2 το περιβάλλον κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με επιστροφή που πραγματοποιεί από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για ποσότητα CO2 που αντιστοιχεί στη μέση ετήσια επιβάρυνση κάθε Γάλλου για τη θέρμανση του σπιτιού του.
Και η Austrian Airlines
Η γαλλική κυβέρνηση δεν είναι η πρώτη που μελετά τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης της ατμόσφαιρας από τα αεροσκάφη. Πέρυσι η Austrian Airlines κατάργησε την αεροπορική σύνδεση της Βιέννης με το Σάλτσμπουργκ, που εξυπηρετείται με μια αναβαθμισμένη σιδηροδρομική υπηρεσία. Η εταιρεία έλαβε πακέτο διάσωσης από την αυστριακή κυβέρνηση, που προέβλεπε τη λήψη μέτρων για τη μείωση του «αποτυπώματος άνθρακα» του αερομεταφορέα.
Σημειωτέον ότι η συζήτηση και η ψήφιση στη γαλλική Εθνοσυνέλευση του νομοσχεδίου για τις αεροπορικές πτήσεις διεξήχθη λίγες ημέρες μετά τον διπλασιασμό της συμμετοχής της κυβέρνησης του Παρισιού στην Air France (κατέχει 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το κρατικό μερίδιο να φθάσει το 29,9%).
Η γαλλική κυβέρνηση έχει εκταμιεύσει δάνεια 7 δισ. ευρώ στον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, που όπως όλες ανεξαιρέτως οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο έχουν υποστεί καίριο οικονομικό πλήγμα από τους περιορισμούς των μετακινήσεων που έχει επιβάλει η πανδημία.
Latest News
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων
Εχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα - Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Τα στατιστικά στοιχεία της Κίνας προστίθενται στις μυριάδες προκλήσεις της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Ετοιμάζεται «πράσινο» τέλος στα φωτοβολταϊκά – Ποιους αφορά και πώς θα επιβάλλεται
Έρχεται και ρύθμιση οφειλών για τα ιστορικά απόβλητα των παλαιών φωτοβολταϊκών πάρκων