Παρελθόν αποτελεί το ιστορικό αεροπλάνο 747 της Boeing. Τα δημοφιλή αεροσκάφη μπορεί να εξακολουθούν να πετούν – αλλά νέα δεν πρόκειται να κατασκευαστούν ξανά. Την περασμένη Τρίτη, το τελευταίο 747 βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο Everett, την Ουάσινγκτον των ΗΠΑ.
Η εξέλιξη αυτή δεν προκαλεί έκπληξη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Dave Calhoun είχε δηλώσει από τον Ιούλιο του 2020 ότι η παραγωγή 747 θα ολοκληρωνόταν το 2022. Ωστόσο, είναι μια ευκαιρία για τους επενδυτές και τους λάτρεις των αεροσκαφών να αναλογιστούν το παρελθόν αυτού του πετυχημένου αεροπλάνου.
Διαβάστε επίσης – Airbus: Έρχεται για να εκτοπίσει (και άλλο) τη Boeing
Το 747 έχει μεγάλη ιστορία. Η Boeing ανακοίνωσε τα σχέδιά της τον Απρίλιο του 1966 για τη δημιουργία ενός τζάμπο τζετ που θα μπορούσε να χωρέσει περίπου 500 επιβάτες. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση έγινε τον Φεβρουάριο του 1969. Το αεροσκάφος τέθηκε σε εμπορική υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1970 με την εταιρεία Pan Am.
Διαβάστε επίσης: Boeing: «Ξεβάφουν» τα 787 – Συνίσταται προσωρινή επιδόρθωση με «γρήγορη ταινία»
Πάνω από 1.500 αεροσκάφη
Η Boeing κατασκεύασε 1.574 αεροσκάφη 747 για περισσότερους από 100 πελάτες. Μόνο πέντε πρόκειται να παραδοθούν το 2022, όλα σε εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων. Το τελευταίο θα το παραλάβει η Atlas Air Worldwide το 2023.
Οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες έχουν μετατοπιστεί από τα τεράστια, τετρακινητήρια τζετ σε μοντέλα με δύο κινητήρες και με οικονομία καυσίμου, με τη μικρότερη χωρητικότητά τους να επιτρέπει πιο σύντομες διαδρομές. Δεν μπορεί κάθε αεροδρόμιο ή αγορά να υποστηρίξει το 747 και οι επιβάτες προτιμούν τις απευθείας πτήσεις. Το 787 Dreamliner με τους δύο κινητήρες του μπορεί να εξυπηρετήσει 300 επιβάτες και έχει την ίδια εμβέλεια με το 747.
Το μέγεθος του 747 το κατέστησε εμβληματικό, αλλά κατέληξε να λειτουργεί εναντίον του. Το άνοιγμα των φτερών του 747-800 είναι το ίδιο με αυτό δύο 737-700 παρατεταγμένων από τη μύτη μέχρι την ουρά. Όσο για την Boeing, έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες με το πρόγραμμα 737 Max. Οι επενδυτές έμαθαν τη Δευτέρα ότι η Boeing και η Lockheed Martin έχασαν από την Textron σε μια προσπάθεια να εφοδιάσουν τον στρατό με επιθετικά ελικόπτερα επόμενης γενιάς.
Latest News
Καμπανάκι Κίνας προς ΗΠΑ για την αύξηση των αμερικανικών δασμών
Το Πεκίνο ζητεί από την Ουάσινγκτον να «διορθώσει αμέσως τα λάθη της και να ακυρώσει την αύξηση των τελωνειακών δασμών απέναντι στην Κίνα»
Πράσινο φως ΕΕ για χρηματοδότηση της Ουκρανίας - 50 δισ. ευρώ έως το 2027
Το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων που έχει υποβάλει το Κίεβο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθορίζει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που θα πρέπει να τηρήσουν οι ουκρανικές αρχές
«Οι ΗΠΑ μας κάνουν μπούλινγκ» - Τι απαντά η Κίνα για την «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα»
Ο Γουάνγκ υποστήριξε ότι η ηγετική θέση της Κίνας σε αυτούς τους τομείς είναι αποτέλεσμα των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της δυναμικής αγοράς της
Υψηλότερα από το αναμενόμενο ο αμερικανικός πληθωρισμός χονδρικής
Oι επενδυτές αναλύουν τα επιμέρους στοιχεία για να σχηματίσουν εικόνα για την πορεία της νομισματικής πολιτικής
Mέσα απο το δίκτυο της Stellantis οι πωλήσεις της κινεζικής Leapmotor
Τα ηλεκτρικά οχήματα της Leapmotor θα πωλούνται απο το Σεπτέμβριο μέσω του δικτύου της Stellantis στις ευρωπαϊκές χώρες
Anglo American: Επιχείρηση «διάσπαση» για να πολεμήσει την προσφορά της BHP
Η Anglo American παρουσίασε σχέδια για μια πιθανή διάσπαση του ομίλου μέσω πώλησης των δραστηριοτήτων της
Ελεύθερο εμπόριο τέλος - Δασμοί έως 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά ΙΧ από ΗΠΑ
Τα νέα μέτρα επηρεάζουν κινεζικά εισαγόμενα αγαθά αξίας 18 δισ. δολαρίων
Ο χαλκός... λάμπει σαν χρυσός - Τι τροφοδοτεί το ράλι σε επίπεδα άνω των 10.000 δολ.
Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2022 κινείται ο χαλκός με τον τόνο να ξεπερνά τα 10.200 δολάρια
Η Uber επενδύει στην Delivery Ηero μέσω... foodpanda - Τι προβλέπει το deal των 1,25 δισ.
Οι όμιλοι παράδοσης τροφίμων έχουν διαθέσει δισεκατομμύρια για να αυξήσουν την πελατειακή τους βάση την τελευταία 10ετία
Τέλος η Μελίντα, από το Bill & Melinda Gates Foundation
Ξεκινά το δικό της φιλανθρωπικό ίδρυμα