Την υπερβολική ενασχόληση των μαθητών με το διαδίκτυο και τα υψηλά ποσοστά διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης – αποπλάνησης και εκφοβισμού αποκάλυψε έρευνα η οποία έγινε σε 4.400 καθηγητές και αφορά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το 43% των καθηγητών απάντησε πως έχει εντοπίσει μαθητή να συνομιλεί στο διαδίκτυο με άγνωστο, ενώ το 26% αντιλήφθηκε περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού εντός του σχολείου.
Οι ειδικοί τονίζουν πως υπάρχει πρόβλημα στη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά, ακόμη και αυτά του Δημοτικού, ενώ αναφέρουν πως το 45% των καθηγητών δεν γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν ένα περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού.
Dark Web: Η παγίδευση ανήλικων στο σκοτεινό διαδίκτυο
Υπογραμμίζουν παράλληλα πως είναι αναγκαίο να ενημερωθούν οι γονείς σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου και να βάλουν στα παιδιά τους όρια και κανόνες αναφορικά με τη χρήση του.
Διαδικτυακή κακοποίηση – αποπλάνηση
Το 9% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει αντιληφθεί/μάθει ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και το 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής κακοποίησης.
Το αντίστοιχο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 2% για περιστατικά διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και 0,5% για περιστατικά διαδικτυακής κακοποίησης.
Παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες (57% στον γενικό πληθυσμό, 54% στην Πρωτοβάθμια και 60% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης/κακοποίησης εις βάρος των μαθητών τους.
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι το 65% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 47% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας έχει αντιληφθεί ότι κάποιος μαθητής/τρια αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης. Μάλιστα, σχεδόν το 59% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ταυτόχρονα ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να το διαχειριστούν.
Το 44% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 23% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας δηλώνουν ότι έχει πέσει στην αντίληψή τους μαθητής/τρια να συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο είτε σε μεγάλο βαθμό είτε σε μικρότερο βαθμό.
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Το 26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και το 9% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει ότι έχει γίνει γνώστης περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού. Και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες, η πλειοψηφία (69%) ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον ίδιο τον μαθητή και ένα 13% το πληροφορήθηκε από κάποιον άλλον/η μαθητή/τρια. Μάλιστα το 42% των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (39% στην Πρωτοβάθμια και 45% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δε γνωρίζουν πως να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού με την πλειοψηφία αυτών να διδάσκουν στο Λύκειο (49%).
Στην ερώτηση ποια είναι τα πιο συχνά προβλήματα που συναντάνε σε σχέση με το διαδίκτυο και τα παιδιά το 68% των εκπαιδευτικών απάντησε η υπερβολική ενασχόληση, το 59% και το 50% την έλλειψη ορίων από τους γονείς και την έλλειψη επίβλεψης από τους γονείς, αντίστοιχα. Το 79% σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε σε καθημερινή βάση, είτε μερικές φορές την εβδομάδα και μόνο το 2% δεν το χρησιμοποιεί καθόλου για τις ανάγκες του μαθήματος.
Η έρευνα διενεργήθηκε με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου το Δεκέμβριο του 2022 μέχρι τον Ιανουάριο του 2023. Πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διοικείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και στην οποία συμμετείχαν 4.400 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη τη χώρα και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Μνημόνιο Συνεργασίας του ΟΠΑ με τη Huawei
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία
Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ ΕΚΤΕΡ και ΙΤΕ
Τι περιλαμβάνει η σμυφωνία μεταξύ των δύο πλευρών
Η τεχνητή νοημοσύνη, απαραίτητη δεξιότητα για εργαζόμενους και επιχειρήσεις
Το 71% των επιχειρηματιών λέει ότι προτιμά να προσλάβει έναν λιγότερο έμπειρο υποψήφιο με δεξιότητες AI παρά έναν πιο έμπειρο υποψήφιο χωρίς αυτές.
Η Google «πιάνει» τους κλέφτες κινητών με τη βοήθεια της ΑΙ
Λειτουργία που κλειδώνει αυτόματα την οθόνη όταν κάποιος αρπάξει τη συσκευή
Η τεχνητή νοημοσύνη «τροφή» για τα εγκλήματα στο διαδίκτυο
Οι ιδιώτες χάνουν 318 δισ. δολάρια κάθε χρόνο από το έγκλημα στον κυβερνοχώρο
Τεχνητή Νοημοσύνη χρήσιμη για όλους οραματίζεται η Google
Οι χθεσινές ανακοινώσεις από το Google I/O ουσιαστικά υπογραμμίζουν την εστίαση του διαδικτυακού κολοσσού στην τεχνητή νοημοσύνη
To brain drain της Τεχνητής Νοημοσύνης - «Πρωταθλήτρια» η Ελλάδα στον ΟΟΣΑ
Ουραγός η χώρα μας στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας
«Ανάσα» για το χρηματιστήριο του Λονδίνου η IPO της Raspberry Pi
Προηγήθηκε η αποχώρηση σειράς βρετανικών εταιρειών τεχνολογίας που επέλεξαν τη Νέα Υόρκη αντί του Λονδίνου
Προσεχώς κερδοφόρα η εταιρεία ρομποταξί της κινεζικής Baidu
Η Baidu είναι ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στην εκκολαπτόμενη αγορά ρομποταξί της Κίνας