Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση εργάζονται για μια κατ’ αρχήν συμφωνία προκειμένου να καταστούν τα ευρωπαϊκά ορυκτά επιλέξιμα για εκπτώσεις φόρου, δήλωσε υψηλόβαθμος αξιωματούχος της ΕΕ.
Όπως αναφέρει το Reuters, o νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ (ΙRA), ύψους 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εγκρίθηκε τον Αύγουστο απαιτεί αυξανόμενα ποσοστά ορυκτών μπαταριών (EV) να προέρχονται από τις ΗΠΑ ή από έναν εταίρο της Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου (FTA).
Ενεργειακός πληθωρισμός στις ΗΠΑ και ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος είπε ότι μια συμφωνία θα μπορούσε να έρθει προς συμφωνία ήδη την επόμενη εβδομάδα, εγκαίρως ενόψει της επίσκεψης της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην Ουάσιγκτον.
Η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Karine Jean-Pierre αρνήθηκε να πει εάν μια συμφωνία υψηλού επιπέδου που θα παρείχε καθεστώς ελεύθερου εμπορίου στην ΕΕ θα μπορούσε να επιτευχθεί πριν από την επίσκεψη της φον ντερ Λάιεν, αφαιρώντας έναν αρνητικό παράγοντα στις σχέσεις ΗΠΑ-ΕΕ, αλλά υπογράμμισε την επιθυμία της Ουάσιγκτον να διατηρήσει μια ισχυρή σχέση συνεργασίας με την ΕΕ.
«Φυσικά, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει μια καλή σχέση», είπε.
Όπως τονίζεται, έως και 3.750 δολάρια διαθέσιμων εκπτώσεων φόρου ανά όχημα σχετίζονται με κρίσιμα ορυκτά για μπαταρίες.
Ο αξιωματούχος της ΕΕ είπε ότι είναι κρίσιμο να επιτευχθεί σύντομα συμφωνία, δεδομένων των κινήσεων ορισμένων ευρωπαϊκών εταιρειών να μεταφέρουν την παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Πρέπει να αντιδράσουμε τώρα και πρέπει τουλάχιστον να αποφύγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο αυτές τις διαταραχές, έχοντας καλύτερη πρόσβαση σε ό,τι αφορά τις πρώτες ύλες και την παραγωγή μπαταριών».
Είπε ότι η αμερικανική πλευρά πιέζει ώστε η συμφωνία να είναι «νομικά δεσμευτική», αλλά θα ήταν δύσκολο να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο πριν από την επίσκεψη του φον ντερ Λάιεν. «Νομίζω ότι αυτή η δέσμευση θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων της επόμενης εβδομάδας».
Η ΕΕ, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία και άλλοι σύμμαχοι των ΗΠΑ επέκριναν σκληρά τη διάταξη του IRA που απαιτεί τα ηλεκτρικά οχήματα EV να παράγονται στη Βόρεια Αμερική για να πληρούν τις προϋποθέσεις για εκπτώσεις φόρου.
Latest News
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ