Μπορεί στη φαντασία μας το 2023 να θεωρούσαμε ότι θα υπήρχαν ιπτάμενα αυτοκίνητα και τα ταξίδια στο διάστημα θα ήταν κάτι… σα να πηγαίνεις στα Καμένα Βούρλα, ωστόσο η ανακάλυψη της χρονιάς -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- αφορά τα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια.
Και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα μη αποσπώμενα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια, ή με απλά λόγια τα «κολλημένα» καπάκια πάνω στα μπουκάλια.
Στην αρχή μας εξέπληξαν όλους, την πρώτη φορά που τα πιάσαμε στα χέρια μας θεωρούσαμε ότι επρόκειτο για ελαττωματικό μπουκάλι, ενώ πολλοί -ακόμα και σήμερα- το πρώτο πράγμα που κάνουν όταν ανοίγουν το μπουκάλι είναι να κόψουν το εν λόγω καπάκι.
Ωστόσο, όχι μόνο ελαττωματικά δεν είναι τα μπουκάλια, αλλά σε λίγο καιρό όλα τα πλαστικά μπουκάλια που θα χρησιμοποιούμε θα είναι έτσι.
Γιατί τα καπάκια είναι πλέον «κολλημένα» στα μπουκάλια;
Κι αν εμείς το ανακαλύψαμε αυτό τους τελευταίους μήνες, η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2019, είχε ανακοινώσει την σχετική αλλαγή, «η οποία μάλιστα θα έχει υποχρεωτική μορφή από τον Ιούλιο του 2024», ανέφερε τότε η οδηγία, και έτσι έγινε. Το σχετικό σημείο του κανονισμού της ΕΕ για την παραγωγή Caps & Closures αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα πλαστικά πώματα και καπάκια που χρησιμοποιούνται για δοχεία ποτών είναι μεταξύ των πλαστικών ειδών μιας χρήσης που συναντώνται συχνότερα ως απορρίμματα στις παραλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
«Επομένως, η διάθεση στην αγορά πλαστικών δοχείων αναψυκτικών μίας χρήσης θα πρέπει να επιτρέπεται μόνο εάν συμμορφώνονται με ορισμένες απαιτήσεις σχεδιασμού προϊόντος, προκειμένου να μειωθούν σημαντικά οι εισροές πλαστικών κλεισίματος και καπακιών δοχείων στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ανακύκλωσης, τις απαιτήσεις για τις συσκευασίες που ορίζονται στο παράρτημα II της οδηγίας 94/62/ΕΚ».
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προέκυψε μετά από σχετική μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην οποία καταγράφηκαν τα καπάκια πλαστικών μπουκαλιών σε μεγάλες ποσότητες στις παραλίες.
Ουσιαστικά λοιπόν, τα «κολλημένα» καπάκια πάνω στα πλαστικά μπουκάλια ήρθαν στη ζωή μας προκειμένου να βοηθήσουν σημαντικά στη μείωση του πλαστικού σε ωκεανούς, παραλίες, ακτές και θάλασσες.
Έτσι, όπως και με τα χάρτινα καλαμάκια θα συνηθίσουμε και τα μη αποσπώμενα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια.
Latest News
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους