Μετά το ξεπέρασμα της πανδημίας, οι πτήσεις από και προς Γερμανία ακρίβυναν πολύ. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία κατέγραψε αύξηση τιμών κατά σχεδόν 25% για τις διεθνείς πτήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εντός Ευρώπης, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους τουρίστες, κόστισαν μέχρι και 32% περισσότερο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Η ακριβή καλοκαιρινή περίοδος διακοπών οδεύει μεν προς τη δύση της, ωστόσο δεν υπάρχει καμία ένδειξη πτώσης των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια.
Αερομεταφορές: Οργή για το λογισμικό που κερδοσκοπεί στις φυσικές καταστροφές
Η Eurowings αναφέρει 30% περισσότερες κρατήσεις σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία, για παράδειγμα, χρεώνει 443 ευρώ για μια απλή πτήση από το Αμβούργο προς τη Μάλαγα της Ισπανίας στις αρχές του Οκτώβρη. Η Condor χρεώνει μέχρι και 499 ευρώ για το ίδιο δρομολόγιο. «Οι πτήσεις πρέπει να έχουν μία τιμή και δεν γίνεται να είναι τόσο εξευτελιστικά φτηνές, όσο προσπαθούν να δίνουν την εντύπωση άλλες εταιρείες», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Eurowings Γενς Μπίσοπ.
Το κόστος των τελών αεροδρομίου αυξάνεται
Βέβαια, υπάρχουν και χαμηλότερες τιμές από αυτές σε κάποιες άλλες ημέρες, ωστόσο οι τιμές εισιτηρίων της τάξης των 9,99 ευρώ, στις οποίες αναφέρθηκε ο Μπίσοπ, δεν πρόκειται να επανέλθουν. Διότι στο μεταξύ, στα περισσότερα γερμανικά αεροδρόμια έχει οριστεί η τιμή-ρεκόρ ύψους 10 ευρώ, την οποία έχει θέσει η κυβέρνηση μόνο για τον έλεγχο των επιβατών και των χειραποσκευών. Επιπλέον, υπάρχει ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας για κάθε επιβάτη ξεχωριστά (12,73 ευρώ για μια ευρωπαϊκή πτήση), καθώς και τα τέλη αεροδρομίου και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας – όλα αυτά δηλαδή είναι κόστη, τα οποία καλείται να καλύψει μία αεροπορική εταιρεία πριν μπορέσει να βγάλει έστω και ένα σεντ.
Ο Γκέραλντ Βίσελ από τη συμβουλευτική εταιρεία Airborne βλέπει ωστόσο αντικειμενικούς λόγους πίσω από τις αυξήσεις των τιμών. «Αυτοί ξεκινούν από το προσωπικό, συνεχίζουν με τα σπάνια ανταλλακτικά και τις υπηρεσίες συντήρησης και σε καμία περίπτωση δεν τελειώνουν με τις αυξημένες τιμές αγοράς για την τροφοδοσία κατά τη διάρκεια της πτήσης», λέει χαρακτηριστικά. Επιπλέον, τα αεροδρόμια και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έχουν αυξήσει ακόμη περισσότερo τα τέλη τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι αεροπορικές εταιρείες σημειώνουν πολύ καλά κέρδη αυτό το καλοκαίρι. Με τα συστήματα κρατήσεων ανεβάζουν αυτόματα τις τιμές, αναφέρει ο Βίσελ. «Ήταν σαφές από την αρχή ότι η ζήτηση θα ξεπερνούσε σαφώς την προσφορά αυτό το καλοκαίρι. Κατά συνέπεια, τα εισιτήρια δεν πωλήθηκαν σχεδόν ποτέ στις κατώτερες τιμές στις χαμηλότερες κατηγορίες κρατήσεων», λέει. Ο σημαντικότερος λόγος για τις υψηλές τιμές παραμένει η δυσανάλογη για τους καταναλωτές σχέση προσφοράς και ζήτησης.
Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους αποφεύγουν τη γερμανική αγορά
Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η Easyjet και η Wizz Air, απέφυγαν τη Γερμανία λόγω του υψηλού κόστους εισόδου. Οι προσφορές τους στα γερμανικά αεροδρόμια έφτασε μόλις το 63% του επιπέδου του 2019 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Έχοντας περιορισμένες δυνατότητες, οι εν λόγω εταιρείες απευθύνθηκαν πρώτα εκεί που θα μπορούσαν να βγάλουν ευκολότερα κέρδη – κάτι σαφώς ευκολότερο σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές αγορές από ό,τι στη Γερμανία, με την ισχυρή παρουσία της Lufthansa. «Ωστόσο τα δεδομένα θα αλλάξουν όταν η Boeing κάνει τις παραδόσεις της και η Ryanair αποκτήσει νέα αεροσκάφη, τα οποία θα μπορούν να τεθούν σε λειτουργία, όπως έχει προγραμματιστεί», λέει ο Βίσελ: «Τότε θα έρθουν και πάλι στη Γερμανία μαζί με τα πλεονεκτήματά τους, καθώς το υψηλό κόστος πλήττει και τον ανταγωνισμό».
Επιμέλεια: Χρύσα Βαχτσεβάνου
Πηγή: DW
Latest News
Υποχώρησε ο πληθωρισμός στην Αργεντινή που βυθίζεται πλέον στην ύφεση
«Καθώς οι μισθοί δεν ακολουθούν τον πληθωρισμό, είναι σαν να μη βλέπουμε καμία αλλαγή» λέει εργαζόμενη σε σούπερ μάρκετ στην Αργεντινή όπου πλέον έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή η ύφεση.
Η Walmart περικόπτει εκατοντάδες θέσεις εργασίας
Η Walmart είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στον κόσμο. Στις 31 Ιανουαρίου απασχολούσε περίπου 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους
Ο Ζάκερμπεργκ έγινε 40 και έχει πολλά... δισεκατομμύρια λόγους να τα γιορτάζει
Η Meta eίναι η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο
Οι Gen Z τα βγάζουν πέρα πιο δύσκολα από ό, τι οι millenials
Όσοι είναι στις αρχές της δεκαετίας των 20 κερδίζουν λιγότερα, έχουν περισσότερα χρέη και βλέπουν υψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας από ό,τι οι millennials στην ηλικία τους
Τεράστια έλλειψη λογιστών στις ΗΠΑ - Δεν βρίσκουν ούτε οι Big4
H έλλειψη στελεχών εντείνεται, καθώς οι baby boomers που κατείχαν τις θέσεις πλέον συνταξιοδοτούνται.
Καμπανάκι ΔΝΤ: «Τσουνάμι» η τεχνητή νοημοσύνη για την αγορά εργασίας
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η τεχνολογία της ΑΙ θα επηρεάσει το 60% των θέσεων εργασίας στις ανεπτυγμένες οικονομίες, προειδοποιεί λέει η επικεφαλής του ΔΝΤ
Γιατί οι μισθοί εμποδίζουν τη μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ
Τι θα αποφασίσει τον Ιούνιο η Λαγκάρντ
Ποια τράπεζα στήνει ομάδα για πολύ πλούσιους - Παίρνει στελέχη από Goldman και ΒοfA
Η τράπεζα επιδιώκει πλέον να επεκταθεί στην παροχή συμβουλών σε τομείς όπως συγχωνεύσεις και εξαγορές και αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου
Οι Ινδοί δισεκατομμυριούχοι που περνούν κάτω από το ραντάρ
Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην αύξηση της περιουσίας σε τομείς τόσο διαφορετικούς όσο η άμυνα, τα ορυχεία και τα παραδοσιακά φάρμακα
Ο Πούτιν, ο νέος τεχνοκράτης υπουργός Άμυνας και η ανασυγκρότηση της ρωσικής πολεμικής μηχανής
Ο ανασχηματισμός των ανώτατων αξιωματούχων της ρωσικής άμυνας από τον Βλαντιμίρ Πούτιν στοχεύει στη διατήρηση της σύγκρουσης στην Ουκρανία