Η μεταβλητότητα και η αβεβαιότητα στις αγορές του πετρελαίου και κατ’ επέκταση και των υγρών καυσίμων θα είναι κυρίαρχες στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολα προβλέψιμες οι τιμές της βενζίνης και του ντίζελ.
Πρόκειται για τα κύρια συμπεράσματα των εκτιμήσεων των δύο μεγάλων ενεργειακών ομίλων της χώρας που δραστηριοποιούνται στη διύλιση και εμπορία πετρελαιοειδών προϊόντων.
Οι προβλέψεις των Helleniq Energy και Motor Oil αποτυπώνονται στις οικονομικές καταστάσεις του πρώτου εξαμήνου του 2023, οι οποίες αν και χαρακτηρίζονται συγκρατημένες, εντούτοις οι όμιλοι αναμένουν βελτίωση της κερδοφορίας τους για το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς. Κάτι που αποδίδεται τόσο στις λειτουργικές επιδόσεις τους όσο και στις εκτιμήσεις για υψηλότερες τιμές καυσίμων στη διεθνή και εγχώρια αγορά.
Η ζήτηση των υγρών καυσίμων τους θερινούς μήνες κινήθηκε ανοδικά λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης και τα διυλιστήρια προσδοκούν το ίδιο και για τον Σεπτέμβριο.
Ζήτηση – παραγωγή
Ο όμιλος της Helleniq Energy τονίζει στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεσή του για το δεύτερο εξάμηνο: «Το διεθνές ενεργειακό περιβάλλον συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα και μεταβλητότητα, με αποτέλεσμα τόσο η ζήτηση όσο και η παραγωγή πετρελαίου το δεύτερο εξάμηνο του έτους να εξαρτώνται από την οικονομική δραστηριότητα, τις γεωπολιτικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένης της έντασης μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, καθώς και τις επιμέρους πολιτικές των χωρών παραγωγών αργού πετρελαίου. Πέραν αυτών», συνεχίζει η Helleniq Energy, «άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα περιθώρια διύλισης είναι οι μεταβολές στην παγκόσμια διυλιστική ικανότητα, τα επίπεδα παραγωγής των διυλιστηρίων, τόσο περιφερειακά όσο και παγκοσμίως, καθώς και η διαθεσιμότητα αργών και πρώτων υλών».
Η διοίκηση του ομίλου περιγράφει επίσης στις εξαμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις τις εκτιμήσεις του ΔΝΤ για την πορεία της διεθνούς και ευρωπαϊκής οικονομίας, σύμφωνα με τις οποίες για φέτος οι ρυθμοί ανάπτυξης αναμένεται να επιβραδυνθούν.
Ομαλοποίηση
Ο ενεργειακός όμιλος της Motor Oil, που διαθέτει μονάδες διύλισης στην Κόρινθο, περιγράφει πως «κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2023 η τιμή του Μπρεντ παρουσίασε ήπια μεταβλητότητα. Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή του διαμορφώθηκε στα 79,67 δολ./βαρέλι. Κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2022 η τιμή του Μπρεντ παρουσίασε έντονη μεταβλητότητα, οπότε η μέση τιμή είχε διαμορφωθεί στα 107,20 δολ./βαρέλι». Η Motor Oil επίσης καταγράφει τη μικρή αύξηση της μέσης τιμής του Μπρεντ κατά την περίοδο 30 Ιουνίου-31 Αυγούστου: «Η μέση τιμή του Μπρεντ διαμορφώνεται στα 83 δολ./βαρέλι περίπου, με ήπιες τάσεις μεταβλητότητας. Παραμένει ωστόσο ο προβληματισμός σχετικά με την ομαλοποίηση της προσφοράς αργού, ιδιαίτερα μετά την ανακοίνωση του ΟΠΕΚ+ για περικοπή της ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου» τονίζει ο όμιλος της Κορίνθου.
Πάντως η διοίκηση βλέπει πως στο τρίτο τρίμηνο του 2023 «παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης σε αρκούντως ικανοποιητικά επίπεδα συγκρινόμενα με τις ιστορικές τιμές, διαμορφούμενα ελαφρώς υψηλότερα έναντι των περιθωρίων του αντίστοιχου τριμήνου της χρήσης 2022».
Οπως και να ‘χει, οι διοικήσεις των δύο ομίλων αναμένουν υψηλότερη κερδοφορία το δεύτερο εξάμηνο, καθώς και να πετύχουν ισχυρές οικονομικές επιδόσεις. Οι τελευταίες δεν θα είναι υψηλότερες από το 2022, οπότε και η ενεργειακή κρίση εκτόξευσε σε πρωτόγνωρα επίπεδα τις τιμές των πετρελαιοειδών αλλά και την κερδοφορία.
Latest News
ΑΔΜΗΕ: Θετική εξέλιξη η απόφαση του Ρυθμιστή για το έσοδο του καλωδίου Ελλάδας - Κύπρου
H απόφαση της ΡΑΑΕΥ είναι το πρώτο από τα βήματα που απαιτούνται προκειμένου να ολοκληρωθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Ξεκινούν οι εργασίες της Ενεργειακής Ακαδημίας του Greek Energy Forum
Οι 50 delegates της Ακαδημίας επιλέχθηκαν από την επιτροπή αξιολόγησης του Greek Energy Forum
Αχανή κοιτάσματα υδρογονανθράκων στην Ανταρκτική φέρεται να ανακάλυψε η Ρωσία
Το αποθέματα εκτιμάται ότι φτάνουν τα 511 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, περίπου 10 φορές η παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας τα τελευταία πενήντα χρόνια
Από ορυκτά καύσιμα τo 50% της ενέργειας που καταναλώνει η βιομηχανία στην ΕΕ
Σε ποιον κλάδο αντιστοιχούσε το 1/5 της συνολικής βιομηχανικής κατανάλωσης
Ο κολοσσός φυσικού αερίου που πήρε το στέμμα από την Gazrpom
Οι νέες ισορροπίες στην ευρωπαϊκή αγορά και το στοίχημα της ρωσικής μετάβασης - Οι κινήσεις του ευρωπαϊκού μπλόκ για τη θωράκισή του
Μπαράζ αγωγών για εναρμονισμένη πρακτική πετρελαϊκών στις ΗΠΑ
Η κατηγορία είναι πιθανό να περιλαμβάνει περίπου τέσσερα χρόνια πωλήσεων βενζίνης στα δύο τρίτα των Αμερικανών καταναλωτών, δηλώνει δικηγόρος των εναγόντων
Στην... «πρίζα» και πάλι το μεγαλύτερο πυρηνικό εργοστάσιο στον κόσμο
Τα σχέδια του Τόκιο και οι νέοι κανόνες ασφαλείας
Στεφάτος (ΕΔΕΥΕΠ): «Αισιοδοξούμε για τα κοιτάσματα αερίου στην Κρήτη»
Τέλη 2024 με αρχές 2025 οι αποφάσεις για τις γεωτρήσεις, λέει στο «Βήμα» ο CEO της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων
Πεδίο σκληρού ανταγωνισμού η πυρηνική ενέργεια για Κίνα και Ρωσία
Η ρωσική κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας Rosatom παραμένει ένας από τους κύριους εξαγωγείς πυρηνικών καυσίμων και υπηρεσιών εμπλουτισμού ουρανίου σε όλο τον κόσμο
Σε ιστορικά χαμηλά η όρεξη των Ευρωπαίων για επενδύσεις στην Κίνα
Ευρωπαϊκές εταιρείες εγκαταλείπουν τη χώρα