Αυξημένος κατά 35,5% ήταν ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι στο α΄εξάμηνο του 2023, καθώς διαμορφώθηκε σε €112,97 εκ. έναντι €83,38 εκ. το 2022.
Όσον αφορά στα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
• Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €28,72 εκ. έναντι €7,50 εκ. το 2022.
• Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €26,18 εκ., έναντι €5,07 εκ. το 2022.
• Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €21,19 εκ., έναντι €4,06 εκ. το 2022.
Κρι Κρι: Έκτακτο μπόνους 1 εκατ. ευρώ στους εργαζομένους της
Κλάδος γιαουρτιού
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +44,3% σε αξία και +16,4% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +49,8%, ξεπερνώντας τα €49 εκ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο. Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα.
Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +37,8%, ξεπερνώντας τα €38,5εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-0,6%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή +12,1% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2023].
Παράλληλα, συνεχίζεται η έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +4,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια.
Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,2 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς μας ανταγωνιστές [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2023]. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 32,7%, και είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2021. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας. Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.
Κλάδος παγωτού
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν μεταβολή +9,1%. Αν και τους κρίσιμους μήνες, Μάιο και Ιούνιο, οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές, στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν οι πωλήσεις παγωτού ανέκαμψαν. Έτσι, για το σύνολο της σεζόν διαμορφώνονται στα επίπεδα +15% έναντι του 2022.
Στη φετινή χρονιά, με την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους της στα φυσιολογικά τους επίπεδα του 2021, αλλά και σε έντονα πληθωριστική οικονομική συγκυρία, η εταιρεία συνεχίζει τις πρωτοβουλίες στήριξης προς τους καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους. Πιο συγκεκριμένα:
– Καταναλωτές: ενίσχυση του προϋπολογισμού για μειώσεις τιμών στα προϊόντα μέσω προωθητικών ενεργειών.
– Κτηνοτρόφοι: έκτακτη καταβολή «πριμ συνεργασίας» συνολικού ύψους €500.000, ως ένδειξη αναγνώρισης της εμπιστοσύνης και της μεγάλης προσωπικής προσπάθειας που κατέβαλαν οι παραγωγοί για την απρόσκοπτη παροχή γάλακτος προς την Κρι Κρι.
– Εργαζόμενοι: έκτακτη παροχή ενός επιπλέον μέσου μισθού σε όλους τους εργαζομένους της Εταιρείας, συνολικού ύψους €1.000.000.
Θετικές προβλέψεις
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2023, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Έτσι, προχωρά και σε ανα-προσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία. Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης της Διοίκησης για το 2023, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα €200εκ., ενώ τα Κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα των €33εκ (αύξηση +33% σε σχέση με την αρχική εκτίμηση των €24,8εκ.).
Latest News
Ποια τράπεζα στήνει ομάδα για πολύ πλούσιους - Παίρνει στελέχη από Goldman και ΒοfA
Η τράπεζα επιδιώκει πλέον να επεκταθεί στην παροχή συμβουλών σε τομείς όπως συγχωνεύσεις και εξαγορές και αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου
Μπίσαλας (Sunlight): Τι μου είπε ο Μακρόν - Οι επαφές με τη founder του Ardian Ντομινίκ Σενεκιέ
Επιβεβαίωση του ΟΤ για τη συμμετοχή του CEO της Sunlight στο 7ο επιχειρηματικό summit Choose France
Το μήνυμα Τσαμάζ στον ανταγωνισμό - Ο γρίφος για τη θυγατρική στη Ρουμανία
Τι είπε ο CEO του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ στο conference call με τους αναλυτές για επιδόσεις, ανταγωνισμό και τη θυγατρική στη Ρουμανία
Συνεργασία Pure Storage-ASBIS για πλατφόρμες αποθήκευσης δεδομένων στην ελληνική αγορά
Η συνεργασία με την Pure Storage δίνει τη δυνατότητα στην ASBIS να παρέχει ισχυρότερη υποστήριξη στους πελάτες για την επίλυση ακόμα και των πιο υψηλών απαιτήσεων αποθήκευσης δεδομένων
Οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων αντέχουν παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις
Οι εξαγωγές του κλάδου αναπτύχθηκαν τόσο το 2022 -με τη συνολική τους αξία να αυξάνεται από 6,7 δισ. σε 8,1 δισ. ευρώ- όσο και το 2023, καταλήγοντας στα 9,1 δισ. ευρώ
Attica Bank: Ενισχύει αγροδιατροφικές επιχειρήσεις στην Κρήτη
Yποστηρίζει το πρόγραμμα επιτάχυνσης αγροδιατροφικών επιχειρήσεων «Αγροανέλιξη - Farmers of the Future»
Η Sadion Investments του Παπαζήση πούλησε το 5% της Foodlink
Το ποσοστό συμμετοχής της Sadion Investments επί του μετοχικού κεφαλαίου της εκδότριας κατήλθε από 5% σε 0%
Νέα προθεσμιακή κατάθεση με επιτόκιο έως 3% από την Optima bank
Η Optima bank παρουσιάζει μια προθεσμιακή κατάθεση, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της αγοράς και τις προσδοκίες πελατών
Οι 19+1 επισημάνσεις του ΕΒΕΠ στους υποψήφιους Ευρωβουλευτές
Οι προτεραιότητες των ΜμΕ και οι δράσεις των ευρωβουλευτών, που πρέπει να αναπτυχθούν με στόχο την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων
Αύξηση 9,2% στα έσοδα του ΟΤΕ το α' τρίμηνο - Μέρισμα 0,71 ευρώ ανά μετοχή
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε €877,6 εκατ. λαμβάνοντας ώθηση από τις ισχυρές επιδόσεις στην Ελλάδα.