Οι προοπτικές χρηματοδότησης σειράς νέων, σύγχρονων και ανθεκτικών σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα, κομβικής σημασίας για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, καθώς και το ζήτημα της αποκατάστασης των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, λόγω της θεομηνίας «Daniel» βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα με τον συντονιστή του Διαδρόμου Orient/East-Med (ΟΕΜ) Mathieu Grosch.
Προ των πυλών τρένο που θα συνδέει Ελλάδα – Βουλγαρία – Ρουμανία, με την Ουκρανία
Ειδικότερα, αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσαν μεταξύ άλλων:
- Τα έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξαιτίας της θεομηνίας «Daniel», τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
- Η χρηματοδότηση μέσω των Connecting Europe Facility (CEF) της κατασκευής, της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ολοκλήρωσης σειράς σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας, οι οποίες είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
- Η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε («Sea2Sea»), που θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών δημιουργώντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου.
- Το ζήτημα της συμμετοχής της Ελλάδας στους δύο νέους (σιδηροδρομικούς) διαδρόμους Δυτικά Βαλκάνια – Ανατολική Μεσόγειος και Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα και Αιγαίο.
Νέο διεθνές δρομολόγιο
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Σταϊκούρας, μετά τη Σύνοδο Κορυφής στη Βάρνα της Βουλγαρίας, σε συνέχεια των ενεργειών του Πρωθυπουργού, έχει ήδη αναλάβει πολιτικές πρωτοβουλίες για τη λειτουργία τρένου, στο πλαίσιο της Λωρίδας Αλληλεγγύης της ΕΕ, για τη σύνδεση της Ουκρανίας με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσω της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
Σημειώνεται ότι ο κ. Grosch, στο πλαίσιο της επίσκεψής του, συναντήθηκε, επίσης, τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου με τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση.
Σήμερα, Τετάρτη, ο κ. Grosch πραγματοποίησε Τεχνική Συνάντηση στα Γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ και εν συνεχεία επίσκεψη σε μια σειρά από σιδηροδρομικά έργα, όπου συμμετείχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, υπηρεσιακοί παράγοντες όλων των συναρμόδιων φορέων, καθώς και των συναρμόδιων Υπουργείων.
Στο επίκεντρο της Τεχνικής Συνάντησης τέθηκαν η αποτύπωση των ζημιών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι εξελίξεις όσον αφορά τον σχεδιασμό, την προώθηση των έργων, αλλά και την αντιμετώπιση των προκλήσεων για την υλοποίηση ανθεκτικών και σύγχρονων σιδηροδρομικών έργων.
Παράλληλα, έγινε σε βάθος ανάλυση, όσον αφορά τις ανάγκες, τον σχεδιασμό αλλά και την ορθολογική χρήση των οικονομικών πόρων για την προώθηση των έργων, τα οποία είναι υψηλού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Τέλος, ο κ. Grosch επισκέφθηκε και ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών στα εργοτάξια στον σταθμό Λαρίσης, για τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, καθώς και για το έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 1,9 χλμ. στα Σεπόλια και ολοκλήρωσε την επίσκεψή του στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στο ΣΚΑ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «Η Ελλάδα έχει έναν πολύ σημαντικό φάκελο έργων. Είναι κρίσιμη η εξασφάλιση και η απορρόφηση των κονδυλίων. Η καλή συνεργασία μεταξύ όλων των μερών είναι το κλειδί για την επιτυχία».
Latest News
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
ΑΒΑΞ: Μήνυμα σταθερής ανάπτυξης από τη διοίκηση – Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές
Το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, η βελτίωση των καθαρών κερδών και η αναλογία ιδιωτικών – δημοσίων έργων τα ατού της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τη διοίκηση
Ξεκίνησαν οι εργασίες για το πράσινο κτίριο του ΤΕΕ – Από ΤΕΡΝΑ και Dimand
Στο Δαχτυλίδι Αμαρουσίου βρίσκεται το νέο ακίνητο. Η συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των υπογείων ανέρχεται στα 24.857,60τ.μ.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της Σήραγγας Κατερίνης
Η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024
Φράγματα και σιδηρόδρομος - Πού βρίσκονται τα νέα έργα στη Ροδόπη
Σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
Έργα προστασίας από φαινόμενα διάβρωσης στην ακτογραμμή του Κορινθιακού
Ποιες περιοχές καλύπτουν - Πότε ξεκινούν οι εργασίες
Tα 8 έργα που θα αλλάξουν την Καβάλα
Ο υπουργός επιθεώρησε το εργοτάξιο του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61]