Η κατάληψη ενός πλοίου που μετέφερε μια πλωτή πλατφόρμα της Shell στα τέλη Ιανουαρίου, βόρεια των Καναρίων Νήσων στον Ατλαντικό, από περιβαλλοντικούς ακτιβιστές της Greenpeace οδήγησε τον πετρελαϊκό κολοσσό να υποβάλει μήνυση στον περιβαλλοντικό οργανισμό, διεκδικώντας 2 εκατομμύρια ευρώ για πρόκληση ζημίας.
Κάτι που αποτελεί τη μεγαλύτερη νομική απειλή, μπροστά στην οποία έχει βρεθεί η οργάνωση στα 50 χρόνια ιστορίας της.
Shell: Δίνει μερίσματα μαμούθ – Μειώνει δαπάνες για πράσινη μετάβαση
Η διαμαρτυρία
Δεκατρείς ημέρες αφότου κατέλαβαν το πλοίο White Marlin της πλωτής μονάδας FPSO της Shell που μεταφερόταν στη Βόρεια Θάλασσα, οι ακτιβιστές της Greenpeace απομακρύνθηκαν όταν έφτασε στη Νορβηγία. Η βρετανική οργάνωση της ομάδας είπε ότι η διαμαρτυρία ήταν η πιο μακροχρόνια κατάληψη μιας κινούμενης πλατφόρμας πετρελαίου από την Greenpeace.
Η άφιξη του White Marlin στο λιμάνι Haugesund της νότιας Νορβηγίας το πρωί της Κυριακής, 12 Φεβρουαρίου, έγινε δεκτή με αντίστοιχες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, όπως την ανάρτηση πανό στο FPSO που έγραφε «Σταματήστε τη γεώτρηση. Αρχίστε να πληρώνετε», αλλά και την παρακολούθηση από το ιστιοπλοϊκό Tanker Tracker της Greenpeace Nordic μήκους 26 ποδιών.
Η Shell τόνισε ότι δικαιούται να ανακτήσει «το σημαντικό κόστος απόκρισης στις επικίνδυνες ενέργειες της Greenpeace», καταγγέλοντας τις διαμαρτυρίες και ζητώντας υψηλή αποζημίωση, που χαρακτηρίστηκε από την περιβαλλοντική οργάνωση ως «μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές» στην ιστορία της.
Η ζημία
Το White Marlin μετέφερε την πλατφόρμα στο πετρελαιοφόρο πεδίο της Shell’s Penguins στη Βόρεια Θάλασσα. Το συγκεκριμένο πεδίο, που ανακαλύφθηκε το 1974, βρίσκεται περίπου241 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του Shetland. Παρά την επιτυχημένη κατάληψη του πλοίου, η Shell προσπάθησε να αποτρέψει την επιβίβαση περισσότερων ακτιβιστών.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Shell αναφέρεται «στο δικαίωμα διαμαρτυρίας που είναι θεμελιώδες και το σεβόμαστε απόλυτα. Αλλά πρέπει να γίνει με ασφάλεια και νομιμότητα.
Το νομικό κόστος για την εξασφάλιση δύο δικαστικών ασφαλιστικών μέτρων για την αποτροπή περαιτέρω επιβίβασης ήταν σημαντικό. Το ίδιο και το κόστος για τις εταιρείες που έπρεπε να αντιμετωπίσουν τη διαμαρτυρία στη θάλασσα, για παράδειγμα κινητοποιώντας ένα επιπλέον σκάφος ασφαλείας και αυξάνοντας την ασφάλεια στο λιμάνι. Η ασφάλεια των διαδηλωτών -όπως και του πληρώματος- ήταν πρωταρχικής σημασίας. Δικαίως, δεν διστάσαμε να λάβουμε μέτρα για την προστασία όλων των εμπλεκομένων. Η Shell και οι εργολάβοι της δικαιούνται να ανακτήσουν το σημαντικό κόστος απόκρισης στις επικίνδυνες ενέργειες της Greenpeace».
Η απάντηση
Η Greenpeace ωστόσο δήλωσε πως «ο συγκεκριμένος ισχυρισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές κατά της ικανότητας του δικτύου Greenpeace να εκστρατεύει στην 50ετή ιστορία του οργανισμού».
Ο περιβαλλοντικός οργανισμός επισήμανε ότι η Shell προσφέρθηκε να μειώσει την απαίτησή της για ζημιά σε 1,31 εκατομμύρια ευρώ, εάν οι ακτιβιστές της Greenpeace συμφωνούσαν να μην διαδηλώσουν ξανά σε καμία από τις υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Shell στη θάλασσα ή στο λιμάνι.
Η Greenpeace είπε ότι θα το έκανε μόνο εάν η Shell συμμορφωθεί με μια ολλανδική δικαστική απόφαση του 2021 για μείωση των εκπομπών της κατά 45% έως το 2030, για την οποία η Shell άσκησε έφεση.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο