Μια νέα δυναμική αναπτύσσεται στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση σε νέες, ανερχόμενες εταιρείες εις βάρος κραταιών brands.
Αξιοποιώντας δικά τους δεδομένα για την καταναλωτική συμπεριφορά, οι υπεραγορές αρχίζουν πλέον να μην εστιάζουν αποκλειστικά στην ισχύ ενός εμπορικού σήματος αλλά να προωθούν μικρότερες επιχειρήσεις που δείχνουν να πιάνουν τον ρυθμό της εποχής.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Εταιρείες στον κλάδο του λιανεμπορίου όπως η Walmart και η Kroger προχωρούν πλέον ένα βήμα παραπέρα, επεξεργαζόμενες τα στοιχεία που συλλέγουν από τους πελάτες τους με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Προς τούτο χρησιμοποιούν μεθόδους υψηλής τεχνολογίας όπως την παρακολούθηση βίντεο προς ανάλυση των «κύκλων» που πραγματοποιούν οι πελάτες εντός του καταστήματος. Στόχος, να φανεί πόση υπομονή δείχνουν οι πελάτες μέχρι να βρουν το αντικείμενο που αναζητούν. Τα πιο περιζήτητα είδη παντοπωλείου τοποθετούνται στρατηγικά στην περιοχή ακριβώς κάτω από το επίπεδο των ματιών του πελάτη. Αυτή η τοποθεσία συνήθως εγγυάται τις υψηλότερες πωλήσεις.
Η ιδιωτική ετικέτα
Αλλαγές στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ φέρνει και η εξάπλωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο παρελθόν, οι εταιρείες λιανικής ακολουθούσαν συχνά τις συμβουλές των κορυφαίων πωλητών συγκεκριμένων προϊόντων. Αλλά σήμερα, τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν επίσης προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συχνά έχουν χαμηλότερες τιμές από τις επώνυμες μάρκες για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συχνά αυτά τα προϊόντα τοποθετούνται στα σημεία που άλλοτε καταλάμβαναν οι πιο γνωστές μάρκες της αγοράς.
Οι νέες τάσεις
Ένας άλλος λόγος που οδηγεί τις κλασικές μάρκες μακριά από τις πιο περιζήτητες θέσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, είναι η αδυναμία τους να συμβαδίσουν με την νέα τάση που απαιτεί πιο υγιεινά τρόφιμα. Τα καταστήματα, αντιθέτως, αντιλαμβάνονται τις απαιτήσεις των πελατών, προωθώντας υγιεινότερα προϊόντα ακόμα και αν δεν προέρχονται από καθιερωμένα brands. Η μετατόπιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ποσά συνολικού ύψους 17 δισ. δολαρίων να μεταφερθούν από τις καθιερωμένες μάρκες σε νεοφυείς επιχειρήσεις από το 2013 έως το 2020.
Οι περικοπές κωδικών
Στα παραπάνω προστίθεται η τάση των μεγάλων εταιρειών να περικόπτουν κωδικούς προϊόντων, περιορίζοντας την ποικιλία που προσφέρουν σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος. Πρόκειται για μια μεγάλης σημασίας αλλαγή καθώς επί χρόνια οι καταναλωτές είχαν εκπαιδευτεί να προσδοκούν ότι κάποιος θα τους προσφέρει σχεδόν ο,τιδήποτε επιθυμήσουν ή σκεφτούν.
Latest News
Ανακάμπτει αργά η ευρωζώνη - Ανάπτυξη 0,3% στο α' τρίμηνο
Η ανάπτυξη υποδηλώνει ότι η οικονομία της Ευρώπης βλέπει μια αργή ανάκαμψη
Επιθετικό μάρκετινγκ: Η Huawei ανοίγει καταστήματα flagship δίπλα από αυτά της Apple στην Κίνα
Η κινεζική εταιρεία εντείνει τον ανταγωνισμό της με τον αμερικανικό κολοσσό
Αποχωρεί από την OpenAI ο συνιδρυτής και επικεφαλής επιστήμονας Ίλια Σατσκέβερ
Νέος επικεφαλής επιστήμονας της εταιρείας αναλαμβάνει ο Γιοακούμπ Πατσότσκι
Έγιναν τεμπέληδες οι Γερμανοί;
Οι Γερμανοί έχουν τη φήμη ότι είναι εργατικοί, ευσυνείδητοι, αξιόπιστοι και παραγωγικοί - Πώς είναι η κατάσταση σήμερα; Μήπως δεν είναι πια αυτό που ήταν;
Η Amazon απειλεί την πρωτοκαθεδρία της Walmart
Αν οι τρέχουσες τάσεις των πωλήσεων διατηρηθούν, η Amazon είναι πιθανό να ξεπεράσει σύντομα τη Walmart
Γιατί η Gucci έπεσε από την πασαρέλα και μπήκε στα... καλάθια
Περίπου το 50% των πωλήσεων της Kering προέρχεται από την Gucci, πράγμα που σημαίνει ότι όταν η μάρκα τα πηγαίνει άσχημα, αναπόφευκτα η εταιρεία ακολουθεί
Γιατί ο Λούλα απέπεμψε τον πρόεδρο του πετρελαϊκού κολοσσού Petrobras
Η προεδρία της γιγαντιαίας δημόσιας επιχείρησης έχει χαρακτηριστεί… βαλς
Το κυνήγι για τα χαμένα δισεκατομμύρια της Credit Swisse μετά την κατάρρευση της Greensill
Τι ρόλο παίζουν ο «Τραμπ από τα Κυανά Όρη» και μια τοπική τράπεζα στη Βιρτζίνια
Υποχώρησε ο πληθωρισμός στην Αργεντινή που βυθίζεται πλέον στην ύφεση
«Καθώς οι μισθοί δεν ακολουθούν τον πληθωρισμό, είναι σαν να μη βλέπουμε καμία αλλαγή» λέει εργαζόμενη σε σούπερ μάρκετ στην Αργεντινή όπου πλέον έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή η ύφεση.
Η Walmart περικόπτει εκατοντάδες θέσεις εργασίας
Η Walmart είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στον κόσμο. Στις 31 Ιανουαρίου απασχολούσε περίπου 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους