Παρόλο που πολλοί καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν είδη σούπερ μάρκετ μέσω μιας εφαρμογής έναντι των αγορών στο φυσικό κατάστημα κατάστημα, οι διαδικτυακές τους προσδοκίες δεν ικανοποιούνται πλήρως από τους λιανοπωλητές.
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε νέα μελέτη σε 1.000 καταναλωτές που πραγματοποιήθηκε από την Dynata για λογαριασμό της Bryj, εταιρεία ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με την οποία το 39% των αγοραστών προτιμούν μεν να αγοράζουν είδη παντοπωλείου μέσω μιας εφαρμογής, ωστόσο το 20% των καταναλωτών δηλώνει δυσαρεστημένο από την εμπειρία και μόνο το 31% εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του.
Τα super apps κερδίζουν μερίδια στο ecommerce
Οι μισοί καταναλωτές (49%) είναι μόνο λίγο ικανοποιημένοι και επιθυμούν τα σούπερ μάρκετ να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου. Μια ισχυρή εφαρμογή για κινητά θα μπορούσε να βοηθήσει πολύ τους καταναλωτές, καθώς το 53% των συμμετεχόντων στην έρευνα της Bryj δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να ψωνίσει από ένα σούπερ μάρκετ που διαθέτει εφαρμογή για κινητά έναντι ενός που δεν διαθέτει.
Η σύνδεση με τους καταναλωτές
Το γεγονός ότι οι καταναλωτές μένουν διαρκώς συνδεδεμένοι στα κινητά τους, δεν είναι ούτε ανακριβές ούτε υπερβολικό. Γι’ αυτό και οι αγοραστές χρησιμοποιούν τις ίδιες εφαρμογές σε πολλές ταυτόχρονα συσκευές, όπως αποδεικνύεται από διάφορα δεδομένα.
Για παράδειγμα, η πλατφόρμα mobile analytics Adjust δείχνει ότι τον Ιούνιο του 2023, οι εγκαταστάσεις εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 471% σε ετήσια βάση, ενώ τον Ιούλιο του 2023 σημειώθηκε αύξηση 238% σε ετήσια βάση.
Οι εφαρμογές shopping, σύγκρισης τιμών και ανεύρεσης προσφορών παρουσίασαν επίσης παρόμοια πορεία. Αυτό επισημαίνουν και τα ευρήματα της Statista, σύμφωνα με την οποία το 98% των Αμερικανών καταναλωτών ηλικίας 30-49 ετών χρησιμοποιούν κατά κύριο λογο τα κινητά τους τηλέφωνα για να ολοκληρώσουν αυτές τις διαδικασίες (αγορά, σύγκριση, προσφορές), όπως και το 96% των 18-29 ετών και το 94% των 50-64 ετών.
Θέμα χρόνου
Για την πλειονότητα των ερωτηθέντων (53%), η εξοικονόμηση χρόνου ήταν το κορυφαίο πλεονέκτημα των εφαρμογών για κινητά παντοπωλεία, ακολουθούμενη από τη δυνατότητα ελέγχου των αποθεμάτων σε κοντινά καταστήματα (48%) και την ευκολία (43%). Η πλειονότητα των καταναλωτών (73%) δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τις εφαρμογές κινητών σούπερ μάρκετ και παντοπωλείων για να επαληθεύσει τα είδη που υπάρχουν σε απόθεμα πριν ψωνίσει από κοντά – μια τάση που φαίνεται ιδιαίτερα ενισχυμένη μεταξύ των νεότερων γενεών των Millennials και της Gen Z με ποσοστό της τάξης του 84%.
Τα προβλήματα
Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με το ηλεκτρονικό εμπόριο ταχυκίνητων προϊόντων αφορούν τη χαμηλή διαθεσιμότητα αφού αρκετά είδη που ζητούν δεν υπάρχουν σε απόθεμα. Αυτό επισημαίνουν οι καταναλωτές σε ποσοστό 48% και μάλιστα παρά το γεγονός ότι ήταν διαθέσιμα κατά τη στιγμή της παραγγελίας.
Τα παράπονα αφορούν επίσης προβλήματα ποιότητας προϊόντων (32%) και είδη που δεν εμφανίζονται στην εφαρμογή και είναι συνήθως διαθέσιμα στο κατάστημα (30%). Οι καταναλωτές δήλωσαν ότι θα ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές κινητών τηλεφώνων για ψώνια εάν παρείχαν ακριβή εικόνα της διαθεσιμότητας των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο (58%), ακολουθούμενοι από αποκλειστικά κουπόνια και εκπτώσεις εντός της εφαρμογής (47%) και ορατότητα για το πότε θα επανατοποθετηθεί ένα προϊόν που δεν υπάρχει σε απόθεμα (41%).
Και οι λύσεις
«Οι καταναλωτές σήμερα αναμένουν ευκολία και αποτελεσματικότητα σε κάθε συναλλαγή και αλληλεπίδραση. Έχουμε μόλις “ξύσει την επιφάνεια” της ψηφιακής επανάστασης στο ηλεκτρονικό εμπόριο ειδών σούπερ μάρκετ και οι κινητές συσκευές με κυρίαρχα τα κινητά τηλέφωνα, είναι το κλειδί για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του», δήλωσε στο ChainStoreAge ο Lawrence Snapp, CEO της Bryj.
Και η συνέχεια έπειται καλύτερη για την επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων και τη δημιουργία νέων ευκαιριών για τους παίκτες της αγοράς αλλά και τους καταναλωτές. «Με την Τεχνητή Νοημοσύνη, το mobile checkout και τις εξατομικευμένες ψηφιακές εμπειρίες, τα σούπερ μάρκετ θα είναι σε θέση να βελτιώσουν τις εμπειρίες μέσω κινητών τηλεφώνων για να ανταποκριθούν καλύτερα στις προσδοκίες των καταναλωτών, να ενισχύσουν την αφοσίωσή τους και την αγοραστική εμπειρία. Όλοι στοχεύουν στην επαναληψιμότητα της αγοράς εξάλλου», συμπλήρωσε.
Latest News
Με... όπλο το κοτόπουλο ο ανταγωνισμός στα fast food σε καιρό πληθωρισμού
Οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού συνειδητοποιούν ότι το κοτόπουλο τείνει να κοστίζει λιγότερο και να προσελκύει περισσότερους πελάτες - Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Economist: Η φιλελεύθερη διεθνής τάξη σιγά σιγά διαλύεται – Τα σημάδια που δείχνουν κατακερματισμό
H αποσύνθεση της παλιάς τάξης πραγμάτων είναι ορατή - Αρκεί κάποιος τολμήσει να κοιτάξει πιο βαθιά και θα αντιληφθεί πως όλα κρέμονται από μια κλωστή
Πόσα χρωστούν τα αμερικανικά νοικοκυριά- Χρέη που ζαλίζουν
Οι υψηλές τιμές σε βασικά αγαθά ωθεί τα νοικοκυριά να δανείζονται από τις πιστωτικές κάρτες
Πόσο κοστίζει η γκρι μπλούζα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ – Οι «αδυναμίες» του μεγιστάνα της Meta
Είναι πιο ακριβή απ’ ό,τι νομίζεις!
Πάουελ: «Δεν παίρνω μαθήματα στη μέση της ιστορίας»
Η Fed θα πρέπει να δείξει υπομονή για να μελετήσει περισσότερα στοιχεία που να δείχνουν ότι το υψηλό κόστος δανεισμού περιορίζει τις πληθωριστικές πιέσεις
Καμπανάκι Κίνας προς ΗΠΑ για την αύξηση των αμερικανικών δασμών
Το Πεκίνο ζητεί από την Ουάσινγκτον να «διορθώσει αμέσως τα λάθη της και να ακυρώσει την αύξηση των τελωνειακών δασμών απέναντι στην Κίνα»
Πράσινο φως ΕΕ για χρηματοδότηση της Ουκρανίας - 50 δισ. ευρώ έως το 2027
Το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων που έχει υποβάλει το Κίεβο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθορίζει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που θα πρέπει να τηρήσουν οι ουκρανικές αρχές
«Οι ΗΠΑ μας κάνουν μπούλινγκ» - Τι απαντά η Κίνα για την «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα»
Ο Γουάνγκ υποστήριξε ότι η ηγετική θέση της Κίνας σε αυτούς τους τομείς είναι αποτέλεσμα των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της δυναμικής αγοράς της
Υψηλότερα από το αναμενόμενο ο αμερικανικός πληθωρισμός χονδρικής
Oι επενδυτές αναλύουν τα επιμέρους στοιχεία για να σχηματίσουν εικόνα για την πορεία της νομισματικής πολιτικής