Η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου μάς σύστησε ένα από τα γευστικότερα εδέσματα του 21ου αιώνα, με τις κουζίνες ανά τον κόσμο να το υποδέχονται με ανοικτές αγκάλες.
Ο λόγος για το σούσι, το πασίγνωστο ιαπωνικό πιάτο, που έχει κατακλύσει τις παγκόσμιες αγορές κερδίζοντας όλο και περισσότερο χώρο.
Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν η τύχη του στην ίδια του την πατρίδα δεν είναι η ίδια, με την άλλοτε αίγλη του να έχει εξασθενήσει. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το Bloomberg, τα εστιατόρια που σερβίρουν αποκλειστικά σούσι στην Ιαπωνία κλείνουν το ένα μετά το άλλο, με ταχύτατους ρυθμούς μετά την εμφάνιση της πανδημίας Covid-19 το 2020.
Αιτίες η άνοδος των τιμών των υλικών, οι ελλείψεις προσωπικού και η μείωση των μέτρων στήριξης της εποχής του κορονοϊού. Πέντε εστιατόρια πτώχευσαν στην Ιαπωνία τον Ιανουάριο, τα περισσότερα σε ένα μήνα από τον Αύγουστο του 2020, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Tokyo Shoko Research Ltd.
Πανδημία και πληθωρισμός
Τα λουκέτα στα εστιατόρια σούσι στην Ιαπωνία ενδέχεται να ξεπεράσουν σε αριθμό αυτά που μπήκαν την περίοδο της πανδημίας, καθώς τα μικρότερα εστιατόρια δυσκολεύονται να λειτουργήσουν σε μια εποχή που ο πληθωρισμός προκαλεί αύξηση του κόστους των τροφίμων και των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας. Επιπροσθέτως, όπως σημειώνει η έρευνα, η αποπληρωμή των δανείων που έλαβαν οι επιχειρηματίες τότε, για να ανταπεξέλθουν στις δυσμενείς συνθήκες αποτελεί ένα έξτρα βάρος.
Μετά από δεκαετίες αποπληθωρισμού και πτώσης των τιμών, η Ιαπωνία χτυπήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια από την παγκόσμια αύξηση του πληθωρισμού. Η άνοδος των τιμών των εισαγωγών και η αποδυνάμωση του γεν ανέβασαν το κόστος ζωής για τα ιαπωνικά νοικοκυριά που δεν είναι συνηθισμένα στον πληθωρισμό.
Ο πληθωρισμός των τροφίμων εκτινάχθηκε σε υψηλά επίπεδα πολλών δεκαετιών πέρυσι, με την τιμή των ψαριών να αυξάνεται κατά 14,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Στατιστική Υπηρεσία της Ιαπωνίας.
Οι εταιρικές πτωχεύσεις αυξάνονται συνολικά στην Ιαπωνία, αλλά ο τομέας των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των εστιατορίων, έχει πληγεί περισσότερο, καθώς παρουσιάζει τον μεγαλύτερο αριθμό πτωχεύσεων. Πέρυσι, 45 εστιατόρια που σέρβιραν ράμεν —σούπα με νουντλς—χρεοκόπησαν, αριθμός σχεδόν διπλάσιος από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Tokyo Shoko Research.
Πηγή: in.gr
Latest News
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025