Εννέα ημέρες μετά τον πρώτο εντοπισμό πετρελαιοκηλίδας από την ακτοφυλακή του Τρινιντάντ και Τομπάγκο, η διαρροή πετρελαίου από μια αναποδογυρισμένη φορτηγίδα εξακολουθεί να μην έχει σταματήσει, σύμφωνα με τους πρώτους ανταποκριτές και τις αρχές, προκαλώντας συναγερμό σε όλα τα κράτη της Καραϊβική Θάλασσα.
Καραϊβική: Γιατί αντιδρούν ΕΕ και ΗΠΑ στα «χρυσά» διαβατήρια
Η πετρελαιοκηλίδα έχει εξαπλωθεί μίλια μακριά από τις ακτές του Τομπάγκο, την περιοχή που επηρεάστηκε πρώτη από το περιστατικό, οδηγώντας τις αρχές να ειδοποιήσουν τις γειτονικές χώρες στην Καραϊβική, συμπεριλαμβανομένης της Βενεζουέλας και της νήσου Γρενάδα.
Η διαρροή
Η διαρροή προκλήθηκε από μια φορτηγίδα την οποίαν τραβούσε ρυμουλκό, σύμφωνα με την κυβέρνηση του Τρινιντάντ. Λεπτομέρειες του περιστατικού, όπως ο τύπος του πετρελαίου που διέρρευσε, ο προορισμός του πλοίου, η ιδιοκτησία αλλά και το αν από την ανατροπή έχασαν τη ζωή τους ναυτικοί, παραμένουν ασαφείς.
«Αυτό φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για μερικές εβδομάδες. Δεν μπορώ απλά να κάθομαι και να μην κάνω τίποτα», δήλωσε ο Edwin Ramkisson, ο οποίος βγάζει τα προς το ζην από το ψάρεμα στην ακτή του Ατλαντικού του Τομπάγκο. «Χρειάζομαι βοήθεια για να καθαρίσω το σκάφος μου πριν μετακομίσω σε άλλο λιμάνι στην πλευρά της Καραϊβικής», πρόσθεσε.
Η κηλίδα έχει φτάσει περίπου 144 χιλιόμετρα μέσα στην Καραϊβική Θάλασσα και κινείται με ταχύτητα 14 χιλιομέτρων την ώρα, δήλωσε την Πέμπτη ο επικεφαλής υπουργός του Τομπάγκο Φάρλεϊ Όγκουστιν.
Η Βενεζουέλα δήλωσε ότι παρακολουθεί τη διαρροή και παραμένει σε επαφή με το Τρινιντάντ για το συντονισμό των ενεργειών αντιμετώπισης.
35.000 βαρέλια μαζούτ
Η φορτηγίδα πιστεύεται ότι μετέφερε έως και 35.000 βαρέλια μαζούτ. Η διαρροή έχει φτάσει στις παραλίες του Τομπάγκο, επηρεάζοντας την άγρια ζωή και τον τουρισμό, και έχει θέσει σε κίνδυνο το λιμάνι κρουαζιερόπλοιων του Σκάρμπορο.
Αρκετά παραθαλάσσια θέρετρα στο Τομπάγκο που συνήθως δέχονται ξένους τουρίστες αναγκάστηκαν να κλείσουν την πρόσβαση στον ωκεανό.
Περίπου 2.000 βαρέλια πετρελαίου έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, δήλωσε την Παρασκευή ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών του Τομπάγκο, Άλαν Στιούαρτ, προσθέτοντας ότι το νησί έχει έλλειψη προστατευτικού εξοπλισμού για τους εθελοντές και τα συνεργεία.
Η κυβέρνηση του δίδυμου νησιωτικού κράτους δήλωσε ότι η προέλευση του πλοίου ήταν ο Παναμάς και ότι είχε προορισμό τη Γουιάνα. Ωστόσο, η υπηρεσία παρακολούθησης TankerTrackers.com ανέφερε ότι η φορτηγίδα και το ρυμουλκό εθεάθησαν σε δορυφορικές φωτογραφίες κοντά στο διυλιστήριο Puerto La Cruz της Βενεζουέλας στα τέλη Ιανουαρίου και ότι κατευθυνόταν προς τον Άγιο Βικέντιο και τις Γρεναδίνες λίγες ημέρες πριν από τη διαρροή.
Latest News
Επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ η Sunlight
Με καινοτόμα συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας