Λίγες ευρωπαϊκές εταιρείες συμμορφώθηκαν με την πρώιμη προθεσμία υποβολής εκθέσεων για τις εισαγωγές τους με ένταση άνθρακα, υπογραμμίζοντας την πρόκληση των προσπαθειών της ΕΕ να φορολογήσει τα βεβαρημένα με CO2 προϊόντα που εισάγονται στο μπλοκ από το 2026.
Ο μηχανισμός προσαρμογής συνόρων άνθρακα (CBAM) της ΕΕ είναι η πρώτη προσπάθεια παγκοσμίως για τη θέσπιση φόρου στις εισαγωγές έντασης άνθρακα για να αποτραπεί η υπονόμευση των βιομηχανιών του μπλοκ από πλημμύρα φθηνών εισαγωγών από χώρες με εξαιρετικά ρυπογόνες βιομηχανίες. Οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες υπόκεινται σε αυστηρές ρυθμίσεις για το κλίμα. και πρέπει να πληρώνουν για τη ρύπανση με αέρια θερμοκηπίου στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών του μπλοκ.
Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 κατέγραψαν νέο ρεκόρ το 2023
Ωστόσο, λιγότερο από το 10% των 20.000 γερμανικών εταιρειών που αναμενόταν να αναφέρουν εκπομπές, το έκαναν εντός της πρώιμης προθεσμίας φέτος, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε η αρχή εμπορίας εκπομπών της Γερμανίας και κοινοποιήθηκαν στους Financial Times.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος της Σουηδίας ανακοίνωσε ότι το 11% των αναμενόμενων αναφορών είχε κατατεθεί.
Άγνοια υποχρέωσης
«Αναμένουμε πολύ μεγαλύτερο αριθμό αναφορών από ό,τι λάβαμε μέχρι στιγμής», δήλωσε στους FT ο Γιούργκεν Λαντγκρέμπε της ομοσπονδιακής υπηρεσίας περιβάλλοντος της Γερμανίας UBA. «Ο πιο σημαντικός λόγος είναι ότι οι περισσότεροι εισαγωγείς δεν γνωρίζουν για την υποχρέωση μέχρι στιγμής», είπε, προσθέτοντας ότι αυτό δεν ήταν απροσδόκητο δεδομένου ότι η διαδικασία βρισκόταν ακόμη σε «μεταβατική περίοδο».
Οι εταιρείες σε επτά τομείς, συμπεριλαμβανομένου του αλουμινίου, του χάλυβα, του σιδήρου και των λιπασμάτων, έπρεπε να υποβάλουν εκθέσεις ποσοτικοποίησης των εκπομπών των εισαγωγών τους έως τις 31 Ιανουαρίου, το πρώτο στάδιο μιας δοκιμαστικής περιόδου που θα διαρκέσει έως το 2026.
Οι επιχειρήσεις που δεν θα δηλώσουν από τα μέσα Ιουλίου θα αντιμετωπίσουν πρόστιμο ύψους 50 ευρώ ανά τόνο εκπομπών άνθρακα.
Πολλοί στη βιομηχανία φοβούνται ότι η γραφειοκρατία που εμπλέκεται θα προσθέσει σε ένα ήδη βαρύ διοικητικό φόρτο που επιδεινώνει τις ανησυχίες ότι το μπλοκ χάνει την ανταγωνιστικότητά του.
«Υπάρχει μεγάλη σύγχυση και αβεβαιότητα», τόνισε στους FT η Σάρα Χέι, διευθύντρια κλιματικής πολιτικής στη νορβηγική εταιρεία παραγωγής αλουμινίου Hydro.
Αύξηση στο κόστος εισαγωγών
Οι αναλυτές της Citi προειδοποίησαν ότι οι χώρες της ΕΕ «με μεγαλύτερο μερίδιο εισαγωγών από τη Ρωσία, την Τουρκία, την Ινδία και την Κίνα ειδικότερα θα μπορούσαν να δουν το κόστος εισαγωγών τσιμέντου και ασβέστη, λιπασμάτων, σιδήρου και χάλυβα και αλουμινίου να αυξηθεί».
Μετά από παράταση της προθεσμίας ενός μήνα λόγω τεχνικών δυσλειτουργιών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι σχεδόν 13.000 εκθέσεις είχαν υποβληθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Η πλειονότητα των αναφορών αφορούσε εισαγωγές από την Κίνα.
Στην αρχική της αξιολόγηση για την εισφορά το 2021, η Επιτροπή είπε ότι ανέμενε 239.000 συναλλαγές εισαγωγών να εμπίπτουν στο μέτρο ετησίως. Ανώτερος αξιωματούχος της ΕΕ είπε ότι ήταν δύσκολο να κρίνουμε πόσες εκθέσεις έπρεπε να έχουν υποβληθεί ανά τρίμηνο, καθώς οι εκτιμήσεις είχαν γίνει μόνο σε ετήσια βάση.
Οι αξιωματούχοι της ΕΕ υποβάθμισαν την προφανή υστέρηση αναφοράς, δεδομένης της καινοτομίας του μέτρου και είπαν ότι σύντομα θα γίνουν προτάσεις για την απλούστευση του συστήματος με βάση την έγκαιρη ανατροφοδότηση από τις εταιρείες.
«Πρέπει να κάνουμε τις σωστές ερωτήσεις, ώστε τα στοιχεία μας να γίνουν πιο ακριβή», υπογράμμισε ένας αξιωματούχος.
Latest News
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων