![Παρίσι: Καινοτόμες προσπάθειες για μείωση του αποτυπώματος άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/paris2024.png)
Όταν πρόκειται για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, κάθε προσπάθεια μετράει. Τουλάχιστον, αυτός ήταν ο τρόπος σκέψης πίσω από ένα μικρό δοκιμαστικό έργο το περασμένο καλοκαίρι σε σταθμό του μετρό στο Παρίσι, την πόλη όπου υπογράφηκε η πρώτη νομικά δεσμευτική συμφωνία για το κλίμα στον κόσμο.
Οι επιβάτες που περνούσαν από τουρνικέ στο σταθμό Miromesnil στο κέντρο του Παρισιού τροφοδοτούσαν μίνι τουρμπίνες, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Κατά τη διάρκεια του διήμερου πιλοτικού προγράμματος, 27.000 άνθρωποι διέσχισαν έξι τουρνικέ, ελάχιστο κλάσμα των περισσότερων από 1,5 δισεκατομμυρίων επιβατών που χρησιμοποιούν το σύστημα μετρό της γαλλικής πρωτεύουσας ετησίως.
Γαλλία: Λέει «non» στα SUV στο κέντρο του Παρισιού
Η παραγόμενη ενέργεια ήταν ελάχιστη, αλλά εάν εγκατασταθούν στο δίκτυο του μετρό της πόλης, αυτοί οι στρόβιλοι θα μπορούσαν να παράγουν 136 μεγαβάτ το χρόνο, εξοικονομώντας 30.000 τόνους CO2, σύμφωνα με την Iberdrola SA, την ισπανική ενεργειακή εταιρεία που είναι υπεύθυνη για το έργο.
Η αναβάθμιση του μετρό δεν θα γίνει σύντομα, καθώς θεωρείται πολύ ακριβή. Η Iberdrola συνεργάστηκε με μαθητές της γαλλικής σχολής μηχανικών JUNIA για να σχεδιάσει και να εγκαταστήσει μίνι τουρμπίνες για το πιλοτικό έργο. Οι σπουδαστές εργάζονται τώρα για την ανάπτυξη πιο βιώσιμων μελλοντικών επαναλήψεων της τεχνολογίας, είπε στο Bloomberg η Βικτουάρ Ταλό, μια από τους τέσσερις σπουδαστές που συμμετείχαν.
Ψάχνοντας καινοτόμες ιδέες
Το έργο είναι μεταξύ δεκάδων ιδεών που κυκλοφόρησαν καθώς το Παρίσι, που έχει ήδη θερμανθεί κατά 2,3 βαθμούς Κελσίου από την προβιομηχανική εποχή, επιδιώκει να μεταβεί σε καθαρότερη ενέργεια και να χρησιμοποιήσει πιο αποτελεσματικά τους ενεργειακούς πόρους του. Άλλα σχέδια περιλαμβάνουν τη χρήση νερού από τον ποταμό Σηκουάνα για τη δημιουργία ενός «δικτύου ψύξης» και τη μείωση των επιπτώσεων των «αστικών θερμικών νησίδων».
Το Παρίσι είναι μία από τις λίγες πόλεις στον κόσμο που υπολογίζει το αποτύπωμα άνθρακα. Το 2021, το αποτύπωμα άνθρακα της πόλης ήταν 18,4 εκατομμύρια τόνοι CO2, μειωμένο κατά 35% από το 2004. Ένα νέο σχέδιο για το κλίμα που παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο στοχεύει στην ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050, με μέτρα που περιλαμβάνουν δέσμευση για χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την τροφοδοσία όλων των δημοτικών δημόσιων εγκαταστάσεων έως το 2040 και τη σταδιακή κατάργηση έως το 2030 όλων των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα δημόσια οχήματα.
Με την κυκλοφοριακή συμφόρηση να ευθύνεται για το 13% των εκπομπών CO2, η πόλη προσθέτει περισσότερους ποδηλατόδρομους, νέους σταθμούς για το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων Velib και 3.000 ακόμη Velib.
Τα κτίρια ευθύνονται για 72% των εκπομπών
Τα κτίρια είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών CO2 στη γαλλική πρωτεύουσα, αντιπροσωπεύοντας το επιβλητικό 72%. Οι περισσότερες από αυτές τις εκπομπές προέρχονται από την «καύση ενέργειας» για τη θέρμανση κτιρίων.
Τα κλασικά κτίρια Haussmannian που αποτελούν ουσιαστικό μέρος της εμβληματικής ταυτότητας του Παρισιού και δίνουν στην πόλη την ομορφιά της, έχουν πολύ κακή μόνωση. Ένα στα δύο κτίρια στο Παρίσι έχουν ηλικία πάνω από έναν αιώνα.
Η πόλη έχει στόχο να ανακαινίσει όλα τα υπάρχοντα κτίρια σε «χαμηλή κατανάλωση ενέργειας» έως το 2050, ξεκινώντας από κυβερνητικά γραφεία. Για κατοικίες, στόχος είναι η μείωση των εκπομπών κατά περίπου 43% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2004 έως το 2030.
Αυτό περιλαμβάνει 5.000 μονάδες κοινωνικής κατοικίας που ανακαινίζονται ετησίως και 40.000 ιδιωτικές κατοικίες ή διαμερίσματα. Η πόλη σχεδιάζει να δημιουργήσει σύστημα ώστε ευάλωτα νοικοκυριά να μπορούν να εκσυγχρονίσουν οικολογικά τους χώρους διαβίωσής τους με ελάχιστο έως καθόλου κόστος.
Κυβερνητική δυσλειτουργία
Σε όλη τη Γαλλία, υπάρχουν οικονομικά κίνητρα για τους ανθρώπους να κάνουν τα σπίτια και τις επιχειρήσεις πιο ενεργειακά αποδοτικές, ωστόσο η διαδικασία δεν είναι ακόμη φιλική προς τον χρήστη, σύμφωνα με τον Μισέλ Ντουμπρομέλ επικεφαλής του ενεργειακού δικτύου για το France Nature Environnement (FNE) – μια ομοσπονδία για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η χώρα σχεδιάζει επίσης να διπλασιάσει την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030 σε 40%. Η Γαλλία βασίζεται ήδη λιγότερο στα ορυκτά καύσιμα λόγω του πυρηνικού της δικτύου, δίνοντάς της μία από τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σχέση με το μέγεθος της οικονομίας της.
Όμως όλοι οι πυρηνικοί σταθμοί αρχίζουν να γερνούν και θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Μεταξύ 2004 και 2021, η κατανάλωση ενέργειας στο Παρίσι μειώθηκε κατά 15%, με την τοπική παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές να ανέρχεται στο 7% από 2,3%.
Σε εθνικό επίπεδο, ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίσσονται αρκετά γρήγορα. Η γαλλική κυβέρνηση, χωρίς απόλυτη πλειοψηφία στο κοινοβούλιο, δεν έχει εισαγάγει ισχυρή νομοθεσία για το κλίμα, επιβραδύνοντας τη μετάβαση και εμποδίζοντας την εφαρμογή προτάσεων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Αυτοκίνηση: Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά είναι πιο «hot»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Red_2019_Ferrari_SF90_Stradale-600x309.jpg)
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
![Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2-1-600x401.jpg)
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης
Υπογράφηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, την ολλανδική HVA και την ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
![Όμιλος Fourlis: Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Φωτοβολταϊκό-Trade-Logistics-2-600x276.jpg)
Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics από τον όμιλο Fourlis
Η επένδυση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων βιωσιμότητας του Ομίλου Fourlis
![Κομισιόν: Παραπέμπει στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/commission-600x337.jpg)
Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα
Στην Ελλάδα, 153 οικισμοί παρουσιάζουν εκτεταμένες παραλείψεις συμμόρφωσης με την οδηγία, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Επιτροπή
![Ηλεκτροκίνηση: Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «ΚΗ2», «ΚΗ3» και «Πράσινα Ταξί» για ηλεκτροκίνητα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/elet-600x399.jpg)
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
![Καύσωνας: Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/EEVTB_ATHINA_KAYSONAS_ANASA_DROSIAS_SYNTRIVANI-19-600x400.jpg)
Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]
Η Ελλάδα και η Ισπανία αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο πυρκαγιών καθώς ο καύσωνας επιμένει
![Renault: «Περίπλοκο θέμα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/electric-car-600x450.jpg)
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
![ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/30998276_aiolika-parka.jpg)
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
![Αποθήκευση ενέργειας: Νέο σχέδιο για ανάπτυξη συσσωρευτών ισχύος 2 GW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/photovoltaika-600x400.jpg)
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
![ΤΑΙΠΕΔ: Τα projects για πράσινα και βιώσιμα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lavrio-600x338.jpg)
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης